V rámci Španělské rally položil server 'wrc.com' Thierrymu Neuvilleovi několik otázek, které přišly přímo od diváků. Ti mu mohli otázky pokládat pomocí Facebooku.
O: Co si myslíte o nové smlouvě Haydena Paddona s Hyundai?Thierry Neuville: Byl jsem docela překvapen tím, že podepsal na tak dlouho. Ale věděl jsem, že bude v týmu zůstávat, to bylo pro nás docela jasné. Zaslouží si to. Jsem za něj rád - pamatuji si tuto část své kariéry, když jsem byl v podobné situaci. Když dostáváte pořád jen roční smlouvy, tak to není ono, chcete mít jistotu, že budete moci jezdit i v budoucnu. Je s tím spojena velká nejistota, teď má jistotu. Myslím, že smlouva přišla v pravý čas.
O: Jaký je rozdíl mezi Vaším současným autem a Hyundai i20 WRC 2016? Bude rychlejší než Polo R WRC?TN: Rozdílem je, že je to kompletně nové auto! Nic není stejné [se starým vozem]. OK, možná brzdy jsou stejné, ale jinak je všechno nové. Podvozek je delší, auto je nižší, má jiné rozložení hmotnosti - všechno se změnilo. A bude rychlejší než Polo R WRC? Věřím v to. Cílem je dostat se co nejblíže, pokud možno dokonce před ně. Zatím je moc brzy na to něco říkat, uvidíme příští rok.
Na videu je zachyceno testování nové i20 WRC ve Finsku (tým měl k dispozici i starý vůz pro porovnání)
O: Můžete nám říci, co se stalo mezi Vámi a Citroënem, že jste odešel? Zdálo se to jako zvláštní rozhodnutí - opustit tým, kterému se v té době tak dařilo.TN: To je dobrá otázka. Rok 2012 byl povedenou sezonou a potřeboval jsem najít sponzory, abych mohl jet další dva závody. Potom mi Nasser [Al-Attiyah] dal možnost jet i na Novém Zélandu, takže jsem odjel celou sezonu. Pro rok 2013 byl podobný projekt, pár závodů nebylo jistých, a opět bych byl v juniorském týmu Citroënu. Nikdy jsem ale neměl auto stejné jako tovární tým, i když jsem občas nějaké novinky dostal - jako v Německu nebo Francii. Pořád to ale bylo dobré auto - ale v jednu chvíli přišla možnost jít do M-Sportu a odjet celou sezonu. Chtěl jsem mít jistotu, že pojedu celou sezonu, takže to byla ta nabídka, která splňovala mé představy. V té době jsem nebyl [u Citroënu] v hlavním týmu, tato nabídka měl ale dostala do hlavního týmu. To jsem v tu dobu potřeboval.
O: Myslíte si, že přechod do Hyundai byl krokem zpět ve Vaší kariéře s ohledem na skvělou sezonu, kterou jste měl u Fordu v roce 2013?TN: Nemyslím si, že to byl krok zpět. Když jsem odcházel od M-Sportu, tak nebyl žádný prostor na to, abych se dále zlepšoval. Jako privátní tým jsme v šampionátu obsadili druhé místo, bojovali jsme s Volkswagenem, takže jsme mohli další rok dopadnout stejně nebo hůř. Mým dlouhodobým cílem je být lepší. Věděl jsem, že rok 2014 bude těžký, v roce 2015 mělo přijít zlepšení, ale nové auto má zdržení. I tak to byl ale krok vpřed, protože jsem měl možnost pracovat s výrobcem vozů a vyvíjet dvě auta. Je to dobrá zkušenost. Pořád patřím mezi nejmladší jezdce v šampionátu a jestli všechno půjde dobře, tak mohu jezdit ještě dalších 10 let.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.