V rámci závodu WTCC ve francouzském Le Castellet naznačila marketinková šéfka Citroënu, Linda Jackson, něco o možném budoucím směrování závodního týmu a jeho sportovních aktivit. Klíčovou roli v budoucím směřování hraje Čína.
Otázka: Jak důležité jsou aktivity v motorsportu pro vaší značku? Linda Jackson: Motorsport je pro značku jako Citroën velmi důležitý, je to fantastický marketingový instrument. Motorsport byl u značky Citroën důležitý v minulosti, je důležitý teď a zůstane tomu tak i v budoucnu.
O: Citroën Racing je vedle závodů cestovních vozů zodpovědný také za program v MS v rally. Dočkáme se zde změn?LJ: Aktuálně je Citroën motorsport angažován ve dvou rozdílných disciplínách na té nejvyšší úrovni a zůstane tomu tak i příští rok. Od roku 2017 se to ale změní. Citroën se chce i nadále angažovat v nejvyšším patře motorsportu, ale spíše jen v jedné sérii. To samé platí také pro další dvě značky koncernu PSA, Peugeot a DS. Vše by v budoucnu mělo běžet v ‚Centre d'Excellence’. Ještě ale nepadlo žádné rozhodnutí o tom, kde bude Citroën v budoucnu aktivní.
O: Jaká jsou kritéria?LJ: Především to záleží na FIA a na tom, jaká vozidla bude chtít vidět v jakých disciplínách a sériích a jak budou vypadat pravidla. Pak bude samozřejmě důležité, abychom se mohli představit na důležitých trzích a dosáhli na široké publikum.
O: V MS v rally budou od roku 2017 platit nová pravidla. Nebude muset padnou rozhodnutí o tom, kde se bude Citroën v roce 2017 prezentovat, spíše letos než příští rok?LJ: Absolutně správně. Ale napřed musíme od FIA znát přesná pravidla pro jednotlivé disciplíny a série před tím, než budeme moci udělat nějaké rozhodnutí. V naší strategii bude záležet také na tom, kolik soutěží bude série mít a jestli jednou z nich bude Čína, která je aktuálně naším nejdůležitějším trhem. To ovlivní také rozpočet a spolupráci s našimi partnery.
O: Takže závod v Číně je bezpodmínečně nutný pro další angažmá v MS v rally. LJ: V žádné jiné zemi neprodává Citroën tolik aut jako v Číně. Je bez debaty, že tamní závod je velmi důležitým argumentem. Pokud by se od roku 2017 jelo v Číně, tak by to bylo velmi vítáno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.