V rámci závodu WTCC ve francouzském Le Castellet naznačila marketinková šéfka Citroënu, Linda Jackson, něco o možném budoucím směrování závodního týmu a jeho sportovních aktivit. Klíčovou roli v budoucím směřování hraje Čína.
Otázka: Jak důležité jsou aktivity v motorsportu pro vaší značku? Linda Jackson: Motorsport je pro značku jako Citroën velmi důležitý, je to fantastický marketingový instrument. Motorsport byl u značky Citroën důležitý v minulosti, je důležitý teď a zůstane tomu tak i v budoucnu.
O: Citroën Racing je vedle závodů cestovních vozů zodpovědný také za program v MS v rally. Dočkáme se zde změn?LJ: Aktuálně je Citroën motorsport angažován ve dvou rozdílných disciplínách na té nejvyšší úrovni a zůstane tomu tak i příští rok. Od roku 2017 se to ale změní. Citroën se chce i nadále angažovat v nejvyšším patře motorsportu, ale spíše jen v jedné sérii. To samé platí také pro další dvě značky koncernu PSA, Peugeot a DS. Vše by v budoucnu mělo běžet v ‚Centre d'Excellence’. Ještě ale nepadlo žádné rozhodnutí o tom, kde bude Citroën v budoucnu aktivní.
O: Jaká jsou kritéria?LJ: Především to záleží na FIA a na tom, jaká vozidla bude chtít vidět v jakých disciplínách a sériích a jak budou vypadat pravidla. Pak bude samozřejmě důležité, abychom se mohli představit na důležitých trzích a dosáhli na široké publikum.
O: V MS v rally budou od roku 2017 platit nová pravidla. Nebude muset padnou rozhodnutí o tom, kde se bude Citroën v roce 2017 prezentovat, spíše letos než příští rok?LJ: Absolutně správně. Ale napřed musíme od FIA znát přesná pravidla pro jednotlivé disciplíny a série před tím, než budeme moci udělat nějaké rozhodnutí. V naší strategii bude záležet také na tom, kolik soutěží bude série mít a jestli jednou z nich bude Čína, která je aktuálně naším nejdůležitějším trhem. To ovlivní také rozpočet a spolupráci s našimi partnery.
O: Takže závod v Číně je bezpodmínečně nutný pro další angažmá v MS v rally. LJ: V žádné jiné zemi neprodává Citroën tolik aut jako v Číně. Je bez debaty, že tamní závod je velmi důležitým argumentem. Pokud by se od roku 2017 jelo v Číně, tak by to bylo velmi vítáno.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?