V rámci závodu WTCC ve francouzském Le Castellet naznačila marketinková šéfka Citroënu, Linda Jackson, něco o možném budoucím směrování závodního týmu a jeho sportovních aktivit. Klíčovou roli v budoucím směřování hraje Čína.
Otázka: Jak důležité jsou aktivity v motorsportu pro vaší značku? Linda Jackson: Motorsport je pro značku jako Citroën velmi důležitý, je to fantastický marketingový instrument. Motorsport byl u značky Citroën důležitý v minulosti, je důležitý teď a zůstane tomu tak i v budoucnu.
O: Citroën Racing je vedle závodů cestovních vozů zodpovědný také za program v MS v rally. Dočkáme se zde změn?LJ: Aktuálně je Citroën motorsport angažován ve dvou rozdílných disciplínách na té nejvyšší úrovni a zůstane tomu tak i příští rok. Od roku 2017 se to ale změní. Citroën se chce i nadále angažovat v nejvyšším patře motorsportu, ale spíše jen v jedné sérii. To samé platí také pro další dvě značky koncernu PSA, Peugeot a DS. Vše by v budoucnu mělo běžet v ‚Centre d'Excellence’. Ještě ale nepadlo žádné rozhodnutí o tom, kde bude Citroën v budoucnu aktivní.
O: Jaká jsou kritéria?LJ: Především to záleží na FIA a na tom, jaká vozidla bude chtít vidět v jakých disciplínách a sériích a jak budou vypadat pravidla. Pak bude samozřejmě důležité, abychom se mohli představit na důležitých trzích a dosáhli na široké publikum.
O: V MS v rally budou od roku 2017 platit nová pravidla. Nebude muset padnou rozhodnutí o tom, kde se bude Citroën v roce 2017 prezentovat, spíše letos než příští rok?LJ: Absolutně správně. Ale napřed musíme od FIA znát přesná pravidla pro jednotlivé disciplíny a série před tím, než budeme moci udělat nějaké rozhodnutí. V naší strategii bude záležet také na tom, kolik soutěží bude série mít a jestli jednou z nich bude Čína, která je aktuálně naším nejdůležitějším trhem. To ovlivní také rozpočet a spolupráci s našimi partnery.
O: Takže závod v Číně je bezpodmínečně nutný pro další angažmá v MS v rally. LJ: V žádné jiné zemi neprodává Citroën tolik aut jako v Číně. Je bez debaty, že tamní závod je velmi důležitým argumentem. Pokud by se od roku 2017 jelo v Číně, tak by to bylo velmi vítáno.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?