Evans po prvním podium: Je to skvělý pocit, jsem šťastný

Evans, Elfyn - Barritt, Daniel
Evans, Elfyn - Barritt, Daniel, foto: M-Sport/McKlein
iM2 27. dubna 2015 22:23
Sdílej:

Elfyn Evans vyjel v Rally Argentina své premiérové podiové umístění v MS. Je však třeba dodat, že hodně konkurentů odstoupilo ať už po vlastních chybách nebo selhání techniky. Welšan jel bezchybně a vyjel tak poslední podium pro starou Fiestu RS WRC.

Elfyn Evans při své 18. soutěži s WRC vyjel první podium. V kombinaci s vítězným Meekem se tak stalo poprvé od Nového Zélandu 2001, že stály dva Britové na podium. Tehdy Velkou Británii reprezentovali Colin McRae a Richard Burns. Jeho výsledek byl ale v ohrožení ještě na poslední zkoušce - na jeho Fordu se zlomilo zadní zavěšení. Nakonec ale Elfyn dostal vůz až do servisu.

O: Elfyne, gratulace k tomuto prvnímu podium. Jste s tímto třetím místem spokojen?Elfyn Evans: Ano, jsem moc šťastný. Pro spoustu lidí to byl těžký víkend. Nechtěli jsme zde za každou cenu útočit. Chtěli jsme jet opatrně a podat lepší výkon než vloni. Je totiž zároveň důležité sbírat zkušenosti. To se nám povedlo. Auto bylo hodně silné a neměli jsme žádné problémy. To nám nakonec vyneslo podium, což je skvělé.

O: První den se vyvinul mezi vámi a Danim Sordem krásný souboj. Tlačili jste na sebe navzájem?EE: První den jsem se cítil v autě opravdu hodně dobře, i když jsem měl v první zkoušce problémy s viditelností kvůli prachu. Jinak byl můj pocit hodně dobrý. Druhý den už to bylo trošku těžší. Zřejmě jsem jel až moc konzervativně, zato Dani jel dobře a vybudoval si náskok. Nakonec jsem se tak trošku ocitl na území nikoho, proto jsem se musel soustředit na to, abych dovezl auto do cíle.

Začíná Elfyn Evans splácet důvěru v něj vloženou? (foto: M-Sport/McKlein)

O: V Power Stage ale přišly dramatické momenty, o co šlo?EE: Nevěděli jsme přesně, co se stalo. Měl jsem ale divný pocit. V autě byly slyšet divné zvuky. Když jsme viděli, že Thierry auto odstavil, tak už jsme věděli, že auto do cíle v klidu dovezeme.

O: Co si myslíte o Rally Portugal, budou tam nové zkoušky pro všechny?EE: Těšíme se na tuto novou soutěž. Fanoušci jsou zde vždycky hodně nadšení. Kromě toho bude debutovat naše nové auto. Během testů všechno probíhalo dobře. Už se těšíme na srovnání v soutěži. Mělo by to být dobré. 

Témata:
Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.