Elfyn Evans vyjel v Rally Argentina své premiérové podiové umístění v MS. Je však třeba dodat, že hodně konkurentů odstoupilo ať už po vlastních chybách nebo selhání techniky. Welšan jel bezchybně a vyjel tak poslední podium pro starou Fiestu RS WRC.
Elfyn Evans při své 18. soutěži s WRC vyjel první podium. V kombinaci s vítězným Meekem se tak stalo poprvé od Nového Zélandu 2001, že stály dva Britové na podium. Tehdy Velkou Británii reprezentovali Colin McRae a Richard Burns. Jeho výsledek byl ale v ohrožení ještě na poslední zkoušce - na jeho Fordu se zlomilo zadní zavěšení. Nakonec ale Elfyn dostal vůz až do servisu.
O: Elfyne, gratulace k tomuto prvnímu podium. Jste s tímto třetím místem spokojen?Elfyn Evans: Ano, jsem moc šťastný. Pro spoustu lidí to byl těžký víkend. Nechtěli jsme zde za každou cenu útočit. Chtěli jsme jet opatrně a podat lepší výkon než vloni. Je totiž zároveň důležité sbírat zkušenosti. To se nám povedlo. Auto bylo hodně silné a neměli jsme žádné problémy. To nám nakonec vyneslo podium, což je skvělé.
O: První den se vyvinul mezi vámi a Danim Sordem krásný souboj. Tlačili jste na sebe navzájem?EE: První den jsem se cítil v autě opravdu hodně dobře, i když jsem měl v první zkoušce problémy s viditelností kvůli prachu. Jinak byl můj pocit hodně dobrý. Druhý den už to bylo trošku těžší. Zřejmě jsem jel až moc konzervativně, zato Dani jel dobře a vybudoval si náskok. Nakonec jsem se tak trošku ocitl na území nikoho, proto jsem se musel soustředit na to, abych dovezl auto do cíle.
Začíná Elfyn Evans splácet důvěru v něj vloženou? (foto: M-Sport/McKlein)
O: V Power Stage ale přišly dramatické momenty, o co šlo?EE: Nevěděli jsme přesně, co se stalo. Měl jsem ale divný pocit. V autě byly slyšet divné zvuky. Když jsme viděli, že Thierry auto odstavil, tak už jsme věděli, že auto do cíle v klidu dovezeme.
O: Co si myslíte o Rally Portugal, budou tam nové zkoušky pro všechny?EE: Těšíme se na tuto novou soutěž. Fanoušci jsou zde vždycky hodně nadšení. Kromě toho bude debutovat naše nové auto. Během testů všechno probíhalo dobře. Už se těšíme na srovnání v soutěži. Mělo by to být dobré.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?