Elfyn Evans vyjel v Rally Argentina své premiérové podiové umístění v MS. Je však třeba dodat, že hodně konkurentů odstoupilo ať už po vlastních chybách nebo selhání techniky. Welšan jel bezchybně a vyjel tak poslední podium pro starou Fiestu RS WRC.
Elfyn Evans při své 18. soutěži s WRC vyjel první podium. V kombinaci s vítězným Meekem se tak stalo poprvé od Nového Zélandu 2001, že stály dva Britové na podium. Tehdy Velkou Británii reprezentovali Colin McRae a Richard Burns. Jeho výsledek byl ale v ohrožení ještě na poslední zkoušce - na jeho Fordu se zlomilo zadní zavěšení. Nakonec ale Elfyn dostal vůz až do servisu.
O: Elfyne, gratulace k tomuto prvnímu podium. Jste s tímto třetím místem spokojen?Elfyn Evans: Ano, jsem moc šťastný. Pro spoustu lidí to byl těžký víkend. Nechtěli jsme zde za každou cenu útočit. Chtěli jsme jet opatrně a podat lepší výkon než vloni. Je totiž zároveň důležité sbírat zkušenosti. To se nám povedlo. Auto bylo hodně silné a neměli jsme žádné problémy. To nám nakonec vyneslo podium, což je skvělé.
O: První den se vyvinul mezi vámi a Danim Sordem krásný souboj. Tlačili jste na sebe navzájem?EE: První den jsem se cítil v autě opravdu hodně dobře, i když jsem měl v první zkoušce problémy s viditelností kvůli prachu. Jinak byl můj pocit hodně dobrý. Druhý den už to bylo trošku těžší. Zřejmě jsem jel až moc konzervativně, zato Dani jel dobře a vybudoval si náskok. Nakonec jsem se tak trošku ocitl na území nikoho, proto jsem se musel soustředit na to, abych dovezl auto do cíle.
Začíná Elfyn Evans splácet důvěru v něj vloženou? (foto: M-Sport/McKlein)
O: V Power Stage ale přišly dramatické momenty, o co šlo?EE: Nevěděli jsme přesně, co se stalo. Měl jsem ale divný pocit. V autě byly slyšet divné zvuky. Když jsme viděli, že Thierry auto odstavil, tak už jsme věděli, že auto do cíle v klidu dovezeme.
O: Co si myslíte o Rally Portugal, budou tam nové zkoušky pro všechny?EE: Těšíme se na tuto novou soutěž. Fanoušci jsou zde vždycky hodně nadšení. Kromě toho bude debutovat naše nové auto. Během testů všechno probíhalo dobře. Už se těšíme na srovnání v soutěži. Mělo by to být dobré.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.