Elfyn Evans vyjel v Rally Argentina své premiérové podiové umístění v MS. Je však třeba dodat, že hodně konkurentů odstoupilo ať už po vlastních chybách nebo selhání techniky. Welšan jel bezchybně a vyjel tak poslední podium pro starou Fiestu RS WRC.
Elfyn Evans při své 18. soutěži s WRC vyjel první podium. V kombinaci s vítězným Meekem se tak stalo poprvé od Nového Zélandu 2001, že stály dva Britové na podium. Tehdy Velkou Británii reprezentovali Colin McRae a Richard Burns. Jeho výsledek byl ale v ohrožení ještě na poslední zkoušce - na jeho Fordu se zlomilo zadní zavěšení. Nakonec ale Elfyn dostal vůz až do servisu.
O: Elfyne, gratulace k tomuto prvnímu podium. Jste s tímto třetím místem spokojen?Elfyn Evans: Ano, jsem moc šťastný. Pro spoustu lidí to byl těžký víkend. Nechtěli jsme zde za každou cenu útočit. Chtěli jsme jet opatrně a podat lepší výkon než vloni. Je totiž zároveň důležité sbírat zkušenosti. To se nám povedlo. Auto bylo hodně silné a neměli jsme žádné problémy. To nám nakonec vyneslo podium, což je skvělé.
O: První den se vyvinul mezi vámi a Danim Sordem krásný souboj. Tlačili jste na sebe navzájem?EE: První den jsem se cítil v autě opravdu hodně dobře, i když jsem měl v první zkoušce problémy s viditelností kvůli prachu. Jinak byl můj pocit hodně dobrý. Druhý den už to bylo trošku těžší. Zřejmě jsem jel až moc konzervativně, zato Dani jel dobře a vybudoval si náskok. Nakonec jsem se tak trošku ocitl na území nikoho, proto jsem se musel soustředit na to, abych dovezl auto do cíle.
Začíná Elfyn Evans splácet důvěru v něj vloženou? (foto: M-Sport/McKlein)
O: V Power Stage ale přišly dramatické momenty, o co šlo?EE: Nevěděli jsme přesně, co se stalo. Měl jsem ale divný pocit. V autě byly slyšet divné zvuky. Když jsme viděli, že Thierry auto odstavil, tak už jsme věděli, že auto do cíle v klidu dovezeme.
O: Co si myslíte o Rally Portugal, budou tam nové zkoušky pro všechny?EE: Těšíme se na tuto novou soutěž. Fanoušci jsou zde vždycky hodně nadšení. Kromě toho bude debutovat naše nové auto. Během testů všechno probíhalo dobře. Už se těšíme na srovnání v soutěži. Mělo by to být dobré.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.