Svým 25. vítězstvím vyrovnal Sébastien Ogier minulý víkend v této statistice Colina McRae. Francouovi se líbil duel s Loebem, ale opět zkritizoval pro něj nevýhodné pravidlo o startovním pořadí.
Sezona 2015 začala pro úřadujícího mistra světa, Sébastiena Ogiera, tak, jak ta loňská skončila - vítězstvím. Monacký triumf byl navíc pro Francouze jubilejním. Ve WRC se totiž postavil na nejvyšší stupínek už po 25. a vyrovnal tak v této statistice počin legendárního Colina McRae. Na tiskové konferenci po soutěži Ogier řekl, že to pro něj hodně znamená.
Kromě toho se řeč stočila také na výkon Sébastiena Loeba, jehož výkony Ogiera nepřekvapily, vždyť je předpovídal už před soutěží. Ogier však nezapomněl opět vyjádřit svoji nevůli s pravidlem o startovním pořadí.
Otázka: Sébastiene, blahopřejeme k 25. vítězství. Vyrovnal jste tak počet vítězství s Colinem McRaem. Monte je vždy výzvou, ale jak těžké to bylo tentokrát?Sébastien Ogier: Bylo to zvláštní z mnoha důvodů. Vyrovnat vítězství Colina McRae pro mě znamená hodně. Pro mnoho rally jezdců je idolem a také pro mnoho dětí, které pořád ještě hrají na PlayStationu. Kromě toho pro mě znamená hodně, že rok začal vítězstvím, to se mi líbí nejvíce. Loňský rok skončil vítězstvím a nová sezona začíná dalším. To je jednoduše perfektní! Byla to těžká rally a obrovská výzva, ale o to je uspokojení větší.
O: Bylo to nejtěžší Monte, které jste kdy jel?SO: V minulých letech byla některá Monte opravdu těžká. Vzpomínám na roky 2006 nebo 2007 a 2008, kdy jsem přihlížel a byla to spíše asfaltová rally. Od té doby, co se od roku 2009 účastním, byla tato rally vlastně neustále těžší. Ale přesně to má každý rád. Až v autě si člověk uvědomí, jaké to je, ho [Monte] jet. Když třeba musíme jet na slickách na sněhu, ale bylo to ještě i těžší. Je to každopádně jedna z nejtěžších rally a vše ostatní je jednodušší.
O: Na začátku jste svedl skvělý boj s Loebem a ještě před jeho výpadkem převzal vedení. Byl jste jeho tempem při návratu k rally překvapen?SO: Vzpomínáte si, co jsem před rally řekl? Řekl jsem, že si jsem jistý, že tady Loeb bude na bodech a přesně to se stalo. To ale neznamená, že je to normální. Není to normální, ale to je Loeb! Hned na začátku do rally překvapivě odstartoval a my museli reagovat. Začali jsme v klidném rytmu, ale docela dost jsme tak ztratíli. Tam nebyly podmínky zrovna dobré, ale my byli chytří a počkali si, až se zlepší.
Jen lituji toho, že jsme kvůli rozdílným startovním pozicím nemohli soupeřit přímo proti sobě. Přesně to jsem vloni říkal a proto budu proti tomuto pravidlu bojovat. Byl to už první příklad toho, jak se díky tomu dá zabránit těsným soubojům mezi dvěma jezdci. S mými týmovými kolegy to bude to samé a je to škoda, protože je tu tolik skvělých soubojů. Jsou nějaká řešení, jak to zlepšit. Ale je to jen okrajové téma, o kterém už nechci tolik mluvit.
I tak bylo hezké, že tu byl [Loeb]. Když tu je, tak člověk ví, že ze sebe musí dát vše. Bylo to opravdu vzrušující. Před rally jsem říkal, že by se nemělo zapomínat na ostatní jezdce. Nakonec jsem byl ale já a Seb o něco rychlejší a všem ostatním jsme ujeli. On pak udělal malou chybu, což změnilo můj závod. Závod jsem musel vést, což bylo ještě těžší, mně to ale nevadilo. Bez mezičasů je to ještě těžší. V sobotu jsem měl špatný rytmus, ale to je část učícího se procesu a během sezony se to ještě stane několikrát.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.