Teprve před třemi dny bylo oficiálně oznámeno, že Sébastien Loeb pojede za tovární tým Citroënu Rally Monte Carlo 2015.
Sébastien Loeb si už v roce 2013 při svém oficiálním odchodu z rally scény nechal volná zadní vrátka, když tehdy nevyloučil občasné starty v MS. Netrvalo zase až tak dlouho a Seb Loeb na lednové Rally Monte Carlo bude hájit barvy týmu Citroën, nově DS. Tato soutěž je pro značku ideální příležitostí pro prezentaci a její velvyslanec měl navíc tou dobou volno. Server Best-of-RallyLive si s Francouzem promluvil před startem víkendové Rally du Var, na které je přítomen také náš fotograf, Joel Martin.
Otázka: Sébastiene, startujete s vozem DS3 WRC obutým na pneumatikách Michelin společně s vaší ženou, Severine. Patří to už k přípravě na Monte Carlo?Sébastien Loeb: Ne, 'Var' si chceme společně jednoduše užít. O zdejším startu bylo rozhodnuto ještě před potvrzením Monte Carla.
O: Postrádáte rallysport?SL: Ne tak úplně, ale vždy se rád zabavím nějakým jiným způsobem vedle mých hlavních startů. Během mé rally kariéry jsem si příležitostně odskočil pobavit se na okruhy. Teď je to přesně naopak. Těším se na všechny aspekty, které jsou pro rallysport charakteristické. K tomu patří soutěžení v noci, blízkost k divákům a celý ten zbytek. I přesto se nejedná o žádný comeback, spíše jednorázová událost...
Sébastien Loeb včera na tratích Rally du Var
O: Díval jste se už na plán zkoušek na Monte? SL: Jen jsem si zjistil, že já a Daniel [Elena] známe pouze dva měřené úseky. Jsou jimi Sisteron-Thoard a Col de Turini, které jsme jeli před asi deseti lety v opačném směru...
O: Měl už jste příležitost testovat verzi DS3 WRC pro rok 2015?SL: Ještě ne, ale vím, že je tam pár menších vývojových novinek - jedna z nich se týká motoru. Pořádný test je ale před Rally Monte Carlo v plánu.
O: Jak vidíte vaše šance? SL: Upřímně řečeno, moc jsem na to nemyslel. Chceme být konkurenceschopní a uděláme pro to vše. Ale musím zůstat realistický, protože máme co dohánět. Ovšem Monte je zvláštní soutěží. Zde může o vítězství nebo prohře rozhodout jedna volba gum. Zároveň je velice důležitá schopnost správně číst cestu za všech povětrnostních podmínek. Z toho důvodu zde mohou být zkušenosti výhodou.
O: Vaše bilance na Monte Carlu: Devět startů a sedm vítězství. Na který rok vzpomínáte nejradši?SL: Zcela na vrcholu listu stojí rok 2002 - moje první vítězství v MS. Sice jsme se po penalizaci propadli na druhé místo, i tak jsme mohli ale jako nováčci na zkouškách porážet rutinéra, Tommiho Mäkkinena. Pak patří rok 2003 k mým mimořádným vzpomínkám. Vyhráli jsme před našimi týmovými kolegy, Colinem McRaem a Carlosem Sainzem, a nadělili tak Citroënu trojnásobné vítězství. Také rok 2006 byl napínavý: Po chybě v prvním dni jsme museli jet na plný plyn až do podledního metru. To bylo vzrušující.
Kromě Seba Loeba výše zmiňovaný server na jihu Francie mluvil také s jeho navigátorem, Danielem Elenou. "Možná, že jsem už trochu zrezavěl, ale jako obyvatel Monaka se už hodně těším na svoji domácí soutěž. Už se nemůžu dočkat. Trochu mi chybí kondice, proto budu předtím trochu trénovat. Pro některé to bude určitě trochu úsměvné, ale já udělám vše, co je nutné."
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.