Loeb: Na Monte Carlu chci být konkurenceschopný, nejedná se o návrat

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Citroën Sport
iM2 28. listopadu 2014 23:11
Sdílej:

Teprve před třemi dny bylo oficiálně oznámeno, že Sébastien Loeb pojede za tovární tým Citroënu Rally Monte Carlo 2015.

Sébastien Loeb si už v roce 2013 při svém oficiálním odchodu z rally scény nechal volná zadní vrátka, když tehdy nevyloučil občasné starty v MS. Netrvalo zase až tak dlouho a Seb Loeb na lednové Rally Monte Carlo bude hájit barvy týmu Citroën, nově DS. Tato soutěž je pro značku ideální příležitostí pro prezentaci a její velvyslanec měl navíc tou dobou volno. Server Best-of-RallyLive si s Francouzem promluvil před startem víkendové Rally du Var, na které je přítomen také náš fotograf, Joel Martin. 

Otázka: Sébastiene, startujete s vozem DS3 WRC obutým na pneumatikách Michelin společně s vaší ženou, Severine. Patří to už k přípravě na Monte Carlo?Sébastien Loeb: Ne, 'Var' si chceme společně jednoduše užít. O zdejším startu bylo rozhodnuto ještě před potvrzením Monte Carla. 

O: Postrádáte rallysport?SL: Ne tak úplně, ale vždy se rád zabavím nějakým jiným způsobem vedle mých hlavních startů. Během mé rally kariéry jsem si příležitostně odskočil pobavit se na okruhy. Teď je to přesně naopak. Těším se na všechny aspekty, které jsou pro rallysport charakteristické. K tomu patří soutěžení v noci, blízkost k divákům a celý ten zbytek. I přesto se nejedná o žádný comeback, spíše jednorázová událost...

Sébastien Loeb včera na tratích Rally du Var

O: Díval jste se už na plán zkoušek na Monte? SL: Jen jsem si zjistil, že já a Daniel [Elena] známe pouze dva měřené úseky. Jsou jimi Sisteron-Thoard a Col de Turini, které jsme jeli před asi deseti lety v opačném směru...

O: Měl už jste příležitost testovat verzi DS3 WRC pro rok 2015?SL: Ještě ne, ale vím, že je tam pár menších vývojových novinek - jedna z nich se týká motoru. Pořádný test je ale před Rally Monte Carlo v plánu.

O: Jak vidíte vaše šance? SL: Upřímně řečeno, moc jsem na to nemyslel. Chceme být konkurenceschopní a uděláme pro to vše. Ale musím zůstat realistický, protože máme co dohánět. Ovšem Monte je zvláštní soutěží. Zde může o vítězství nebo prohře rozhodout jedna volba gum. Zároveň je velice důležitá schopnost správně číst cestu za všech povětrnostních podmínek. Z toho důvodu zde mohou být zkušenosti výhodou. 

O: Vaše bilance na Monte Carlu: Devět startů a sedm vítězství. Na který rok vzpomínáte nejradši?SL: Zcela na vrcholu listu stojí rok 2002 - moje první vítězství v MS. Sice jsme se po penalizaci propadli na druhé místo, i tak jsme mohli ale jako nováčci na zkouškách porážet rutinéra, Tommiho Mäkkinena. Pak patří rok 2003 k mým mimořádným vzpomínkám. Vyhráli jsme před našimi týmovými kolegy, Colinem McRaem a Carlosem Sainzem, a nadělili tak Citroënu trojnásobné vítězství. Také rok 2006 byl napínavý: Po chybě v prvním dni jsme museli jet na plný plyn až do podledního metru. To bylo vzrušující.

Kromě Seba Loeba výše zmiňovaný server na jihu Francie mluvil také s jeho navigátorem, Danielem Elenou. "Možná, že jsem už trochu zrezavěl, ale jako obyvatel Monaka se už hodně těším na svoji domácí soutěž. Už se nemůžu dočkat. Trochu mi chybí kondice, proto budu předtím trochu trénovat. Pro některé to bude určitě trochu úsměvné, ale já udělám vše, co je nutné."

Témata:
Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.