Teprve před třemi dny bylo oficiálně oznámeno, že Sébastien Loeb pojede za tovární tým Citroënu Rally Monte Carlo 2015.
Sébastien Loeb si už v roce 2013 při svém oficiálním odchodu z rally scény nechal volná zadní vrátka, když tehdy nevyloučil občasné starty v MS. Netrvalo zase až tak dlouho a Seb Loeb na lednové Rally Monte Carlo bude hájit barvy týmu Citroën, nově DS. Tato soutěž je pro značku ideální příležitostí pro prezentaci a její velvyslanec měl navíc tou dobou volno. Server Best-of-RallyLive si s Francouzem promluvil před startem víkendové Rally du Var, na které je přítomen také náš fotograf, Joel Martin.
Otázka: Sébastiene, startujete s vozem DS3 WRC obutým na pneumatikách Michelin společně s vaší ženou, Severine. Patří to už k přípravě na Monte Carlo?Sébastien Loeb: Ne, 'Var' si chceme společně jednoduše užít. O zdejším startu bylo rozhodnuto ještě před potvrzením Monte Carla.
O: Postrádáte rallysport?SL: Ne tak úplně, ale vždy se rád zabavím nějakým jiným způsobem vedle mých hlavních startů. Během mé rally kariéry jsem si příležitostně odskočil pobavit se na okruhy. Teď je to přesně naopak. Těším se na všechny aspekty, které jsou pro rallysport charakteristické. K tomu patří soutěžení v noci, blízkost k divákům a celý ten zbytek. I přesto se nejedná o žádný comeback, spíše jednorázová událost...
Sébastien Loeb včera na tratích Rally du Var
O: Díval jste se už na plán zkoušek na Monte? SL: Jen jsem si zjistil, že já a Daniel [Elena] známe pouze dva měřené úseky. Jsou jimi Sisteron-Thoard a Col de Turini, které jsme jeli před asi deseti lety v opačném směru...
O: Měl už jste příležitost testovat verzi DS3 WRC pro rok 2015?SL: Ještě ne, ale vím, že je tam pár menších vývojových novinek - jedna z nich se týká motoru. Pořádný test je ale před Rally Monte Carlo v plánu.
O: Jak vidíte vaše šance? SL: Upřímně řečeno, moc jsem na to nemyslel. Chceme být konkurenceschopní a uděláme pro to vše. Ale musím zůstat realistický, protože máme co dohánět. Ovšem Monte je zvláštní soutěží. Zde může o vítězství nebo prohře rozhodout jedna volba gum. Zároveň je velice důležitá schopnost správně číst cestu za všech povětrnostních podmínek. Z toho důvodu zde mohou být zkušenosti výhodou.
O: Vaše bilance na Monte Carlu: Devět startů a sedm vítězství. Na který rok vzpomínáte nejradši?SL: Zcela na vrcholu listu stojí rok 2002 - moje první vítězství v MS. Sice jsme se po penalizaci propadli na druhé místo, i tak jsme mohli ale jako nováčci na zkouškách porážet rutinéra, Tommiho Mäkkinena. Pak patří rok 2003 k mým mimořádným vzpomínkám. Vyhráli jsme před našimi týmovými kolegy, Colinem McRaem a Carlosem Sainzem, a nadělili tak Citroënu trojnásobné vítězství. Také rok 2006 byl napínavý: Po chybě v prvním dni jsme museli jet na plný plyn až do podledního metru. To bylo vzrušující.
Kromě Seba Loeba výše zmiňovaný server na jihu Francie mluvil také s jeho navigátorem, Danielem Elenou. "Možná, že jsem už trochu zrezavěl, ale jako obyvatel Monaka se už hodně těším na svoji domácí soutěž. Už se nemůžu dočkat. Trochu mi chybí kondice, proto budu předtím trochu trénovat. Pro některé to bude určitě trochu úsměvné, ale já udělám vše, co je nutné."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?