ROZHOVOR; Nečekané dvojité vítězství v Německu bylo pro tým Hyundai vrcholem letošní sezony ve WRC. Thierry Neuville se v rozhovoru uveřejněném na serveru rallye-magazin.de ohlíží za svoji první sezonou u Hyundai.
Thierry Neuville letos poprvé po sezoně WRC nemění tým. 26 letý Belgičan se může koncentrovat na svoji roli jezdce číslo 1 u Hyundai. Thierry hodnotí svoji první sezonu v korejsko-německém týmu jako lepší, než co očekával. Na podium poprvé stanul v Mexiku, první nejrychlejší čas zajel v Portugalsku a poprvé vyhrál v Německu.
O: Thierry, jaký byl Vás rok?Thierry Neuville: Začal mizerně na Monte Carlu, ale jinak šlo o velmi pozitivní sezonu. Párkrát jsme dojeli na podium a poměrně brzy jsme se dokázali propracovat k dobrým výsledkům, které jsme pak zaznamenali také kolem poloviny sezony.
Je jasné, že já i Nicolas [Gilsoul] budeme především vzpomínat na vítězství z Německa, první vítězství nás i značky Hyundai v MS. To jsou všechno pozitiva. Mimo to se auto v první polovině sezony opravdu výrazně zlepšilo, ke konci roku už bylo zlepšování pomalejší. Teď je na nás, abychom postoupili vpřed. Čím více se blížíte k top týmům, tím to jde hůř.
O: Dokáže tým tuto formu udržet i když v průběhu dalšího roku představí nové auto?TN: To je náš cíl. Samozřejmě všichni v nové auto doufáme a věříme. Už když jsme začali s tímto autem, tak jsme věděli, že nikdy nebudeme schopni z něj získat maximum. Ale všechny zkušenosti a poznatky z tohoto roku plynou do auta pro další rok. Jsem si celkem jistý, že budeme rychlí. Ještě tento rok nové auto otestuji a už se na to dost těším.
O: Jaké jsou silné a slabé stránky Vašeho vozu v porovnání s kokurencí, kterou znáte [Citroën a Ford]?TN: Na začátku roku to bylo obtížné, protože jsme bojovali s technickými problémy, třeba Dani [Sordo] na Monte Carlu. Mimo to se lámalo zavěšení i po měnším nárazu, což potkalo mě i Juhu [Hänninena]. Na autě byly i další 'mouchy', které bylo třeba vyladit. Až se to povedlo, měli jsme rázem spolehlivé auto bez velkých problémů. Jediná výjimka byl problém s turbem ve Francii, ale tam šlo spíše o chybu dodavatele. Také jsme ukázali, že je auto rychlé. Sice ještě ne dostatečně, ale to jsme ani nemohli očekávat.
O: Musel to pro Vás být podivný rok, když se Vám neustále měnili týmoví kolegové. Byl to dobrý nápad? Naučil jste se od každého něco nového?TN: Mělo to i pozitivní aspekty. Ale abych byl upřímný, bylo to docela těžké, když se Vaši kolegové pravidelně mění. Mimo to vždy jeli proto, aby ukázali svoji rychlost. Aby ukázali, že mě dokáží porazit, což se občas stalo. Myslím, že tento systém ztížil vývoj týmu i vozu. Snad se příští rok věci trošku ustálí.
O: Jaké to je, spolupracovat s Danim Sordem? TN: S Danim je v týmu vždy dobrá atmosféra a máme i docela podobné jezdecké styly, především na asfaltu, kde byl Dani vždy hodně rychlý. Mohu z jeho zkušeností na asfaltu ale i šotolině profitovat. Pracovali jsme dost podobně. V Portugalsku a Argentině jsme byli oba hodně rychlí. Dani je opravdu dobrým týmovým kolegou, přesně takového potřebujete.
O: Těšíte se na rok 2015?TN: To je jasné! Soustředíme se na nové auto. Začátek roku bude složitý, protože nemáme v plánu moc změn pro náš aktuální vůz. Také nevím, jak moc se zlepší ostatní týmy. Očekáváme ale, že nové auto bude hned od začátku rychlé.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.