ROZHOVOR; Nečekané dvojité vítězství v Německu bylo pro tým Hyundai vrcholem letošní sezony ve WRC. Thierry Neuville se v rozhovoru uveřejněném na serveru rallye-magazin.de ohlíží za svoji první sezonou u Hyundai.
Thierry Neuville letos poprvé po sezoně WRC nemění tým. 26 letý Belgičan se může koncentrovat na svoji roli jezdce číslo 1 u Hyundai. Thierry hodnotí svoji první sezonu v korejsko-německém týmu jako lepší, než co očekával. Na podium poprvé stanul v Mexiku, první nejrychlejší čas zajel v Portugalsku a poprvé vyhrál v Německu.
O: Thierry, jaký byl Vás rok?Thierry Neuville: Začal mizerně na Monte Carlu, ale jinak šlo o velmi pozitivní sezonu. Párkrát jsme dojeli na podium a poměrně brzy jsme se dokázali propracovat k dobrým výsledkům, které jsme pak zaznamenali také kolem poloviny sezony.
Je jasné, že já i Nicolas [Gilsoul] budeme především vzpomínat na vítězství z Německa, první vítězství nás i značky Hyundai v MS. To jsou všechno pozitiva. Mimo to se auto v první polovině sezony opravdu výrazně zlepšilo, ke konci roku už bylo zlepšování pomalejší. Teď je na nás, abychom postoupili vpřed. Čím více se blížíte k top týmům, tím to jde hůř.
O: Dokáže tým tuto formu udržet i když v průběhu dalšího roku představí nové auto?TN: To je náš cíl. Samozřejmě všichni v nové auto doufáme a věříme. Už když jsme začali s tímto autem, tak jsme věděli, že nikdy nebudeme schopni z něj získat maximum. Ale všechny zkušenosti a poznatky z tohoto roku plynou do auta pro další rok. Jsem si celkem jistý, že budeme rychlí. Ještě tento rok nové auto otestuji a už se na to dost těším.
O: Jaké jsou silné a slabé stránky Vašeho vozu v porovnání s kokurencí, kterou znáte [Citroën a Ford]?TN: Na začátku roku to bylo obtížné, protože jsme bojovali s technickými problémy, třeba Dani [Sordo] na Monte Carlu. Mimo to se lámalo zavěšení i po měnším nárazu, což potkalo mě i Juhu [Hänninena]. Na autě byly i další 'mouchy', které bylo třeba vyladit. Až se to povedlo, měli jsme rázem spolehlivé auto bez velkých problémů. Jediná výjimka byl problém s turbem ve Francii, ale tam šlo spíše o chybu dodavatele. Také jsme ukázali, že je auto rychlé. Sice ještě ne dostatečně, ale to jsme ani nemohli očekávat.
O: Musel to pro Vás být podivný rok, když se Vám neustále měnili týmoví kolegové. Byl to dobrý nápad? Naučil jste se od každého něco nového?TN: Mělo to i pozitivní aspekty. Ale abych byl upřímný, bylo to docela těžké, když se Vaši kolegové pravidelně mění. Mimo to vždy jeli proto, aby ukázali svoji rychlost. Aby ukázali, že mě dokáží porazit, což se občas stalo. Myslím, že tento systém ztížil vývoj týmu i vozu. Snad se příští rok věci trošku ustálí.
O: Jaké to je, spolupracovat s Danim Sordem? TN: S Danim je v týmu vždy dobrá atmosféra a máme i docela podobné jezdecké styly, především na asfaltu, kde byl Dani vždy hodně rychlý. Mohu z jeho zkušeností na asfaltu ale i šotolině profitovat. Pracovali jsme dost podobně. V Portugalsku a Argentině jsme byli oba hodně rychlí. Dani je opravdu dobrým týmovým kolegou, přesně takového potřebujete.
O: Těšíte se na rok 2015?TN: To je jasné! Soustředíme se na nové auto. Začátek roku bude složitý, protože nemáme v plánu moc změn pro náš aktuální vůz. Také nevím, jak moc se zlepší ostatní týmy. Očekáváme ale, že nové auto bude hned od začátku rychlé.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?