Neuville: Víc jsme nemohli čekat, střídání kolegů týmu nepomohlo

Neuville, Thierry
Neuville, Thierry, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 25. listopadu 2014 21:56
Sdílej:

ROZHOVOR; Nečekané dvojité vítězství v Německu bylo pro tým Hyundai vrcholem letošní sezony ve WRC. Thierry Neuville se v rozhovoru uveřejněném na serveru rallye-magazin.de ohlíží za svoji první sezonou u Hyundai.

Thierry Neuville letos poprvé po sezoně WRC nemění tým. 26 letý Belgičan se může koncentrovat na svoji roli jezdce číslo 1 u Hyundai. Thierry hodnotí svoji první sezonu v korejsko-německém týmu jako lepší, než co očekával. Na podium poprvé stanul v Mexiku, první nejrychlejší čas zajel v Portugalsku a poprvé vyhrál v Německu.

O: Thierry, jaký byl Vás rok?Thierry Neuville: Začal mizerně na Monte Carlu, ale jinak šlo o velmi pozitivní sezonu. Párkrát jsme dojeli na podium a poměrně brzy jsme se dokázali propracovat k dobrým výsledkům, které jsme pak zaznamenali také kolem poloviny sezony. 

Je jasné, že já i Nicolas [Gilsoul] budeme především vzpomínat na vítězství z Německa, první vítězství nás i značky Hyundai v MS. To jsou všechno pozitiva. Mimo to se auto v první polovině sezony opravdu výrazně zlepšilo, ke konci roku už bylo zlepšování pomalejší. Teď je na nás, abychom postoupili vpřed. Čím více se blížíte k top týmům, tím to jde hůř.

O: Dokáže tým tuto formu udržet i když v průběhu dalšího roku představí nové auto?TN: To je náš cíl. Samozřejmě všichni v nové auto doufáme a věříme. Už když jsme začali s tímto autem, tak jsme věděli, že nikdy nebudeme schopni z něj získat maximum. Ale všechny zkušenosti a poznatky z tohoto roku plynou do auta pro další rok. Jsem si celkem jistý, že budeme rychlí. Ještě tento rok nové auto otestuji a už se na to dost těším.

O: Jaké jsou silné a slabé stránky Vašeho vozu v porovnání s kokurencí, kterou znáte [Citroën a Ford]?TN: Na začátku roku to bylo obtížné, protože jsme bojovali s technickými problémy, třeba Dani [Sordo] na Monte Carlu. Mimo to se lámalo zavěšení i po měnším nárazu, což potkalo mě i Juhu [Hänninena]. Na autě byly i další 'mouchy', které bylo třeba vyladit. Až se to povedlo, měli jsme rázem spolehlivé auto bez velkých problémů. Jediná výjimka byl problém s turbem ve Francii, ale tam šlo spíše o chybu dodavatele. Také jsme ukázali, že je auto rychlé. Sice ještě ne dostatečně, ale to jsme ani nemohli očekávat.

O: Musel to pro Vás být podivný rok, když se Vám neustále měnili týmoví kolegové. Byl to dobrý nápad? Naučil jste se od každého něco nového?TN: Mělo to i pozitivní aspekty. Ale abych byl upřímný, bylo to docela těžké, když se Vaši kolegové pravidelně mění. Mimo to vždy jeli proto, aby ukázali svoji rychlost.  Aby ukázali, že mě dokáží porazit, což se občas stalo. Myslím, že tento systém ztížil vývoj týmu i vozu. Snad se příští rok věci trošku ustálí. 

O: Jaké to je, spolupracovat s Danim Sordem? TN: S Danim je v týmu vždy dobrá atmosféra a máme i docela podobné jezdecké styly, především na asfaltu, kde byl Dani vždy hodně rychlý. Mohu z jeho zkušeností na asfaltu ale i šotolině profitovat. Pracovali jsme dost podobně. V Portugalsku a Argentině jsme byli oba hodně rychlí. Dani je opravdu dobrým týmovým kolegou, přesně takového potřebujete.

O: Těšíte se na rok 2015?TN: To je jasné! Soustředíme se na nové auto. Začátek roku bude složitý, protože nemáme v plánu moc změn pro náš aktuální vůz. Také nevím, jak moc se zlepší ostatní týmy. Očekáváme ale, že nové auto bude hned od začátku rychlé. 

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.