ROZHOVOR; Nečekané dvojité vítězství v Německu bylo pro tým Hyundai vrcholem letošní sezony ve WRC. Thierry Neuville se v rozhovoru uveřejněném na serveru rallye-magazin.de ohlíží za svoji první sezonou u Hyundai.
Thierry Neuville letos poprvé po sezoně WRC nemění tým. 26 letý Belgičan se může koncentrovat na svoji roli jezdce číslo 1 u Hyundai. Thierry hodnotí svoji první sezonu v korejsko-německém týmu jako lepší, než co očekával. Na podium poprvé stanul v Mexiku, první nejrychlejší čas zajel v Portugalsku a poprvé vyhrál v Německu.
O: Thierry, jaký byl Vás rok?Thierry Neuville: Začal mizerně na Monte Carlu, ale jinak šlo o velmi pozitivní sezonu. Párkrát jsme dojeli na podium a poměrně brzy jsme se dokázali propracovat k dobrým výsledkům, které jsme pak zaznamenali také kolem poloviny sezony.
Je jasné, že já i Nicolas [Gilsoul] budeme především vzpomínat na vítězství z Německa, první vítězství nás i značky Hyundai v MS. To jsou všechno pozitiva. Mimo to se auto v první polovině sezony opravdu výrazně zlepšilo, ke konci roku už bylo zlepšování pomalejší. Teď je na nás, abychom postoupili vpřed. Čím více se blížíte k top týmům, tím to jde hůř.
O: Dokáže tým tuto formu udržet i když v průběhu dalšího roku představí nové auto?TN: To je náš cíl. Samozřejmě všichni v nové auto doufáme a věříme. Už když jsme začali s tímto autem, tak jsme věděli, že nikdy nebudeme schopni z něj získat maximum. Ale všechny zkušenosti a poznatky z tohoto roku plynou do auta pro další rok. Jsem si celkem jistý, že budeme rychlí. Ještě tento rok nové auto otestuji a už se na to dost těším.
O: Jaké jsou silné a slabé stránky Vašeho vozu v porovnání s kokurencí, kterou znáte [Citroën a Ford]?TN: Na začátku roku to bylo obtížné, protože jsme bojovali s technickými problémy, třeba Dani [Sordo] na Monte Carlu. Mimo to se lámalo zavěšení i po měnším nárazu, což potkalo mě i Juhu [Hänninena]. Na autě byly i další 'mouchy', které bylo třeba vyladit. Až se to povedlo, měli jsme rázem spolehlivé auto bez velkých problémů. Jediná výjimka byl problém s turbem ve Francii, ale tam šlo spíše o chybu dodavatele. Také jsme ukázali, že je auto rychlé. Sice ještě ne dostatečně, ale to jsme ani nemohli očekávat.
O: Musel to pro Vás být podivný rok, když se Vám neustále měnili týmoví kolegové. Byl to dobrý nápad? Naučil jste se od každého něco nového?TN: Mělo to i pozitivní aspekty. Ale abych byl upřímný, bylo to docela těžké, když se Vaši kolegové pravidelně mění. Mimo to vždy jeli proto, aby ukázali svoji rychlost. Aby ukázali, že mě dokáží porazit, což se občas stalo. Myslím, že tento systém ztížil vývoj týmu i vozu. Snad se příští rok věci trošku ustálí.
O: Jaké to je, spolupracovat s Danim Sordem? TN: S Danim je v týmu vždy dobrá atmosféra a máme i docela podobné jezdecké styly, především na asfaltu, kde byl Dani vždy hodně rychlý. Mohu z jeho zkušeností na asfaltu ale i šotolině profitovat. Pracovali jsme dost podobně. V Portugalsku a Argentině jsme byli oba hodně rychlí. Dani je opravdu dobrým týmovým kolegou, přesně takového potřebujete.
O: Těšíte se na rok 2015?TN: To je jasné! Soustředíme se na nové auto. Začátek roku bude složitý, protože nemáme v plánu moc změn pro náš aktuální vůz. Také nevím, jak moc se zlepší ostatní týmy. Očekáváme ale, že nové auto bude hned od začátku rychlé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.