Ještě ve čtvrtek to vypadalo tak, že Thierry Neuville v Německu ani startovat nebude. V neděli už slavil vítězství. V interview zveřejněném na rallye-magazin.de se Belgičan vrací k úspěšnému víkendu.
Otázka: Thierry, gratulace k vašemu prvnímu vítězství v MS a stejně tak i k prvnímu vítězství pro Hyundai. Jak se cítíte?Thierry Neuville: Ten pocit je překrásný! Myslím, že to bude trvat nějaký čas, než porozumíme tomu, čeho jsme dosáhli. Tento víkend pro nás nezačal tím shakedownem ve čtvrtek zrovna dobře. Byla to malá chyba, ale s velkými následky. Dokonce jsme se obávali, že bude těžké se vůbec postavit na start, ale naši mechanici při opravách auta odvedli fantastickou práci. Byl jsem tak rád, když jsem v pátek ráno stál na startu.
Pak jsem ze sebe chtěl vydat to nejlepší pro všechny, kteří na autě tak tvrdě pracovali a získat pro ně dobrý výsledek. To, že tu teď sedím jako vítěz, jsem vůbec nemohl očekávat. S autem a nastavením jsem byl velice spokojený, ale věděl jsem, že to bude těžké, protože naši konkurenti jsou na asfaltu velmi silní.
Bylo to pro nás těžké, ale měli jsme úžasný víkend. Zvláště v sobotu, kdy jsem na to opravdu tlačil, ale vyvaroval se chyb. Jen jsem auto držel na trati, jel jsem čistou stopu a trefil také nejlepší volbu pneumatik, protože jsme měli dobrá data o počasí. Díky tomu jsme mohli dohnat Daniho a dokonce se přiblížit Krisi Meekovi a dostat je tak pod tlak. V neděli ráno pro nás šlo vše dobře. Samozřejmě je mi líto Krise a Jariho-Mattiho. Udělali chybu, ale pro nás to bylo jen pozitivní.
O: Když se ještě vrátíme ke čtvrtku. Ten výlet byl docela tvrdý. Šestkrát jste se přetočil, možná dokonce ještě víckrát. Ty obrázky viděli lidé na celém světě. Myslel jste si tehdy: 'Teď je vše pryč'? TN: Ano, určitě. Když jsem zpětně viděl video, tak jsem teprve pochopil, jaké štěstí jsme měli. V autě to nebylo tak strašné. Pak jsem ale viděl ty obrázky a řekl si: Měl jsem štěstí, že vůbec můžu startovat, což bylo zmíněno již dříve. Takové šestinásobné přetočení jsem ještě nezažil. Možná se tím vše v mé hlavě vrátilo opět na správné místo. V pátek ráno jsme byli jednoduše tak rychlí, jak jsme byli předtím na všech ostatních rallych.
Thierry při cestě za svým prvním vítězstvím ve WRC...
O: Odstartoval jste do soutěže trochu rozvážněji. Byl to následek toho, co se stalo v pátek? Byly tam také problémy s ruční brzdou, ne?TN: Začalo to malým problémem, to byl následek mého přetočení ze shakedownu. Nikomu kvůli tomu nic nevyčítám, ale ztratili jsme tam asi 5 sekund. Pak jsme měli jiný problém, když jsme v autě měli dým a dokonce i malý požár. Takže jsme ztratili ještě více času, ale tu situaci jsme dobře zvládli a zůstali jsme ve hře. Jsem opravdu hrdý na to, co jsme v autě dokázali. Rally jsme si dobře rozčlenili: Tlačili jsme na to, když to bylo nutné a na těžkých místech jsme si udrželi dobrý rytmus. Celkově to byl úžasný výkon.
O: V sobotu jste mohl opravdu dohánět. Získal jste zpět svoji sebedůvěru? TN: Každopádně. Napoprvé jsem se cítil dobře. Můj inženýr udělal na změnách v nastavení auta vynikající práci. Když jsem jel na zkoušky, tak jsem si všiml, že trakce mého auta je super. Vyvážení odpovídalo mé představě. S tím jsem byl plný naděje a mohl tak od prvních kilometrů zatlačit.
O: A pak šílená neděle. Po druhé RZ jste byl ve vedení. Jaký pocit jste měl, když jste věděl, že stačí odjet už jen dvě zkoušky?TN: Když jsem dostal zprávu, že Jari-Matti vylétl, tak jsem tomu napřed nemohl uvěřit, protože jeho náskok byl opravdu velký. Potřeboval jsem nějaký čas, než jsem jsem tomu porozuměl. Chtěl jsem si udržet svůj rytmus, ale krátce před cílem jsem udělal malou chybu. Pak jsme byli na druhém místě, ale hodně blízko k prvnímu.
Řekl jsem si: 'Vloni jsem byl také blízko, ale nepodařilo se'. Tento rok jsem si jasně předsevzal, že to dokážu. Cítil jsem se dobře, takže jsem chtěl v prvním sektoru další zkoušky zaútočit. Byl jsem tam opravdu hodně, hodně rychlý. Předpokládal jsem, že to Kris ví a pak udělal chybu, která ho vyřadila ze soutěže.
...první vítězství to bylo také pro Hyundai
O: Na konci poslední zkoušky, když tam byli všichni vaši příbuzní a fanoušci, to musel být zvláštní moment. Jaké to bylo, když jste vystoupil a věděl, že jste si vyjel první vítězství a že všichni pro vás důležití lidé byli u toho?TN: Byli tam všichni. Během zkoušek o tomto víkendu bylo vidět jen belgické prapory a belgické fanoušky. Atmosféra byla velkolepá, s tak velkým publikem a tak blízko domovu. Narodil jsem se jen 80 kilometrů odtud, je to pro mě více méně domácí závod. To, že zde teď můžu slavit moje první vítězství v MS s celou svoji rodinou, která mě v uplynulých šesti letech podporovala v dobrých i zlých časech, je něco neobvyklého. Je skvělé vidět, že nám všichni věří - mockrát jim za to děkuji!
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.