Jari-Matti Latvala ve Finsku slavil po delší době opět vítězství. V cíli měl sice na Ogiera náskok pouze 3,6s, na to se ale historie neptá. Díky tomuto vítězství samozřejmě něco ukrojil z náskoku Sébastiena na čele průběžného pořadí. Německý motorsport-total.com přinesl s Latvalou zajímavý rozhovor.
Otázka: Jari-Matti, je to pro vás už druhé vítězství ve Finsku. Hodně jste na to musel zatlačit, jaký je to pocit?Jari-Matti Latvala: Díky, jsem hodně šťastný. Ulevilo se mi, ale ještě se stále trochu třesu - takový tlak na mě byl. Byl to velkolepý start, už na testech jsme měli fantastický pocit. Pak jsem říkal, že jsem ještě nikdy takový pocit neměl a náhle jsem měl na shakedownu úplně stejný. Během soutěže to bylo lepší a lepší až do doby, než přišel ten problém. Byl jsem hodně frustrovaný a myslel jsem, že ztratíme všechno, co jsme do té doby zvládli. Zůstal jsem stále ve vedení a udržel si chladnou hlavu a kontrolovaně jsem dojel do cíle. Ještě nikdy jsem tak tvrdě nebojoval o vítězství jako teď.
O: Do cíle jste to zvládl bravůrně. Řekl jste, že jste sem nepřijel ztratit rally. Kde se vzal tento truc?J-ML: Přišlo to, když jsem začal mít ty problémy. Na Sardinii jsem ztratil, když jsem byl ve vedení, tuto soutěž jsem také ve prospěch Seba ztrácel a také vloni v Katalánsku jsem se musel poroučet z vedení po technických problémech. Řekl jsem si: 'To už se nemůže stát potřetí'. Od začátku soutěže jsem říkal mnoha lidem, že si Finové na této soutěži už tak dobře nevedou. Minulé tři ročníky vyhráli francouzští jezdci a ukázali, že jsou velmi rychlými a také svoji třídu. A já jsem byl připravený pro Finy udělat to, že budu bojovat o špici a postarám se o to, že lidé budou na tuto soutěž chodit i nadále.
O: Vítězství znamená hodně, že? Minulou noc [noc ze soboty na neděli] jste řekl, že je důležitější než šampionát. J-ML: Pro mě znamená opravdu hodně. Šlo jen o vítězství. Ale když to tak vezmete, tak v šampionátu ztrácím 44 bodů, takže mi mohlo pomoci jen vítězství. Kdybych tu rally nevyhrál, tak bych byl v šampionátu druhý, ale teď mohu bojovat a držet šanci při životě. Jde o vše nebo o nic.
O: Máme rádi styl vše nebo nic a v šampionátu máte dále šanci.J-ML: Není to jednoduché. Stále ztrácíme 44 bodů, ale v situaci, kdy není ještě nic rozhodnuto. Člověk nikdy neví, co se stane. Budeme dále bojovat.
O: Měl jste s sebou o víkendu hodně členů rodiny, jak důležité to bylo?J-ML: Můj otec se rally náruživě účastní neustále a soutěž sledovala také moje celá rodina a vesnice. Moje sestra a její dcera, moje přítelkyně a kamarádi - všichni chtěli, abych zajel dobrý výsledek. Nechtěl jsem je zklamat, je to tak emocionální. V ten moment, kdy vidíte všechny blízké plakat, tak pláčete hned také.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.