Jari-Matti Latvala ve Finsku slavil po delší době opět vítězství. V cíli měl sice na Ogiera náskok pouze 3,6s, na to se ale historie neptá. Díky tomuto vítězství samozřejmě něco ukrojil z náskoku Sébastiena na čele průběžného pořadí. Německý motorsport-total.com přinesl s Latvalou zajímavý rozhovor.
Otázka: Jari-Matti, je to pro vás už druhé vítězství ve Finsku. Hodně jste na to musel zatlačit, jaký je to pocit?Jari-Matti Latvala: Díky, jsem hodně šťastný. Ulevilo se mi, ale ještě se stále trochu třesu - takový tlak na mě byl. Byl to velkolepý start, už na testech jsme měli fantastický pocit. Pak jsem říkal, že jsem ještě nikdy takový pocit neměl a náhle jsem měl na shakedownu úplně stejný. Během soutěže to bylo lepší a lepší až do doby, než přišel ten problém. Byl jsem hodně frustrovaný a myslel jsem, že ztratíme všechno, co jsme do té doby zvládli. Zůstal jsem stále ve vedení a udržel si chladnou hlavu a kontrolovaně jsem dojel do cíle. Ještě nikdy jsem tak tvrdě nebojoval o vítězství jako teď.
O: Do cíle jste to zvládl bravůrně. Řekl jste, že jste sem nepřijel ztratit rally. Kde se vzal tento truc?J-ML: Přišlo to, když jsem začal mít ty problémy. Na Sardinii jsem ztratil, když jsem byl ve vedení, tuto soutěž jsem také ve prospěch Seba ztrácel a také vloni v Katalánsku jsem se musel poroučet z vedení po technických problémech. Řekl jsem si: 'To už se nemůže stát potřetí'. Od začátku soutěže jsem říkal mnoha lidem, že si Finové na této soutěži už tak dobře nevedou. Minulé tři ročníky vyhráli francouzští jezdci a ukázali, že jsou velmi rychlými a také svoji třídu. A já jsem byl připravený pro Finy udělat to, že budu bojovat o špici a postarám se o to, že lidé budou na tuto soutěž chodit i nadále.
O: Vítězství znamená hodně, že? Minulou noc [noc ze soboty na neděli] jste řekl, že je důležitější než šampionát. J-ML: Pro mě znamená opravdu hodně. Šlo jen o vítězství. Ale když to tak vezmete, tak v šampionátu ztrácím 44 bodů, takže mi mohlo pomoci jen vítězství. Kdybych tu rally nevyhrál, tak bych byl v šampionátu druhý, ale teď mohu bojovat a držet šanci při životě. Jde o vše nebo o nic.
O: Máme rádi styl vše nebo nic a v šampionátu máte dále šanci.J-ML: Není to jednoduché. Stále ztrácíme 44 bodů, ale v situaci, kdy není ještě nic rozhodnuto. Člověk nikdy neví, co se stane. Budeme dále bojovat.
O: Měl jste s sebou o víkendu hodně členů rodiny, jak důležité to bylo?J-ML: Můj otec se rally náruživě účastní neustále a soutěž sledovala také moje celá rodina a vesnice. Moje sestra a její dcera, moje přítelkyně a kamarádi - všichni chtěli, abych zajel dobrý výsledek. Nechtěl jsem je zklamat, je to tak emocionální. V ten moment, kdy vidíte všechny blízké plakat, tak pláčete hned také.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?