ROZHOVOR; Je to už dlouho, co jsme neměli mistra světa z Finska. Jedním z těch, kteří by to mohli změnit, je Jari-Matti Latvala. Musel by si ale především poradit se silným soupeřem z vlastního týmu. V rozhovoru pro německý rallye-magazin.de se rozmluvil mimo jiné i o tom, jak chce svého týmového kolegu porazit.
Jste novým vedoucím mužem MS. Začne teď velký boj mezi vámi a vaším týmovým kolegou Sébastienem Ogierem?Jari-Matti Latvala: V to doufám. Ale jedno je jisté: Seb bude už v Mexiku zatraceně hladový po vítězství. Samozřejmě i já chci být mistrem světa. Je to můj velký sen. K tomu potřebujete perfektní celkový paket a na tom teď pracuji. Jsou ale samozřejmě i další jezdci, kteří mají tento sen a proto se díváme od soutěže k soutěži. Seb je opravdu silný. Když ho chcete porazit, tak musíte přijít s konstantními výkony a to na všech površích.
Na co jste myslel, když jste se během Rally Sweden dozvěděl, že Sébastien Ogier udělal chybu?J-ML: Je také jen člověkem. Samozřejmě, kdybyste měli před sebou jen loňskou sezonu, tak budete mít dojem, že Seb nedělá žádné chyby. Jsem přesvědčen o tom, že každý časem na nějaké rally udělá chybu. Ještě jednou: Všichni jsme jen lidé.
Se svými dobrými výsledky zvyšujete tlak na své týmové kolegy...J-ML: Jako jezdec samozřejmě sledujete výsledky svých týmových kolegů. Když byl Sébastian vloni tak rychlý, tak jsem byl pod tlakem. I přesto si myslím, že jsme profesionálové a s tlakem bychom si měli umět poradit.
Důležitou věcí bylo pro Latvalu po příchodu k VW testování
Máte ze Sébastiena Ogiera strach?J-ML: Je hodně silným jezdcem. Také po mentální stránce. Na všech površích se cítí dobře. Je tedy velmi těžké ho porazit, ale i přesto by člověk nikdy neměl mít strach. Když má někdo strach, tak ničeho nedosáhne. Člověk by měl mít respekt z ostatních jezdců, ale ne strach. Jak se říká: Abyste vyhráli šampionát, musíte předvádět konstantně dobré výkony.
V Mexiku na všechny čeká první šotolinová rally sezony. Jak se na ní Volkswagen připravuje?J-ML: Na Rally Mexiko jsme se připravovali dva dny ve Španělsku. Jeden den jsem za volantem seděl já, druhý Sébastien. Seb si na nové podmínky zvykl šíleně rychle. Rychleji než já. Na šotolině potřebuji vždy trochu času. Proto často používám shakedownu, abych si na povrch zvykl. Stejně tak to bylo na Rally GB v minulé sezoně. Když jsem na šotolině nejel dva měsíce, tak jsem to hned poznal.
Co od Rally Mexiko očekáváte?J-ML: Samozřejmě mi vítězství dalo extra sebedůvěru. Zároveň musím ale jako vedoucí jezdec [průběžného pořadí] zůstat realistou. Pokud si člověk v Mexiku dovolí udělat chybu, tak už se s vítězstvím může rozloučit. V roce 2012 jsem jel s vítězstvím ze Švédska do Mexika. Tehdy jsem měl na Rally Mexiko super pocit, bohůžel jsem tehdy ale odstoupil. Člověk se musí jednoduše snažit, aby získal co možná nejvíce bodů. Není to moje nejsilnější rally, ale samozřejmě vítězství je možné, ale není mým hlavním cílem. Podium by bylo super.
Jari-Matti v Mexiku 2012 za volantem Fiesty RS WRC
Váš krajan, Marcus Grönholm, byl v roce 2002 [a předtím v roce 2000] mistrem světa, není už pomalu čas na dalšího finského mistra světa?J-ML: Vytváří to na mě trochu tlak, že jsme už 12 let neměli finského mistra světa. Předtím 20 let byl mistrem světa pořád nějaký Fin. Ve Finsku toho ode mě lidi hodně očekávají, i když rallysport trochu ztratil na popularitě. Kdybych získal titul, tak by určitě vzrostla i oblíbenost rally.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.