Giandomenico Basso dokázal při svém návratu do ERC zvítězit. V San Remu vyhrál již potřetí. K úspěchu ho dovedl, ostatně jako už tradičně, jeho navigátor Migia Dotta.
Otázka: Je tohle Vaše nejtěžší vítězství, které jste v kariéře získal?Giandomenico Basso: Myslím, že ano. Dnes jsem opravdu neměl dobrý pocit z auta. Nepovedlo se mi sladit auto a pneumatiky tak, aby fungovaly dohromady. Necítil jsem se ve voze komfortně - moje jízda nebyla přirozená a nemohl jsem tlačit tak, jak jsem si představoval. Chtěl jsem vyhrát, ale v jednu chvíli jsem si už myslel, že to nedokážeme. Že se to nakonec povedlo, je skvělé. Je to zcela určitě nejtěžší vítězství, které jsem kdy získal.
O: Jak jste ty problémy vyřešil?GB: Bylo to hodně věcí, které jsme provedli, ale šlo hlavně o pneumatiky. Musel jsem je více zapojit. Ráno jsem si všiml, že Bryan Bouffier dojíždí testy s pneumatikami na hraně jejich životnosti, byly hodně opotřebované, ty moje naopak vypadaly jako nové. To není dobré znamená, ukazuje to, že vaše gumy nefungují. V servisu jsme udělali nějaké změny na tlumičích, které mi dovolily využívat gumy. To byla asi největší změna.
O: Jaká byla úroveň konkurence?GB: Opravdu velká, soutěž nebyla rozhodnutá do poslední vložky. Do ní jsme sice šli s vedením, ale bylo nám jasné, že to může dopadnou jakkoliv - 7 sekund zde nic neznamená. Dává Vám to jen malou výhodu, kterou můžete kontrolovat. Ale není to nic velkého na to, abyste se mohli úplně stáhnout. Museli jsme jet naplno od startu až do cíle. Odpoledne jsem se ale ve voze cítil lépe.
Basso byl dlouhou dobu továrním jezdcem Abartu v IRC
O: Jak moc speciální je San Remo?GB: Je to soutěž světové úrovně. Je jednou z nejlepších. Myslím, že pokud byste se zeptali lidí a chtěli po nich jméno italské soutěže, tak si vzpomenou na tuto. Má opravdu vysokou úroveň, i když si nejsem jistý, jestli je vysoká natolik, aby motivovala další generaci italských soutěžáků k tomuto sportu, bohůžel. To nám v této zemi bohůžel opravdu chybí. Nejdůležitější je, aby italští jezdci pravidelně startovali na mezinárodní úrovni. Já se o to budu snažit, jak jen to bude možné. Ale zpět k San Remu, bez debaty je to velmi speciální soutěž.
O: Co nám můžete říct o příštím roce?GB: Vše závisí na penězích, bohůžel. Ideální by bylo jezdit ERC s vozem R5. Je to skvělý šampionát a R5 je cesta vpřed. Před tím, než se nám to ale povede uskutečnit, čeká nás ještě hodně dlouhá cesta. Po zbytek roku na tom budu tvrdě pracovat. Snad pojedeme už na Valais, byl by to dobrý start.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.