Giandomenico Basso dokázal při svém návratu do ERC zvítězit. V San Remu vyhrál již potřetí. K úspěchu ho dovedl, ostatně jako už tradičně, jeho navigátor Migia Dotta.
Otázka: Je tohle Vaše nejtěžší vítězství, které jste v kariéře získal?Giandomenico Basso: Myslím, že ano. Dnes jsem opravdu neměl dobrý pocit z auta. Nepovedlo se mi sladit auto a pneumatiky tak, aby fungovaly dohromady. Necítil jsem se ve voze komfortně - moje jízda nebyla přirozená a nemohl jsem tlačit tak, jak jsem si představoval. Chtěl jsem vyhrát, ale v jednu chvíli jsem si už myslel, že to nedokážeme. Že se to nakonec povedlo, je skvělé. Je to zcela určitě nejtěžší vítězství, které jsem kdy získal.
O: Jak jste ty problémy vyřešil?GB: Bylo to hodně věcí, které jsme provedli, ale šlo hlavně o pneumatiky. Musel jsem je více zapojit. Ráno jsem si všiml, že Bryan Bouffier dojíždí testy s pneumatikami na hraně jejich životnosti, byly hodně opotřebované, ty moje naopak vypadaly jako nové. To není dobré znamená, ukazuje to, že vaše gumy nefungují. V servisu jsme udělali nějaké změny na tlumičích, které mi dovolily využívat gumy. To byla asi největší změna.
O: Jaká byla úroveň konkurence?GB: Opravdu velká, soutěž nebyla rozhodnutá do poslední vložky. Do ní jsme sice šli s vedením, ale bylo nám jasné, že to může dopadnou jakkoliv - 7 sekund zde nic neznamená. Dává Vám to jen malou výhodu, kterou můžete kontrolovat. Ale není to nic velkého na to, abyste se mohli úplně stáhnout. Museli jsme jet naplno od startu až do cíle. Odpoledne jsem se ale ve voze cítil lépe.
Basso byl dlouhou dobu továrním jezdcem Abartu v IRC
O: Jak moc speciální je San Remo?GB: Je to soutěž světové úrovně. Je jednou z nejlepších. Myslím, že pokud byste se zeptali lidí a chtěli po nich jméno italské soutěže, tak si vzpomenou na tuto. Má opravdu vysokou úroveň, i když si nejsem jistý, jestli je vysoká natolik, aby motivovala další generaci italských soutěžáků k tomuto sportu, bohůžel. To nám v této zemi bohůžel opravdu chybí. Nejdůležitější je, aby italští jezdci pravidelně startovali na mezinárodní úrovni. Já se o to budu snažit, jak jen to bude možné. Ale zpět k San Remu, bez debaty je to velmi speciální soutěž.
O: Co nám můžete říct o příštím roce?GB: Vše závisí na penězích, bohůžel. Ideální by bylo jezdit ERC s vozem R5. Je to skvělý šampionát a R5 je cesta vpřed. Před tím, než se nám to ale povede uskutečnit, čeká nás ještě hodně dlouhá cesta. Po zbytek roku na tom budu tvrdě pracovat. Snad pojedeme už na Valais, byl by to dobrý start.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.