Giandomenico Basso dokázal při svém návratu do ERC zvítězit. V San Remu vyhrál již potřetí. K úspěchu ho dovedl, ostatně jako už tradičně, jeho navigátor Migia Dotta.
Otázka: Je tohle Vaše nejtěžší vítězství, které jste v kariéře získal?Giandomenico Basso: Myslím, že ano. Dnes jsem opravdu neměl dobrý pocit z auta. Nepovedlo se mi sladit auto a pneumatiky tak, aby fungovaly dohromady. Necítil jsem se ve voze komfortně - moje jízda nebyla přirozená a nemohl jsem tlačit tak, jak jsem si představoval. Chtěl jsem vyhrát, ale v jednu chvíli jsem si už myslel, že to nedokážeme. Že se to nakonec povedlo, je skvělé. Je to zcela určitě nejtěžší vítězství, které jsem kdy získal.
O: Jak jste ty problémy vyřešil?GB: Bylo to hodně věcí, které jsme provedli, ale šlo hlavně o pneumatiky. Musel jsem je více zapojit. Ráno jsem si všiml, že Bryan Bouffier dojíždí testy s pneumatikami na hraně jejich životnosti, byly hodně opotřebované, ty moje naopak vypadaly jako nové. To není dobré znamená, ukazuje to, že vaše gumy nefungují. V servisu jsme udělali nějaké změny na tlumičích, které mi dovolily využívat gumy. To byla asi největší změna.
O: Jaká byla úroveň konkurence?GB: Opravdu velká, soutěž nebyla rozhodnutá do poslední vložky. Do ní jsme sice šli s vedením, ale bylo nám jasné, že to může dopadnou jakkoliv - 7 sekund zde nic neznamená. Dává Vám to jen malou výhodu, kterou můžete kontrolovat. Ale není to nic velkého na to, abyste se mohli úplně stáhnout. Museli jsme jet naplno od startu až do cíle. Odpoledne jsem se ale ve voze cítil lépe.
Basso byl dlouhou dobu továrním jezdcem Abartu v IRC
O: Jak moc speciální je San Remo?GB: Je to soutěž světové úrovně. Je jednou z nejlepších. Myslím, že pokud byste se zeptali lidí a chtěli po nich jméno italské soutěže, tak si vzpomenou na tuto. Má opravdu vysokou úroveň, i když si nejsem jistý, jestli je vysoká natolik, aby motivovala další generaci italských soutěžáků k tomuto sportu, bohůžel. To nám v této zemi bohůžel opravdu chybí. Nejdůležitější je, aby italští jezdci pravidelně startovali na mezinárodní úrovni. Já se o to budu snažit, jak jen to bude možné. Ale zpět k San Remu, bez debaty je to velmi speciální soutěž.
O: Co nám můžete říct o příštím roce?GB: Vše závisí na penězích, bohůžel. Ideální by bylo jezdit ERC s vozem R5. Je to skvělý šampionát a R5 je cesta vpřed. Před tím, než se nám to ale povede uskutečnit, čeká nás ještě hodně dlouhá cesta. Po zbytek roku na tom budu tvrdě pracovat. Snad pojedeme už na Valais, byl by to dobrý start.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?