Giandomenico Basso dokázal při svém návratu do ERC zvítězit. V San Remu vyhrál již potřetí. K úspěchu ho dovedl, ostatně jako už tradičně, jeho navigátor Migia Dotta.
Otázka: Je tohle Vaše nejtěžší vítězství, které jste v kariéře získal?Giandomenico Basso: Myslím, že ano. Dnes jsem opravdu neměl dobrý pocit z auta. Nepovedlo se mi sladit auto a pneumatiky tak, aby fungovaly dohromady. Necítil jsem se ve voze komfortně - moje jízda nebyla přirozená a nemohl jsem tlačit tak, jak jsem si představoval. Chtěl jsem vyhrát, ale v jednu chvíli jsem si už myslel, že to nedokážeme. Že se to nakonec povedlo, je skvělé. Je to zcela určitě nejtěžší vítězství, které jsem kdy získal.
O: Jak jste ty problémy vyřešil?GB: Bylo to hodně věcí, které jsme provedli, ale šlo hlavně o pneumatiky. Musel jsem je více zapojit. Ráno jsem si všiml, že Bryan Bouffier dojíždí testy s pneumatikami na hraně jejich životnosti, byly hodně opotřebované, ty moje naopak vypadaly jako nové. To není dobré znamená, ukazuje to, že vaše gumy nefungují. V servisu jsme udělali nějaké změny na tlumičích, které mi dovolily využívat gumy. To byla asi největší změna.
O: Jaká byla úroveň konkurence?GB: Opravdu velká, soutěž nebyla rozhodnutá do poslední vložky. Do ní jsme sice šli s vedením, ale bylo nám jasné, že to může dopadnou jakkoliv - 7 sekund zde nic neznamená. Dává Vám to jen malou výhodu, kterou můžete kontrolovat. Ale není to nic velkého na to, abyste se mohli úplně stáhnout. Museli jsme jet naplno od startu až do cíle. Odpoledne jsem se ale ve voze cítil lépe.
Basso byl dlouhou dobu továrním jezdcem Abartu v IRC
O: Jak moc speciální je San Remo?GB: Je to soutěž světové úrovně. Je jednou z nejlepších. Myslím, že pokud byste se zeptali lidí a chtěli po nich jméno italské soutěže, tak si vzpomenou na tuto. Má opravdu vysokou úroveň, i když si nejsem jistý, jestli je vysoká natolik, aby motivovala další generaci italských soutěžáků k tomuto sportu, bohůžel. To nám v této zemi bohůžel opravdu chybí. Nejdůležitější je, aby italští jezdci pravidelně startovali na mezinárodní úrovni. Já se o to budu snažit, jak jen to bude možné. Ale zpět k San Remu, bez debaty je to velmi speciální soutěž.
O: Co nám můžete říct o příštím roce?GB: Vše závisí na penězích, bohůžel. Ideální by bylo jezdit ERC s vozem R5. Je to skvělý šampionát a R5 je cesta vpřed. Před tím, než se nám to ale povede uskutečnit, čeká nás ještě hodně dlouhá cesta. Po zbytek roku na tom budu tvrdě pracovat. Snad pojedeme už na Valais, byl by to dobrý start.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.