Co udělalo Sébastiena Loeba tak dobrým? Tuto otázku si dlouhá léta kladl kde kdo. Teď se však jeho kariéra již blíží ke konci a server wrc.com si o Loebovi před jeho pravděpodobně poslední soutěží kariéry popovídal s Malcolmem Wilsonem.
Po neskutečných devíti titulech v řadě letos Sébastien Loeb titul určitě nevyhraje, nutno však dodat, že letos ve WRC už takřka nestartoval. Jak na Loeba vzpomíná Malcolm Wilson, který byl po celou éru Loeba v čele věčně druhého Fordu?
Otázka: Co udělalo ze Sébastiena Loeba tak dobrého jezdce? Malcolm Wilson: "Prvně musím říct, že si myslím, že je schopný jezdit kompletně na všech površích. Vyhrál na všech možných površích a rychlost měl vždy. Ale pro mě je nejdůležitější věcí, jak zvládá průběh rally a vlastně celá jeho kariéra. Je totálně vyrovnaný a tlak, zdá se, ho nevyvádí z míry. Mnohokrát začínal a Marcus [Grönholm] na něj najel třeba 6 sekund na první zkoušce a my už si říkali 'ano!', ale od třetí zkoušky zase už udával tempo. Měl speciální způsob, jakým si na každé rally hrál, měl také konzistentnost a schopnost vyrovnat se s tlakem."
O: Jak ho hodnotíte ve srovnání s nejlepšími jezdci všech dob?MW: "Je mým číslem jedna všech dob. Byl to Walter Röhrl, ale pak byly bohužel jeho výkony překonány. Vyhrát devět šampionátu po sobě je neuvěřitelné. Neříkám, že se to nikdy nestane znova, ale určitě je to těžký rekord k překonání."
Malcolm rád vzpomíná na bitvu Loeba a Grönholma v roce 2007
O: Máte oblíbenou vzpomínku na Loeba?MW: "Cítím se privilegovaný, že jsem zde mohl být a vidět všech jeho devět vítězství. A také smutný, protože mě pravděpodobně stál sedm z těch devíti let vítězství... Ve vzpomínkách mám jeho fantastické bitvy s Marcusem, zvláště na Rally New Zealand [2007], kdy Marcus vyhrál o 0,3s. Mám spoustu skvělých vzpomínek na tyto dva skvělé chlapíky na jejich vrcholu. Už se opravdu těším, až ho uvidím ve Francii, což bude podle mě poslední rally. Doufám, že tam zase uvidíme něco pamětihodného.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?