Co udělalo Sébastiena Loeba tak dobrým? Tuto otázku si dlouhá léta kladl kde kdo. Teď se však jeho kariéra již blíží ke konci a server wrc.com si o Loebovi před jeho pravděpodobně poslední soutěží kariéry popovídal s Malcolmem Wilsonem.
Po neskutečných devíti titulech v řadě letos Sébastien Loeb titul určitě nevyhraje, nutno však dodat, že letos ve WRC už takřka nestartoval. Jak na Loeba vzpomíná Malcolm Wilson, který byl po celou éru Loeba v čele věčně druhého Fordu?
Otázka: Co udělalo ze Sébastiena Loeba tak dobrého jezdce? Malcolm Wilson: "Prvně musím říct, že si myslím, že je schopný jezdit kompletně na všech površích. Vyhrál na všech možných površích a rychlost měl vždy. Ale pro mě je nejdůležitější věcí, jak zvládá průběh rally a vlastně celá jeho kariéra. Je totálně vyrovnaný a tlak, zdá se, ho nevyvádí z míry. Mnohokrát začínal a Marcus [Grönholm] na něj najel třeba 6 sekund na první zkoušce a my už si říkali 'ano!', ale od třetí zkoušky zase už udával tempo. Měl speciální způsob, jakým si na každé rally hrál, měl také konzistentnost a schopnost vyrovnat se s tlakem."
O: Jak ho hodnotíte ve srovnání s nejlepšími jezdci všech dob?MW: "Je mým číslem jedna všech dob. Byl to Walter Röhrl, ale pak byly bohužel jeho výkony překonány. Vyhrát devět šampionátu po sobě je neuvěřitelné. Neříkám, že se to nikdy nestane znova, ale určitě je to těžký rekord k překonání."
Malcolm rád vzpomíná na bitvu Loeba a Grönholma v roce 2007
O: Máte oblíbenou vzpomínku na Loeba?MW: "Cítím se privilegovaný, že jsem zde mohl být a vidět všech jeho devět vítězství. A také smutný, protože mě pravděpodobně stál sedm z těch devíti let vítězství... Ve vzpomínkách mám jeho fantastické bitvy s Marcusem, zvláště na Rally New Zealand [2007], kdy Marcus vyhrál o 0,3s. Mám spoustu skvělých vzpomínek na tyto dva skvělé chlapíky na jejich vrcholu. Už se opravdu těším, až ho uvidím ve Francii, což bude podle mě poslední rally. Doufám, že tam zase uvidíme něco pamětihodného.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?