Co udělalo Sébastiena Loeba tak dobrým? Tuto otázku si dlouhá léta kladl kde kdo. Teď se však jeho kariéra již blíží ke konci a server wrc.com si o Loebovi před jeho pravděpodobně poslední soutěží kariéry popovídal s Malcolmem Wilsonem.
Po neskutečných devíti titulech v řadě letos Sébastien Loeb titul určitě nevyhraje, nutno však dodat, že letos ve WRC už takřka nestartoval. Jak na Loeba vzpomíná Malcolm Wilson, který byl po celou éru Loeba v čele věčně druhého Fordu?
Otázka: Co udělalo ze Sébastiena Loeba tak dobrého jezdce? Malcolm Wilson: "Prvně musím říct, že si myslím, že je schopný jezdit kompletně na všech površích. Vyhrál na všech možných površích a rychlost měl vždy. Ale pro mě je nejdůležitější věcí, jak zvládá průběh rally a vlastně celá jeho kariéra. Je totálně vyrovnaný a tlak, zdá se, ho nevyvádí z míry. Mnohokrát začínal a Marcus [Grönholm] na něj najel třeba 6 sekund na první zkoušce a my už si říkali 'ano!', ale od třetí zkoušky zase už udával tempo. Měl speciální způsob, jakým si na každé rally hrál, měl také konzistentnost a schopnost vyrovnat se s tlakem."
O: Jak ho hodnotíte ve srovnání s nejlepšími jezdci všech dob?MW: "Je mým číslem jedna všech dob. Byl to Walter Röhrl, ale pak byly bohužel jeho výkony překonány. Vyhrát devět šampionátu po sobě je neuvěřitelné. Neříkám, že se to nikdy nestane znova, ale určitě je to těžký rekord k překonání."
Malcolm rád vzpomíná na bitvu Loeba a Grönholma v roce 2007
O: Máte oblíbenou vzpomínku na Loeba?MW: "Cítím se privilegovaný, že jsem zde mohl být a vidět všech jeho devět vítězství. A také smutný, protože mě pravděpodobně stál sedm z těch devíti let vítězství... Ve vzpomínkách mám jeho fantastické bitvy s Marcusem, zvláště na Rally New Zealand [2007], kdy Marcus vyhrál o 0,3s. Mám spoustu skvělých vzpomínek na tyto dva skvělé chlapíky na jejich vrcholu. Už se opravdu těším, až ho uvidím ve Francii, což bude podle mě poslední rally. Doufám, že tam zase uvidíme něco pamětihodného.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.