Dani Sordo stojí před rozhodující soutěží. Po velmi průměrném vystoupení ve Finsku byl jeho program v MS zredukován. Teď je na řadě Německá rally, ve které by měl Dani konečně ukázat svůj plný potenciál.
O: MS v automobilových soutěžích se vrací na asfalt. Je to pro Vás nový začátek sezony?Dani Sordo: Doposud jsem mohl na tomto povrchu změřit síly s konkurencí pouze v Monte Carlu. Jenže letos bylo Monako spíše sněhovou soutěží. Proto se dá těžko usuzovat podle této soutěže, jak na tom na asfaltu jsme, ale moje třetí místo je dobré. Není žádným tajemstvím, že se na asfaltu cítím lépe než na šotolině. Vím, co se ode mne očekává a jsem na to připraven.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro Německo?DS: Do konce sezony se odjedou tři asfaltové soutěže a já vím, že zde jsou moje šance větší. Německo je speciální, protože se podmínky mění zkoušku od zkoušky. Ve spoustě zatáček může být ideální stopa znečištěná a také počasí se dá obvykle těžko předpovídat. Za těchto podmínek už jsem získal několik dobrých výsledků a letos se pokusím zabojovat o vítězství.
O: Váš program byl pro letošní sezonu poupraven. Mění skutečnosti, že nejdete do Austrálie, Vaše cíle?DS: K tomuto rozhodnutí jsme dospěli společně. Díky tomu odpadá příprava na šotolinovou Rally Austrálie a dává mi to více času na přípravu na zbývající asfaltové soutěže. V Německu, Španělsku a Francii chci být rychlý. Vím, že mohu vyhrát a také vím, jak je tým silný. Mám vše, co potřebuji k tomu, abych toho [vítězství] byl schopný.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.