Dani Sordo stojí před rozhodující soutěží. Po velmi průměrném vystoupení ve Finsku byl jeho program v MS zredukován. Teď je na řadě Německá rally, ve které by měl Dani konečně ukázat svůj plný potenciál.
O: MS v automobilových soutěžích se vrací na asfalt. Je to pro Vás nový začátek sezony?Dani Sordo: Doposud jsem mohl na tomto povrchu změřit síly s konkurencí pouze v Monte Carlu. Jenže letos bylo Monako spíše sněhovou soutěží. Proto se dá těžko usuzovat podle této soutěže, jak na tom na asfaltu jsme, ale moje třetí místo je dobré. Není žádným tajemstvím, že se na asfaltu cítím lépe než na šotolině. Vím, co se ode mne očekává a jsem na to připraven.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro Německo?DS: Do konce sezony se odjedou tři asfaltové soutěže a já vím, že zde jsou moje šance větší. Německo je speciální, protože se podmínky mění zkoušku od zkoušky. Ve spoustě zatáček může být ideální stopa znečištěná a také počasí se dá obvykle těžko předpovídat. Za těchto podmínek už jsem získal několik dobrých výsledků a letos se pokusím zabojovat o vítězství.
O: Váš program byl pro letošní sezonu poupraven. Mění skutečnosti, že nejdete do Austrálie, Vaše cíle?DS: K tomuto rozhodnutí jsme dospěli společně. Díky tomu odpadá příprava na šotolinovou Rally Austrálie a dává mi to více času na přípravu na zbývající asfaltové soutěže. V Německu, Španělsku a Francii chci být rychlý. Vím, že mohu vyhrát a také vím, jak je tým silný. Mám vše, co potřebuji k tomu, abych toho [vítězství] byl schopný.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.