Dani Sordo stojí před rozhodující soutěží. Po velmi průměrném vystoupení ve Finsku byl jeho program v MS zredukován. Teď je na řadě Německá rally, ve které by měl Dani konečně ukázat svůj plný potenciál.
O: MS v automobilových soutěžích se vrací na asfalt. Je to pro Vás nový začátek sezony?Dani Sordo: Doposud jsem mohl na tomto povrchu změřit síly s konkurencí pouze v Monte Carlu. Jenže letos bylo Monako spíše sněhovou soutěží. Proto se dá těžko usuzovat podle této soutěže, jak na tom na asfaltu jsme, ale moje třetí místo je dobré. Není žádným tajemstvím, že se na asfaltu cítím lépe než na šotolině. Vím, co se ode mne očekává a jsem na to připraven.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro Německo?DS: Do konce sezony se odjedou tři asfaltové soutěže a já vím, že zde jsou moje šance větší. Německo je speciální, protože se podmínky mění zkoušku od zkoušky. Ve spoustě zatáček může být ideální stopa znečištěná a také počasí se dá obvykle těžko předpovídat. Za těchto podmínek už jsem získal několik dobrých výsledků a letos se pokusím zabojovat o vítězství.
O: Váš program byl pro letošní sezonu poupraven. Mění skutečnosti, že nejdete do Austrálie, Vaše cíle?DS: K tomuto rozhodnutí jsme dospěli společně. Díky tomu odpadá příprava na šotolinovou Rally Austrálie a dává mi to více času na přípravu na zbývající asfaltové soutěže. V Německu, Španělsku a Francii chci být rychlý. Vím, že mohu vyhrát a také vím, jak je tým silný. Mám vše, co potřebuji k tomu, abych toho [vítězství] byl schopný.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.