Dani Sordo stojí před rozhodující soutěží. Po velmi průměrném vystoupení ve Finsku byl jeho program v MS zredukován. Teď je na řadě Německá rally, ve které by měl Dani konečně ukázat svůj plný potenciál.
O: MS v automobilových soutěžích se vrací na asfalt. Je to pro Vás nový začátek sezony?Dani Sordo: Doposud jsem mohl na tomto povrchu změřit síly s konkurencí pouze v Monte Carlu. Jenže letos bylo Monako spíše sněhovou soutěží. Proto se dá těžko usuzovat podle této soutěže, jak na tom na asfaltu jsme, ale moje třetí místo je dobré. Není žádným tajemstvím, že se na asfaltu cítím lépe než na šotolině. Vím, co se ode mne očekává a jsem na to připraven.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro Německo?DS: Do konce sezony se odjedou tři asfaltové soutěže a já vím, že zde jsou moje šance větší. Německo je speciální, protože se podmínky mění zkoušku od zkoušky. Ve spoustě zatáček může být ideální stopa znečištěná a také počasí se dá obvykle těžko předpovídat. Za těchto podmínek už jsem získal několik dobrých výsledků a letos se pokusím zabojovat o vítězství.
O: Váš program byl pro letošní sezonu poupraven. Mění skutečnosti, že nejdete do Austrálie, Vaše cíle?DS: K tomuto rozhodnutí jsme dospěli společně. Díky tomu odpadá příprava na šotolinovou Rally Austrálie a dává mi to více času na přípravu na zbývající asfaltové soutěže. V Německu, Španělsku a Francii chci být rychlý. Vím, že mohu vyhrát a také vím, jak je tým silný. Mám vše, co potřebuji k tomu, abych toho [vítězství] byl schopný.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?