Přečtete si zajímavé interview s Esapekkou Lappim, který o víkendu za volantem Fabie S2000 týmu Škoda-MRF ovládl Rally Whangarei, tedy závod asijsko-pacifického šampionátu.
Otázka: Při vašem prvním startu mimo Evropu jste hned vyhrál. Jak ste to prožil?Esapekka Lappi: Nemohl jsem mít lepší start. V obou dnech jsme neměli ani nejmenší problémy s autem a měli jsme skvělý rytmus.
O: Ačkoliv je vám teprve 21 let a nemáte žádné mezinárodní zkušenosti, tak to vypadá, jako by vás nemohlo nic vyvést z míry. Jak to?EL: Rally byla prostě zábavná, cesty skvělé, plno zatáček. Druhý den to bylo trochu vlhčí než první a díky tomu více kluzké, ale celkově jsme neměli žádné problémy.
O: Váš týmový kolega, Gaurav Gill, na vás první den tvrdě dotíral, v neděli vyhrál první měřenou zkoušku, pak ale ztratil kontakt. Nebyla to trochu škoda?EL: Ano, byla to škoda. Samozřejmě chce člověk především vyhrát, ale když mám silnou konkurenci, tak mohu získat hodně zkušeností. A zde na Novém Zélandu byl Gaurav mým jediným vážným konkurentem.
O: Soutěž zde na Nové Zélandu je se svými rychlým tratěmi ze všech soutěží APRC určitě nejblíže tratím u vás doma. Co očekáváte od dalších, zvláště od příští v Nové Kaledonii. EL: Určitě to bude výzva. O tamějších podmínkách nemám žádné tušení a budu se to určitě muset naučit. Protože jen tak se budu moci dále zlepšovat.
O: Když odhlédneme od závodu samotného, co pro vás bylo při vašem prvním startu tak daleko od domova nové?EL: Především ten let. 30 hodin je už hodně dlouhá doba, to bylo poměrně nudné. Ale aspoň jsem v letadle mohl spát, to je pro profesionální sportovce dobré.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.