Přečtete si zajímavé interview s Esapekkou Lappim, který o víkendu za volantem Fabie S2000 týmu Škoda-MRF ovládl Rally Whangarei, tedy závod asijsko-pacifického šampionátu.
Otázka: Při vašem prvním startu mimo Evropu jste hned vyhrál. Jak ste to prožil?Esapekka Lappi: Nemohl jsem mít lepší start. V obou dnech jsme neměli ani nejmenší problémy s autem a měli jsme skvělý rytmus.
O: Ačkoliv je vám teprve 21 let a nemáte žádné mezinárodní zkušenosti, tak to vypadá, jako by vás nemohlo nic vyvést z míry. Jak to?EL: Rally byla prostě zábavná, cesty skvělé, plno zatáček. Druhý den to bylo trochu vlhčí než první a díky tomu více kluzké, ale celkově jsme neměli žádné problémy.
O: Váš týmový kolega, Gaurav Gill, na vás první den tvrdě dotíral, v neděli vyhrál první měřenou zkoušku, pak ale ztratil kontakt. Nebyla to trochu škoda?EL: Ano, byla to škoda. Samozřejmě chce člověk především vyhrát, ale když mám silnou konkurenci, tak mohu získat hodně zkušeností. A zde na Novém Zélandu byl Gaurav mým jediným vážným konkurentem.
O: Soutěž zde na Nové Zélandu je se svými rychlým tratěmi ze všech soutěží APRC určitě nejblíže tratím u vás doma. Co očekáváte od dalších, zvláště od příští v Nové Kaledonii. EL: Určitě to bude výzva. O tamějších podmínkách nemám žádné tušení a budu se to určitě muset naučit. Protože jen tak se budu moci dále zlepšovat.
O: Když odhlédneme od závodu samotného, co pro vás bylo při vašem prvním startu tak daleko od domova nové?EL: Především ten let. 30 hodin je už hodně dlouhá doba, to bylo poměrně nudné. Ale aspoň jsem v letadle mohl spát, to je pro profesionální sportovce dobré.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?