Přečtete si zajímavé interview s Esapekkou Lappim, který o víkendu za volantem Fabie S2000 týmu Škoda-MRF ovládl Rally Whangarei, tedy závod asijsko-pacifického šampionátu.
Otázka: Při vašem prvním startu mimo Evropu jste hned vyhrál. Jak ste to prožil?Esapekka Lappi: Nemohl jsem mít lepší start. V obou dnech jsme neměli ani nejmenší problémy s autem a měli jsme skvělý rytmus.
O: Ačkoliv je vám teprve 21 let a nemáte žádné mezinárodní zkušenosti, tak to vypadá, jako by vás nemohlo nic vyvést z míry. Jak to?EL: Rally byla prostě zábavná, cesty skvělé, plno zatáček. Druhý den to bylo trochu vlhčí než první a díky tomu více kluzké, ale celkově jsme neměli žádné problémy.
O: Váš týmový kolega, Gaurav Gill, na vás první den tvrdě dotíral, v neděli vyhrál první měřenou zkoušku, pak ale ztratil kontakt. Nebyla to trochu škoda?EL: Ano, byla to škoda. Samozřejmě chce člověk především vyhrát, ale když mám silnou konkurenci, tak mohu získat hodně zkušeností. A zde na Novém Zélandu byl Gaurav mým jediným vážným konkurentem.
O: Soutěž zde na Nové Zélandu je se svými rychlým tratěmi ze všech soutěží APRC určitě nejblíže tratím u vás doma. Co očekáváte od dalších, zvláště od příští v Nové Kaledonii. EL: Určitě to bude výzva. O tamějších podmínkách nemám žádné tušení a budu se to určitě muset naučit. Protože jen tak se budu moci dále zlepšovat.
O: Když odhlédneme od závodu samotného, co pro vás bylo při vašem prvním startu tak daleko od domova nové?EL: Především ten let. 30 hodin je už hodně dlouhá doba, to bylo poměrně nudné. Ale aspoň jsem v letadle mohl spát, to je pro profesionální sportovce dobré.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.