Přečtete si zajímavé interview s Esapekkou Lappim, který o víkendu za volantem Fabie S2000 týmu Škoda-MRF ovládl Rally Whangarei, tedy závod asijsko-pacifického šampionátu.
Otázka: Při vašem prvním startu mimo Evropu jste hned vyhrál. Jak ste to prožil?Esapekka Lappi: Nemohl jsem mít lepší start. V obou dnech jsme neměli ani nejmenší problémy s autem a měli jsme skvělý rytmus.
O: Ačkoliv je vám teprve 21 let a nemáte žádné mezinárodní zkušenosti, tak to vypadá, jako by vás nemohlo nic vyvést z míry. Jak to?EL: Rally byla prostě zábavná, cesty skvělé, plno zatáček. Druhý den to bylo trochu vlhčí než první a díky tomu více kluzké, ale celkově jsme neměli žádné problémy.
O: Váš týmový kolega, Gaurav Gill, na vás první den tvrdě dotíral, v neděli vyhrál první měřenou zkoušku, pak ale ztratil kontakt. Nebyla to trochu škoda?EL: Ano, byla to škoda. Samozřejmě chce člověk především vyhrát, ale když mám silnou konkurenci, tak mohu získat hodně zkušeností. A zde na Novém Zélandu byl Gaurav mým jediným vážným konkurentem.
O: Soutěž zde na Nové Zélandu je se svými rychlým tratěmi ze všech soutěží APRC určitě nejblíže tratím u vás doma. Co očekáváte od dalších, zvláště od příští v Nové Kaledonii. EL: Určitě to bude výzva. O tamějších podmínkách nemám žádné tušení a budu se to určitě muset naučit. Protože jen tak se budu moci dále zlepšovat.
O: Když odhlédneme od závodu samotného, co pro vás bylo při vašem prvním startu tak daleko od domova nové?EL: Především ten let. 30 hodin je už hodně dlouhá doba, to bylo poměrně nudné. Ale aspoň jsem v letadle mohl spát, to je pro profesionální sportovce dobré.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?