Sébastien Ogier suverénně vede tabulku MS v rally. Přečtěte si rozhovor uveřejněný na německém serveru www.rallye-magazin.de o aktuální situaci, jeho rivalech a uplynulých letech v MS.
Nové auto, nový tým a jeden nový jezdec. Očekával jste tak silný start do sezony?Sébastien Ogier: Ne, to jsem nečekal a nejspíš asi ani nikdo v týmu. Druhé místo na Monte a následující vítězství ve Švédsku, Mexiku byly opravdovým překvapením. Samozřejmě jsem stále hodně věřil v Polo R WRC, ale před sezonou jsem opravdu nevěděl, jak si přesně stojíme.
Již teď jste považován jako jeden z kandidátů na titul. Jak se vám s tímto tlakem žije?SO: Ještě je před námi devět rally. Je tedy ještě až příliš brzy na takového spekulace, v rallysportu se toho může hodně stát. Ale je to už něco (smích). Dosavadní podia a vítězství nám ulehčila životy a práci.
Sébastien Loeb ve vás vidí dominujícího jezdce v následujících letech...SO: To je velký kompliment, protože Seb je nejúspěšnějším jezdcem v celé historii rallysportu. U Volkswagenu se cítím velmi dobře. Tým je profesionální a vládne zde týmový duch. Bylo by hezké, kdyby se to vyvinulo v jedno z těch ikonických partnerství. Doufám, že budu moci vyhrát hodně rally a jednoho dne také s Volkswagenem titul.
Nahrazuje vám nýnější úspěch těžkou práci v minulé sezoně?SO: Ano. Rok 2012 byl velmi užitečným, zvykl jsem si na tým místo toho, abych jen seděl doma a nedělal nic. Díky tomu je teď práce také více bezproblémová. Samozřejmě bylo frustrující nesedět ve voze WRC, ale všichni jsme se toho mohli hodně naučit. Nelituji toho. Odchod k Volkswagenu byl určitě mým nejlepším rozhodnutím.
Mads Ostberg vám v Mexiku a ve Švédsku hodně šlapal na paty. Vidíte ho jako hlavního rivala?SO: Mads je hodně silný. V Mexiku ho zastavil technický problém. Díky tomu, že Sébastien Loeb jede letos jen čtyři rally, tak vidím Madse ve velmi silné pozici.
Kdo je z vašeho pohledu pro Volkswagen nejtěžším konkurentem v boji o titul mezi konstruktéry? SO: Zcela jasně Citroën. Mají zkušenosti a v Mikkovi Hirvonenovi a Danim Sordovi dva konstantní jezdce. Bude to hodně těžké, ale jak jsem již dříve řekl, sezona je ještě dlouhá. Uvidíme, co se stane, až přijedeme na asfaltové rally.
Jaká je spolupráce s Jarim-Mattim Latvalou?SO: Je dobrým typem, je rychlý a přišli jsme k Volkswagenu ze dvou rozdílných týmů. To pomáhá dále.
Proč se musí tak snažit, aby mohl držet vaše tempo? SO: Myslím, že to souvisí s časem stráveným v autě. Měl jsem rok čas, abych si zvykl na Polo R WRC. Jari měl jen pár týdnů. Ve Švédsku a Mexiku už byl rychlý, ale měl smůlu.
Dá se srovnat Polo R WRC s Citroënem DS3 WRC, se kterým jste mohl jezdit v roce 2011?SO: Obě jsou to dobrá auta. Polo má extrémně dobrý motor a ovládání je velmi jednoduché. Na prvních testech v roce 2012 to tak nebylo. Dále jsme ho pak úspěšně vyvíjeli a teď vedu hodnocení jezdců.
Sébastien Ogier v Norsku 2009 s Citroënem C4 WRC
Jak se díváte na úspěchy VW se srovnání s vaším starým týmem, Citroënem?SO: Není žádným tajemstvím, že nálada v týmu nebyla na konci nejlepší. Ale v roce 2010 jsem s C4kou vyhrál svoji první rally. To jsou hezké vzpomínky, ty zůstávají. A bez Citroënu bych teď nebyl u Volkswagenu. Za to musí být člověk vděčný.
Za dva týdny se jede v Argentině. Tam budete mít předposlední možnost zabojovat se Sébastienem Loebem. Bude to horký duel?SO: Ano, těším se na to. Ve Švédsku jsme měli napínavý souboj. Jsem napjatý, jak to bude v Argentině vypadat. Je to opravdu škoda, že už pojede jen dvě rally.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.