Sébastien Ogier suverénně vede tabulku MS v rally. Přečtěte si rozhovor uveřejněný na německém serveru www.rallye-magazin.de o aktuální situaci, jeho rivalech a uplynulých letech v MS.
Nové auto, nový tým a jeden nový jezdec. Očekával jste tak silný start do sezony?Sébastien Ogier: Ne, to jsem nečekal a nejspíš asi ani nikdo v týmu. Druhé místo na Monte a následující vítězství ve Švédsku, Mexiku byly opravdovým překvapením. Samozřejmě jsem stále hodně věřil v Polo R WRC, ale před sezonou jsem opravdu nevěděl, jak si přesně stojíme.
Již teď jste považován jako jeden z kandidátů na titul. Jak se vám s tímto tlakem žije?SO: Ještě je před námi devět rally. Je tedy ještě až příliš brzy na takového spekulace, v rallysportu se toho může hodně stát. Ale je to už něco (smích). Dosavadní podia a vítězství nám ulehčila životy a práci.
Sébastien Loeb ve vás vidí dominujícího jezdce v následujících letech...SO: To je velký kompliment, protože Seb je nejúspěšnějším jezdcem v celé historii rallysportu. U Volkswagenu se cítím velmi dobře. Tým je profesionální a vládne zde týmový duch. Bylo by hezké, kdyby se to vyvinulo v jedno z těch ikonických partnerství. Doufám, že budu moci vyhrát hodně rally a jednoho dne také s Volkswagenem titul.
Nahrazuje vám nýnější úspěch těžkou práci v minulé sezoně?SO: Ano. Rok 2012 byl velmi užitečným, zvykl jsem si na tým místo toho, abych jen seděl doma a nedělal nic. Díky tomu je teď práce také více bezproblémová. Samozřejmě bylo frustrující nesedět ve voze WRC, ale všichni jsme se toho mohli hodně naučit. Nelituji toho. Odchod k Volkswagenu byl určitě mým nejlepším rozhodnutím.
Mads Ostberg vám v Mexiku a ve Švédsku hodně šlapal na paty. Vidíte ho jako hlavního rivala?SO: Mads je hodně silný. V Mexiku ho zastavil technický problém. Díky tomu, že Sébastien Loeb jede letos jen čtyři rally, tak vidím Madse ve velmi silné pozici.
Kdo je z vašeho pohledu pro Volkswagen nejtěžším konkurentem v boji o titul mezi konstruktéry? SO: Zcela jasně Citroën. Mají zkušenosti a v Mikkovi Hirvonenovi a Danim Sordovi dva konstantní jezdce. Bude to hodně těžké, ale jak jsem již dříve řekl, sezona je ještě dlouhá. Uvidíme, co se stane, až přijedeme na asfaltové rally.
Jaká je spolupráce s Jarim-Mattim Latvalou?SO: Je dobrým typem, je rychlý a přišli jsme k Volkswagenu ze dvou rozdílných týmů. To pomáhá dále.
Proč se musí tak snažit, aby mohl držet vaše tempo? SO: Myslím, že to souvisí s časem stráveným v autě. Měl jsem rok čas, abych si zvykl na Polo R WRC. Jari měl jen pár týdnů. Ve Švédsku a Mexiku už byl rychlý, ale měl smůlu.
Dá se srovnat Polo R WRC s Citroënem DS3 WRC, se kterým jste mohl jezdit v roce 2011?SO: Obě jsou to dobrá auta. Polo má extrémně dobrý motor a ovládání je velmi jednoduché. Na prvních testech v roce 2012 to tak nebylo. Dále jsme ho pak úspěšně vyvíjeli a teď vedu hodnocení jezdců.
Sébastien Ogier v Norsku 2009 s Citroënem C4 WRC
Jak se díváte na úspěchy VW se srovnání s vaším starým týmem, Citroënem?SO: Není žádným tajemstvím, že nálada v týmu nebyla na konci nejlepší. Ale v roce 2010 jsem s C4kou vyhrál svoji první rally. To jsou hezké vzpomínky, ty zůstávají. A bez Citroënu bych teď nebyl u Volkswagenu. Za to musí být člověk vděčný.
Za dva týdny se jede v Argentině. Tam budete mít předposlední možnost zabojovat se Sébastienem Loebem. Bude to horký duel?SO: Ano, těším se na to. Ve Švédsku jsme měli napínavý souboj. Jsem napjatý, jak to bude v Argentině vypadat. Je to opravdu škoda, že už pojede jen dvě rally.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.