Týmový manažer Volkswagenu, Sven Smeets, v rozhovoru uveřejněném na německém motorsport-totalu mluví o výzvách spojených s nasazením třetího Pola R WRC, se kterým bude od Portugalska startovat Andreas Mikkelsen.
Pane Smeetsi, co pro tým ze sportovního a logistického pohledu znamená od soutěže v Portugalsku na start postavit třetí auto?Sven Smeets: Ze sportovního pohledu je samozřejmě hezké vidět Andrease opět po delší době ve voze specifikace WRC. Nejprve bude mít jiné cíle než Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala. Zvláště Portugalsko je pro něj prakticky novou zemí. Pro Andrease v první řadě půjde o to, aby nasbíral zkušenosti a soutěže pokud možno dokončoval a tam, kde si bude více věřit, také ukazoval svoji rychlost, která v něm je.
Pro tým třetí auto prostě znamená více materiálu a více práce. Musíme dovést více náhradních dílů, mezi nimi i náhradní motor a další převodovky. S tím je spojena výbava pro další servisní místo a další personál - inženýra pro ten vůz a tři mechaniky. V porovnání s prvními dvěma soutěžemi v Evropě pojedeme s dalším kamionem navíc, který bude z větší části naložen díly pro vůz Andrease a Mikka.
Proč Volkswagen sezonu nezačal rovnou se třemi Poly a místo toho na prvních dvou soutěžích jel jen se dvěma vozy?SS: Díky dodatečným nákladům, které třetí auto znamená. Chtěli jsme si vzít čas na to, abychom svědomitě zvládli všechny věci během víkendu s úplně novým autem a jedním novým pilotem. Navíc jsme si chtěli počkat, jak si Polo R WRC v konkurenčním boji povede. Kdyby se během jedné z první tří rally na autě vynořil nějaký velký problém, tak bychom to museli řešit hned na třech autech. Z části to bylo samozřejmě spojeno také s dodatečnými náklady. Během prvních tří měsíců jsme si chtěli vzít čas na zvyknutí si.
Andreas vloni s Fabii S2000 týmu Volkswagen
V čem tkví pro tým na Rally Portugal největší výzva?SS: Nakonec to bude záležet na počasí. V minulosti jsme viděli, že se s tím auta dost těžko vypořádávala, když pršelo. Tratě jsou pak hodně blátivé a kluzké. Když je ale sucho, tak jsou tratě v dobrém stavu a v Portugalsku zažijeme dobrou šotolinovou rally, na které se ukáží rozdíly mezi jezdci. Je to opravdu jezdecká soutěž. Závěrečná Power Stage je navíc 52 km dlouhá. Už to je neobyčejné a znamená to, že si jezdci budou muset body tvrdě vybojovat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?