Týmový manažer Volkswagenu, Sven Smeets, v rozhovoru uveřejněném na německém motorsport-totalu mluví o výzvách spojených s nasazením třetího Pola R WRC, se kterým bude od Portugalska startovat Andreas Mikkelsen.
Pane Smeetsi, co pro tým ze sportovního a logistického pohledu znamená od soutěže v Portugalsku na start postavit třetí auto?Sven Smeets: Ze sportovního pohledu je samozřejmě hezké vidět Andrease opět po delší době ve voze specifikace WRC. Nejprve bude mít jiné cíle než Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala. Zvláště Portugalsko je pro něj prakticky novou zemí. Pro Andrease v první řadě půjde o to, aby nasbíral zkušenosti a soutěže pokud možno dokončoval a tam, kde si bude více věřit, také ukazoval svoji rychlost, která v něm je.
Pro tým třetí auto prostě znamená více materiálu a více práce. Musíme dovést více náhradních dílů, mezi nimi i náhradní motor a další převodovky. S tím je spojena výbava pro další servisní místo a další personál - inženýra pro ten vůz a tři mechaniky. V porovnání s prvními dvěma soutěžemi v Evropě pojedeme s dalším kamionem navíc, který bude z větší části naložen díly pro vůz Andrease a Mikka.
Proč Volkswagen sezonu nezačal rovnou se třemi Poly a místo toho na prvních dvou soutěžích jel jen se dvěma vozy?SS: Díky dodatečným nákladům, které třetí auto znamená. Chtěli jsme si vzít čas na to, abychom svědomitě zvládli všechny věci během víkendu s úplně novým autem a jedním novým pilotem. Navíc jsme si chtěli počkat, jak si Polo R WRC v konkurenčním boji povede. Kdyby se během jedné z první tří rally na autě vynořil nějaký velký problém, tak bychom to museli řešit hned na třech autech. Z části to bylo samozřejmě spojeno také s dodatečnými náklady. Během prvních tří měsíců jsme si chtěli vzít čas na zvyknutí si.
Andreas vloni s Fabii S2000 týmu Volkswagen
V čem tkví pro tým na Rally Portugal největší výzva?SS: Nakonec to bude záležet na počasí. V minulosti jsme viděli, že se s tím auta dost těžko vypořádávala, když pršelo. Tratě jsou pak hodně blátivé a kluzké. Když je ale sucho, tak jsou tratě v dobrém stavu a v Portugalsku zažijeme dobrou šotolinovou rally, na které se ukáží rozdíly mezi jezdci. Je to opravdu jezdecká soutěž. Závěrečná Power Stage je navíc 52 km dlouhá. Už to je neobyčejné a znamená to, že si jezdci budou muset body tvrdě vybojovat.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.