Rozhovor s týmovým manažerem VW, Svenem Smeetsem

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 9. dubna 2013 14:23
Sdílej:

Týmový manažer Volkswagenu, Sven Smeets, v rozhovoru uveřejněném na německém motorsport-totalu mluví o výzvách spojených s nasazením třetího Pola R WRC, se kterým bude od Portugalska startovat Andreas Mikkelsen.

Pane Smeetsi, co pro tým ze sportovního a logistického pohledu znamená od soutěže v Portugalsku na start postavit třetí auto?Sven Smeets: Ze sportovního pohledu je samozřejmě hezké vidět Andrease opět po delší době ve voze specifikace WRC. Nejprve bude mít jiné cíle než Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala. Zvláště Portugalsko je pro něj prakticky novou zemí. Pro Andrease v první řadě půjde o to, aby nasbíral zkušenosti a soutěže pokud možno dokončoval a tam, kde si bude více věřit, také ukazoval svoji rychlost, která v něm je.

Pro tým třetí auto prostě znamená více materiálu a více práce. Musíme dovést více náhradních dílů, mezi nimi i náhradní motor a další převodovky. S tím je spojena výbava pro další servisní místo a další personál - inženýra pro ten vůz a tři mechaniky. V porovnání s prvními dvěma soutěžemi v Evropě pojedeme s dalším kamionem navíc, který bude z větší části naložen díly pro vůz Andrease a Mikka. 

Proč Volkswagen sezonu nezačal rovnou se třemi Poly a místo toho na prvních dvou soutěžích jel jen se dvěma vozy?SS: Díky dodatečným nákladům, které třetí auto znamená. Chtěli jsme si vzít čas na to, abychom svědomitě zvládli všechny věci během víkendu s úplně novým autem a jedním novým pilotem. Navíc jsme si chtěli počkat, jak si Polo R WRC v konkurenčním boji povede. Kdyby se během jedné z první tří rally na autě vynořil nějaký velký problém, tak bychom to museli řešit hned na třech autech. Z části to bylo samozřejmě spojeno také s dodatečnými náklady. Během prvních tří měsíců jsme si chtěli vzít čas na zvyknutí si. 

Andreas vloni s Fabii S2000 týmu Volkswagen

V čem tkví pro tým na Rally Portugal největší výzva?SS: Nakonec to bude záležet na počasí. V minulosti jsme viděli, že se s tím auta dost těžko vypořádávala, když pršelo. Tratě jsou pak hodně blátivé a kluzké. Když je ale sucho, tak jsou tratě v dobrém stavu a v Portugalsku zažijeme dobrou šotolinovou rally, na které se ukáží rozdíly mezi jezdci. Je to opravdu jezdecká soutěž. Závěrečná Power Stage je navíc 52 km dlouhá. Už to je neobyčejné a znamená to, že si jezdci budou muset body tvrdě vybojovat.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.