Mistr N3 se chystá do Francie

Smékal, Egon - Mastacan,Jan
Smékal, Egon - Mastacan,Jan, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Zuzana Eliášová 24. září 2010 22:49
Sdílej:

Za nedlouho začíná poslední sprint sezony, ve kterém se bude rozhodovat. To se ale netýká třídy N3. Egon Smékal, se spolujezdcem Davidem Šmeidlerem, rozhodl už na Barumce. V rozhovoru se Smékalem se mimo jiné dozvíte, jak to teda vlastně je s tou Příbramí.

Proč vynecháváš poslední MMČR sezóny Rally Příbram?Díky tomu, že se nám podařilo získat titul pro letošní rok ve třídě N3 předčasně, přehodnotil jsem závěr sezóny, kde hlavní prioritou bude závod ve Francii Rallye d‘Antibes. Přesto se tvé jméno objeví na startovce v Jeseníkách a Vsetíně. Titul ve velkém mistráku ti nestačí, tak jsi přesedlal na sprinty?Ve sprintech se ukážu hlavně kvůli testování. Jeseníky se jedou týden před Antibes a ještě potřebuji definitivně doladit podvozek na tuto náročnou soutěž. Jeseníky jsou k tomuto účelu ideální soutěží. Vsetín pak zůstává trochu otevřený. Definitivní rozhodnutí padne až po Francii, podle aktuálního stavu vozu a mé osoby. Přece jen se Vsetín jede hned o týden později. Takže to budou velice náročné tři víkendy.  Proč Azurové pobřeží a Rallye d‘Antibes?Protože pro mě je Antibes nejvíc. Jezdí se tady na tratích starého Monte Carla, kde se dnes už ani Monte téměř nejezdí. Letos se na Monte jelo z klasiky akorát Col de Turini a Lantosque a pro představu bych jen řekl, že tyto zkoušky patří k těm jednodušším.  Je to skutečný extrém jak délkou, tak náročností tratí. A já jsem spíš takový ten horský typ. Navíc se jede po sezóně, takže je to pro mě ještě navíc taková odměna za vydařenou sezónou.   Jakého výsledku chceš na jihu Francie dosáhnout?Této soutěže jsem se v minulosti zúčastnil už dvakrát a v loňském roce se nám podařila vyhrát naše třída. Takže letos bych chtěl bojovat znovu o takové umístění. Minulý rok nám přálo i trochu štěstí. Na první rychlostní zkoušce nám vytekl levý přední tlumič, a navíc náš největší soupeř domácí specialista na tuto soutěž Kandoyane na Cliu lehce havaroval a musel odstoupit. Takže letos čekám opět tuhý boj.Děkuju za rozhovor, hodně štěstí do testování i francouzské soutěže. Video z loňského roku:http://www.youtube.com/watch?v=aCR1wY4ZVtI 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.