Za nedlouho začíná poslední sprint sezony, ve kterém se bude rozhodovat. To se ale netýká třídy N3. Egon Smékal, se spolujezdcem Davidem Šmeidlerem, rozhodl už na Barumce. V rozhovoru se Smékalem se mimo jiné dozvíte, jak to teda vlastně je s tou Příbramí.
Proč vynecháváš poslední MMČR sezóny Rally Příbram?Díky tomu, že se nám podařilo získat titul pro letošní rok ve třídě N3 předčasně, přehodnotil jsem závěr sezóny, kde hlavní prioritou bude závod ve Francii Rallye d‘Antibes. Přesto se tvé jméno objeví na startovce v Jeseníkách a Vsetíně. Titul ve velkém mistráku ti nestačí, tak jsi přesedlal na sprinty?Ve sprintech se ukážu hlavně kvůli testování. Jeseníky se jedou týden před Antibes a ještě potřebuji definitivně doladit podvozek na tuto náročnou soutěž. Jeseníky jsou k tomuto účelu ideální soutěží. Vsetín pak zůstává trochu otevřený. Definitivní rozhodnutí padne až po Francii, podle aktuálního stavu vozu a mé osoby. Přece jen se Vsetín jede hned o týden později. Takže to budou velice náročné tři víkendy. Proč Azurové pobřeží a Rallye d‘Antibes?Protože pro mě je Antibes nejvíc. Jezdí se tady na tratích starého Monte Carla, kde se dnes už ani Monte téměř nejezdí. Letos se na Monte jelo z klasiky akorát Col de Turini a Lantosque a pro představu bych jen řekl, že tyto zkoušky patří k těm jednodušším. Je to skutečný extrém jak délkou, tak náročností tratí. A já jsem spíš takový ten horský typ. Navíc se jede po sezóně, takže je to pro mě ještě navíc taková odměna za vydařenou sezónou. Jakého výsledku chceš na jihu Francie dosáhnout?Této soutěže jsem se v minulosti zúčastnil už dvakrát a v loňském roce se nám podařila vyhrát naše třída. Takže letos bych chtěl bojovat znovu o takové umístění. Minulý rok nám přálo i trochu štěstí. Na první rychlostní zkoušce nám vytekl levý přední tlumič, a navíc náš největší soupeř domácí specialista na tuto soutěž Kandoyane na Cliu lehce havaroval a musel odstoupit. Takže letos čekám opět tuhý boj.Děkuju za rozhovor, hodně štěstí do testování i francouzské soutěže. Video z loňského roku:http://www.youtube.com/watch?v=aCR1wY4ZVtI
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.