Za nedlouho začíná poslední sprint sezony, ve kterém se bude rozhodovat. To se ale netýká třídy N3. Egon Smékal, se spolujezdcem Davidem Šmeidlerem, rozhodl už na Barumce. V rozhovoru se Smékalem se mimo jiné dozvíte, jak to teda vlastně je s tou Příbramí.
Proč vynecháváš poslední MMČR sezóny Rally Příbram?Díky tomu, že se nám podařilo získat titul pro letošní rok ve třídě N3 předčasně, přehodnotil jsem závěr sezóny, kde hlavní prioritou bude závod ve Francii Rallye d‘Antibes. Přesto se tvé jméno objeví na startovce v Jeseníkách a Vsetíně. Titul ve velkém mistráku ti nestačí, tak jsi přesedlal na sprinty?Ve sprintech se ukážu hlavně kvůli testování. Jeseníky se jedou týden před Antibes a ještě potřebuji definitivně doladit podvozek na tuto náročnou soutěž. Jeseníky jsou k tomuto účelu ideální soutěží. Vsetín pak zůstává trochu otevřený. Definitivní rozhodnutí padne až po Francii, podle aktuálního stavu vozu a mé osoby. Přece jen se Vsetín jede hned o týden později. Takže to budou velice náročné tři víkendy. Proč Azurové pobřeží a Rallye d‘Antibes?Protože pro mě je Antibes nejvíc. Jezdí se tady na tratích starého Monte Carla, kde se dnes už ani Monte téměř nejezdí. Letos se na Monte jelo z klasiky akorát Col de Turini a Lantosque a pro představu bych jen řekl, že tyto zkoušky patří k těm jednodušším. Je to skutečný extrém jak délkou, tak náročností tratí. A já jsem spíš takový ten horský typ. Navíc se jede po sezóně, takže je to pro mě ještě navíc taková odměna za vydařenou sezónou. Jakého výsledku chceš na jihu Francie dosáhnout?Této soutěže jsem se v minulosti zúčastnil už dvakrát a v loňském roce se nám podařila vyhrát naše třída. Takže letos bych chtěl bojovat znovu o takové umístění. Minulý rok nám přálo i trochu štěstí. Na první rychlostní zkoušce nám vytekl levý přední tlumič, a navíc náš největší soupeř domácí specialista na tuto soutěž Kandoyane na Cliu lehce havaroval a musel odstoupit. Takže letos čekám opět tuhý boj.Děkuju za rozhovor, hodně štěstí do testování i francouzské soutěže. Video z loňského roku:http://www.youtube.com/watch?v=aCR1wY4ZVtI
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?