EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Hned po skvělém úspěchu Škody ve Zlíně jsem se opět zeptal Juho Hänninena na několik otázek.
Juho, v rozhovoru před Barumkou jsi říkal, že nebudeš útočit na vítězství, ale vyhrál jsi hned první RZ ve Zlíně?
To jsem naprosto neočekával. Atmosféra byla naprosto úžasná a čistá stopa mé jízdy znamenala vítězství v RZ před Honzou.
Po první etapě jsi byl čtvrtý. Jak ovlivnil tvou jízdu déšť, který se spustil?
Do poslední RZ jsme nebyli schopni ohřát pneumatiky, tak aby měly tu správnou přilnavost. V děšti jsem proto na slikách jel velmi opatrně, ale rychle a čekal co ostatní.
V jedenácté rychlostní zkoušce odstoupil ze druhé pozice Loix. Útočil jsi na druhého Meeka?Neutočil, jel jsem pořád to samé tempo.
Byl jsi i několikrát mimo trať, ale se šťastným koncem.
Jo, to je pravda. Se svými zkušenostmi, bylo velmi těžké Krise na asfaltě porazit. Přesně jsem nedokázal určit, kde mohu přidat a kde nikoliv. Naštěstí mé chybičky přišly v pomalé rychlosti v uklouzaných zatáčkách.
Třetí místo jen podtrhuje úspěch Škodovky. Jak na tebe působila atmosféra ve Zlíně, na zkouškách a vůbec Barumka?
Atmosféra byla naprosto úžasná. Fanoušci dokázali udělat obrovskou show a to nejen ve Zlíně, ale i na všech rychlostních zkouškách.
Kde pojedete další rally?
Rally Asturias jsme sledovali u počítače a Honzovi se dařilo skvěle. Škoda jen, že Hevia nevzal Meekovi body, ale to je rally. Nyní budeme testovat a dalším startem bude San Remo. Tady se ukáže zda pojedeme ještě Skotsko, což není vyloučeno.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.