EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Hned po skvělém úspěchu Škody ve Zlíně jsem se opět zeptal Juho Hänninena na několik otázek.
Juho, v rozhovoru před Barumkou jsi říkal, že nebudeš útočit na vítězství, ale vyhrál jsi hned první RZ ve Zlíně?
To jsem naprosto neočekával. Atmosféra byla naprosto úžasná a čistá stopa mé jízdy znamenala vítězství v RZ před Honzou.
Po první etapě jsi byl čtvrtý. Jak ovlivnil tvou jízdu déšť, který se spustil?
Do poslední RZ jsme nebyli schopni ohřát pneumatiky, tak aby měly tu správnou přilnavost. V děšti jsem proto na slikách jel velmi opatrně, ale rychle a čekal co ostatní.
V jedenácté rychlostní zkoušce odstoupil ze druhé pozice Loix. Útočil jsi na druhého Meeka?Neutočil, jel jsem pořád to samé tempo.
Byl jsi i několikrát mimo trať, ale se šťastným koncem.
Jo, to je pravda. Se svými zkušenostmi, bylo velmi těžké Krise na asfaltě porazit. Přesně jsem nedokázal určit, kde mohu přidat a kde nikoliv. Naštěstí mé chybičky přišly v pomalé rychlosti v uklouzaných zatáčkách.
Třetí místo jen podtrhuje úspěch Škodovky. Jak na tebe působila atmosféra ve Zlíně, na zkouškách a vůbec Barumka?
Atmosféra byla naprosto úžasná. Fanoušci dokázali udělat obrovskou show a to nejen ve Zlíně, ale i na všech rychlostních zkouškách.
Kde pojedete další rally?
Rally Asturias jsme sledovali u počítače a Honzovi se dařilo skvěle. Škoda jen, že Hevia nevzal Meekovi body, ale to je rally. Nyní budeme testovat a dalším startem bude San Remo. Tady se ukáže zda pojedeme ještě Skotsko, což není vyloučeno.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?