EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Hned po skvělém úspěchu Škody ve Zlíně jsem se opět zeptal Juho Hänninena na několik otázek.
Juho, v rozhovoru před Barumkou jsi říkal, že nebudeš útočit na vítězství, ale vyhrál jsi hned první RZ ve Zlíně?
To jsem naprosto neočekával. Atmosféra byla naprosto úžasná a čistá stopa mé jízdy znamenala vítězství v RZ před Honzou.
Po první etapě jsi byl čtvrtý. Jak ovlivnil tvou jízdu déšť, který se spustil?
Do poslední RZ jsme nebyli schopni ohřát pneumatiky, tak aby měly tu správnou přilnavost. V děšti jsem proto na slikách jel velmi opatrně, ale rychle a čekal co ostatní.
V jedenácté rychlostní zkoušce odstoupil ze druhé pozice Loix. Útočil jsi na druhého Meeka?Neutočil, jel jsem pořád to samé tempo.
Byl jsi i několikrát mimo trať, ale se šťastným koncem.
Jo, to je pravda. Se svými zkušenostmi, bylo velmi těžké Krise na asfaltě porazit. Přesně jsem nedokázal určit, kde mohu přidat a kde nikoliv. Naštěstí mé chybičky přišly v pomalé rychlosti v uklouzaných zatáčkách.
Třetí místo jen podtrhuje úspěch Škodovky. Jak na tebe působila atmosféra ve Zlíně, na zkouškách a vůbec Barumka?
Atmosféra byla naprosto úžasná. Fanoušci dokázali udělat obrovskou show a to nejen ve Zlíně, ale i na všech rychlostních zkouškách.
Kde pojedete další rally?
Rally Asturias jsme sledovali u počítače a Honzovi se dařilo skvěle. Škoda jen, že Hevia nevzal Meekovi body, ale to je rally. Nyní budeme testovat a dalším startem bude San Remo. Tady se ukáže zda pojedeme ještě Skotsko, což není vyloučeno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.