EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Hned po skvělém úspěchu Škody ve Zlíně jsem se opět zeptal Juho Hänninena na několik otázek.
Juho, v rozhovoru před Barumkou jsi říkal, že nebudeš útočit na vítězství, ale vyhrál jsi hned první RZ ve Zlíně?
To jsem naprosto neočekával. Atmosféra byla naprosto úžasná a čistá stopa mé jízdy znamenala vítězství v RZ před Honzou.
Po první etapě jsi byl čtvrtý. Jak ovlivnil tvou jízdu déšť, který se spustil?
Do poslední RZ jsme nebyli schopni ohřát pneumatiky, tak aby měly tu správnou přilnavost. V děšti jsem proto na slikách jel velmi opatrně, ale rychle a čekal co ostatní.
V jedenácté rychlostní zkoušce odstoupil ze druhé pozice Loix. Útočil jsi na druhého Meeka?Neutočil, jel jsem pořád to samé tempo.
Byl jsi i několikrát mimo trať, ale se šťastným koncem.
Jo, to je pravda. Se svými zkušenostmi, bylo velmi těžké Krise na asfaltě porazit. Přesně jsem nedokázal určit, kde mohu přidat a kde nikoliv. Naštěstí mé chybičky přišly v pomalé rychlosti v uklouzaných zatáčkách.
Třetí místo jen podtrhuje úspěch Škodovky. Jak na tebe působila atmosféra ve Zlíně, na zkouškách a vůbec Barumka?
Atmosféra byla naprosto úžasná. Fanoušci dokázali udělat obrovskou show a to nejen ve Zlíně, ale i na všech rychlostních zkouškách.
Kde pojedete další rally?
Rally Asturias jsme sledovali u počítače a Honzovi se dařilo skvěle. Škoda jen, že Hevia nevzal Meekovi body, ale to je rally. Nyní budeme testovat a dalším startem bude San Remo. Tady se ukáže zda pojedeme ještě Skotsko, což není vyloučeno.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?