Ondřej Palacký: „Lákalo by mne svezení ve voze kategorie R2.“

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 14. ledna 2021 17:15
Sdílej:

Dvaatřicetiletý jezdec z Jablůnky v loňské sezoně absolvoval tři závody a všechny dokončil až na cílovou rampu. Pokaždé usedl do žlutého vozu Škoda Favorit 136 L a rozpis mu četl Ivan Vránský. Jak Ondřej hodnotí loňský rok a co plánuje do sezony nadcházející si můžete přečíst v následujícím rozhovoru.

V loňské osekané sezoně jsi se postavil na start třech závodů, jak tyto závody hodnotíš s odstupem času?

„Hodnotím je celkově pozitivně, už jen z toho důvodu, že jsme pokaždé spatřili cílovou rampu, byť na Valašské rally pouze virtuální. Prvním závodem v sezoně byla po dlouhé pauze Rally Bohemia. Vždycky jsem chtěl na tomto podniku startovat a konečně se mi to splnilo. Na premiéru to nedopadlo vůbec špatně, po drobných problémech s motorem a lehkým výletem mimo trať beru 19. místo celkově v nabité konkurenci jako úspěch. Druhým závodem byla již zmiňovaná Valaška, která jako náš domácí závod pro nás byla plná očekávání, které se bohužel nenaplnilo. Jak z důvodu slabé konkurence, tak zrušení, zkrácení RZ a opět drobných problémů s motorem. To co se nepodařilo na Valašce se vyplnilo na třetí soutěži v Pačejově. Pačejov byl zároveň posledním závodem kvůli opatření spojeným s Covidem. Skvělý přístup pořadatelů, krásné a sportovně plnohodnotné tratě s velkou konkurencí nás vybičovali k 3. místu ve třídě, o které jsme bojovali do poslední RZ a takové závodění opravdu baví.“

Jak celkové hodnotíš minulou sezonu? Je to pro tebe úspěšná nebo neúspěšná sezona?

„Celkově hodnotím sezonu neúspěšně, měli jsme v plánu ještě odjet Barum rally, Vsetín a Šumavu, což se bohužel kvůli covidu neuskutečnilo. Závody byly zrušeny a tím pádem nám to i znemožnilo bojovat o celkové vítězství ve třídě F5, kde jsme měli dobře našlápnuto.“

Co plánuješ do nadcházejícího ročníku? Nastanou u tebe nějaké změny?

„Příští sezona se dá v této nelehké době těžce plánovat. Myslím si, že to bude pro pořadatele a také soutěžící stejně složité jako v loňském roce. Do poslední chvíle se nebude vědět, zda se závod vůbec pojede, hlavně z kraje sezony. Pro mě osobně bude úspěch, když se svezu minimálně na třech závodech, ale může jich být dle situace klidně pět. Proto nic neplánuji a nechám tomu volný průběh. Změny v technice, ani ve složení posádky a servisu neplánuji. Samozřejmě bych chtěl závodní náčiní vytáhnout do nejvyšších pater, ale bohužel nedisponuji takovými financemi.“

Závodíš již pátý rok s vozem Škoda Favorit, neláká tě vyzkoušet si nějaký novější vůz? Který by byl ten tvůj vysněný?

„Jistě mě to láká, hlavně si vyzkoušet ostrou jízdu se sekvenční převodovkou, nejlépe s vozem specifikace R2. Ale jak již jsem zmiňoval, je to o financích a utratit peníze za pronájem na jeden závod, na který bych možná měl mi přijde zbytečné. To raději investuji do svého vozu, i když už tam není moc co vylepšovat, maximálně řidiče. Favorit je v plné specifikaci pro skupinu A, i přes slabší motor je sním na trati mnoho zábavy a mám dost co dělat, abych ho na plno uřídil. Vysněný vůz by byl některý z doby 90. let, především z dvoukolek typu maxi kit. Zvukový a vizuální projev těchto aut je nepřekonatelný. Samozřejmě bych neměl na to takový vůz uřídit, proto obdivuji jezdce, kteří to dokázali v takové rychlosti, především Bugalski, Panizzi, Puras, Ragnotti nebo Delecour.“

Vzkaz fanouškům, poděkování...

„Všem fanouškům motorsportu přeji v Novém roce hodně zdraví, trpělivosti a snad se v této divné době závody i s fanoušky odjedou v co největším počtu.

Děkuji všem, kteří mě v této zábavě podporují. Především spolujezdci a zároveň šéfmechanikovi Ivanovi Vránskému, mechanikům Jirkovi Kopeckému, Romanovi Liškovi, Adamovi Machalovi, Richardu Švestkovi z autoservisu LARS a samozřejmě celé rodině.“

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?