Dvaatřicetiletý jezdec z Jablůnky v loňské sezoně absolvoval tři závody a všechny dokončil až na cílovou rampu. Pokaždé usedl do žlutého vozu Škoda Favorit 136 L a rozpis mu četl Ivan Vránský. Jak Ondřej hodnotí loňský rok a co plánuje do sezony nadcházející si můžete přečíst v následujícím rozhovoru.
V loňské osekané sezoně jsi se postavil na start třech závodů, jak tyto závody hodnotíš s odstupem času?
„Hodnotím je celkově pozitivně, už jen z toho důvodu, že jsme pokaždé spatřili cílovou rampu, byť na Valašské rally pouze virtuální. Prvním závodem v sezoně byla po dlouhé pauze Rally Bohemia. Vždycky jsem chtěl na tomto podniku startovat a konečně se mi to splnilo. Na premiéru to nedopadlo vůbec špatně, po drobných problémech s motorem a lehkým výletem mimo trať beru 19. místo celkově v nabité konkurenci jako úspěch. Druhým závodem byla již zmiňovaná Valaška, která jako náš domácí závod pro nás byla plná očekávání, které se bohužel nenaplnilo. Jak z důvodu slabé konkurence, tak zrušení, zkrácení RZ a opět drobných problémů s motorem. To co se nepodařilo na Valašce se vyplnilo na třetí soutěži v Pačejově. Pačejov byl zároveň posledním závodem kvůli opatření spojeným s Covidem. Skvělý přístup pořadatelů, krásné a sportovně plnohodnotné tratě s velkou konkurencí nás vybičovali k 3. místu ve třídě, o které jsme bojovali do poslední RZ a takové závodění opravdu baví.“
Jak celkové hodnotíš minulou sezonu? Je to pro tebe úspěšná nebo neúspěšná sezona?
„Celkově hodnotím sezonu neúspěšně, měli jsme v plánu ještě odjet Barum rally, Vsetín a Šumavu, což se bohužel kvůli covidu neuskutečnilo. Závody byly zrušeny a tím pádem nám to i znemožnilo bojovat o celkové vítězství ve třídě F5, kde jsme měli dobře našlápnuto.“
Co plánuješ do nadcházejícího ročníku? Nastanou u tebe nějaké změny?
„Příští sezona se dá v této nelehké době těžce plánovat. Myslím si, že to bude pro pořadatele a také soutěžící stejně složité jako v loňském roce. Do poslední chvíle se nebude vědět, zda se závod vůbec pojede, hlavně z kraje sezony. Pro mě osobně bude úspěch, když se svezu minimálně na třech závodech, ale může jich být dle situace klidně pět. Proto nic neplánuji a nechám tomu volný průběh. Změny v technice, ani ve složení posádky a servisu neplánuji. Samozřejmě bych chtěl závodní náčiní vytáhnout do nejvyšších pater, ale bohužel nedisponuji takovými financemi.“
Závodíš již pátý rok s vozem Škoda Favorit, neláká tě vyzkoušet si nějaký novější vůz? Který by byl ten tvůj vysněný?
„Jistě mě to láká, hlavně si vyzkoušet ostrou jízdu se sekvenční převodovkou, nejlépe s vozem specifikace R2. Ale jak již jsem zmiňoval, je to o financích a utratit peníze za pronájem na jeden závod, na který bych možná měl mi přijde zbytečné. To raději investuji do svého vozu, i když už tam není moc co vylepšovat, maximálně řidiče. Favorit je v plné specifikaci pro skupinu A, i přes slabší motor je sním na trati mnoho zábavy a mám dost co dělat, abych ho na plno uřídil. Vysněný vůz by byl některý z doby 90. let, především z dvoukolek typu maxi kit. Zvukový a vizuální projev těchto aut je nepřekonatelný. Samozřejmě bych neměl na to takový vůz uřídit, proto obdivuji jezdce, kteří to dokázali v takové rychlosti, především Bugalski, Panizzi, Puras, Ragnotti nebo Delecour.“
Vzkaz fanouškům, poděkování...
„Všem fanouškům motorsportu přeji v Novém roce hodně zdraví, trpělivosti a snad se v této divné době závody i s fanoušky odjedou v co největším počtu.
Děkuji všem, kteří mě v této zábavě podporují. Především spolujezdci a zároveň šéfmechanikovi Ivanovi Vránskému, mechanikům Jirkovi Kopeckému, Romanovi Liškovi, Adamovi Machalovi, Richardu Švestkovi z autoservisu LARS a samozřejmě celé rodině.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.