Dvaatřicetiletý jezdec z Jablůnky v loňské sezoně absolvoval tři závody a všechny dokončil až na cílovou rampu. Pokaždé usedl do žlutého vozu Škoda Favorit 136 L a rozpis mu četl Ivan Vránský. Jak Ondřej hodnotí loňský rok a co plánuje do sezony nadcházející si můžete přečíst v následujícím rozhovoru.
V loňské osekané sezoně jsi se postavil na start třech závodů, jak tyto závody hodnotíš s odstupem času?
„Hodnotím je celkově pozitivně, už jen z toho důvodu, že jsme pokaždé spatřili cílovou rampu, byť na Valašské rally pouze virtuální. Prvním závodem v sezoně byla po dlouhé pauze Rally Bohemia. Vždycky jsem chtěl na tomto podniku startovat a konečně se mi to splnilo. Na premiéru to nedopadlo vůbec špatně, po drobných problémech s motorem a lehkým výletem mimo trať beru 19. místo celkově v nabité konkurenci jako úspěch. Druhým závodem byla již zmiňovaná Valaška, která jako náš domácí závod pro nás byla plná očekávání, které se bohužel nenaplnilo. Jak z důvodu slabé konkurence, tak zrušení, zkrácení RZ a opět drobných problémů s motorem. To co se nepodařilo na Valašce se vyplnilo na třetí soutěži v Pačejově. Pačejov byl zároveň posledním závodem kvůli opatření spojeným s Covidem. Skvělý přístup pořadatelů, krásné a sportovně plnohodnotné tratě s velkou konkurencí nás vybičovali k 3. místu ve třídě, o které jsme bojovali do poslední RZ a takové závodění opravdu baví.“
Jak celkové hodnotíš minulou sezonu? Je to pro tebe úspěšná nebo neúspěšná sezona?
„Celkově hodnotím sezonu neúspěšně, měli jsme v plánu ještě odjet Barum rally, Vsetín a Šumavu, což se bohužel kvůli covidu neuskutečnilo. Závody byly zrušeny a tím pádem nám to i znemožnilo bojovat o celkové vítězství ve třídě F5, kde jsme měli dobře našlápnuto.“
Co plánuješ do nadcházejícího ročníku? Nastanou u tebe nějaké změny?
„Příští sezona se dá v této nelehké době těžce plánovat. Myslím si, že to bude pro pořadatele a také soutěžící stejně složité jako v loňském roce. Do poslední chvíle se nebude vědět, zda se závod vůbec pojede, hlavně z kraje sezony. Pro mě osobně bude úspěch, když se svezu minimálně na třech závodech, ale může jich být dle situace klidně pět. Proto nic neplánuji a nechám tomu volný průběh. Změny v technice, ani ve složení posádky a servisu neplánuji. Samozřejmě bych chtěl závodní náčiní vytáhnout do nejvyšších pater, ale bohužel nedisponuji takovými financemi.“
Závodíš již pátý rok s vozem Škoda Favorit, neláká tě vyzkoušet si nějaký novější vůz? Který by byl ten tvůj vysněný?
„Jistě mě to láká, hlavně si vyzkoušet ostrou jízdu se sekvenční převodovkou, nejlépe s vozem specifikace R2. Ale jak již jsem zmiňoval, je to o financích a utratit peníze za pronájem na jeden závod, na který bych možná měl mi přijde zbytečné. To raději investuji do svého vozu, i když už tam není moc co vylepšovat, maximálně řidiče. Favorit je v plné specifikaci pro skupinu A, i přes slabší motor je sním na trati mnoho zábavy a mám dost co dělat, abych ho na plno uřídil. Vysněný vůz by byl některý z doby 90. let, především z dvoukolek typu maxi kit. Zvukový a vizuální projev těchto aut je nepřekonatelný. Samozřejmě bych neměl na to takový vůz uřídit, proto obdivuji jezdce, kteří to dokázali v takové rychlosti, především Bugalski, Panizzi, Puras, Ragnotti nebo Delecour.“
Vzkaz fanouškům, poděkování...
„Všem fanouškům motorsportu přeji v Novém roce hodně zdraví, trpělivosti a snad se v této divné době závody i s fanoušky odjedou v co největším počtu.
Děkuji všem, kteří mě v této zábavě podporují. Především spolujezdci a zároveň šéfmechanikovi Ivanovi Vránskému, mechanikům Jirkovi Kopeckému, Romanovi Liškovi, Adamovi Machalovi, Richardu Švestkovi z autoservisu LARS a samozřejmě celé rodině.“
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.