Ford představuje Transit s celkovou hmotností pěti tun, který je předurčen pro přepravu větších nákladů a těžké nástavby

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 6. října 2020, 21:45 Google+

Ford oznámil rozšíření nabídky o historicky první Transit s celkovou hmotností pěti tun. U prodejců Ford bude k dispozici od listopadu ve verzi Van nebo podvozek s kabinou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ford transit

ford transit | foto: Ford

Sdílejte článek

Nejrobustnější model v historii Transitu prodělal rozsáhlé mechanické úpravy, aby si i při vysoké nosnosti zachoval spolehlivost, kultivovanost a jízdní vlastnosti podobné osobním vozům, protože právě těmto atributům vděčí řada Transit za svoji oblibu u živnostníků a firem.

„Pětitunovým" Transitem upevňuje Ford svoje postavení na evropském trhu užitkových automobilů.1 Tři sta kilogramů navíc oproti dosud největší variantě uvítají zejména zákazníci, kteří hledají robustnější základ pro přestavby typu sklápěčů, ambulancí, policejních vozidel, minibusů s 19 sedadly atd.

„Naslouchali jsme našim partnerům z oboru výroby nástaveb i jejich zákazníkům, kteří potřebovali pro svoje firmy vozy s větší nosností. Pětitunový Transit s robustní konstrukcí a velkou flexibilitou je pro ně ideální volbou," řekl Hans Schep, generální ředitel divize užitkových automobilů ve Ford of Europe.

Varianta pro každého zákazníka

Možnost vytvářet přestavby podle svých individuálních provozních potřeb bývá pro zákazníky „pětitunových" užitkových automobilů často zásadní. Proto Ford nabízí tento model v širokém rozpětí variant. Zákazníci mohou vybírat ze tří délek rozvoru, čtyř délek rámu a dvou provedení kabiny, přičemž do dvojkabiny se i s řidičem vejde až sedm osob. Nejvyšší přípustné zatížení podvozku s kabinou činí 2 886 kg,2 což odpovídá čisté nosnosti 2 558 kg při osazení tovární valníkovou nástavbou.

Transit podvozek s kabinou je ideální pro těžší přestavby od sklápěčů přes vysokozdvižné plošiny až po valníky na přepravu automobilů. Zvýšená celková hmotnost činí z této varianty vhodný základ pro výrobu sanitních nebo policejních automobilů, ale také minibusů nebo vysokokapacitních vozidel pro přepravu tělesně hendikepovaných.

„Pětitunový" Transit lze objednat rovněž jako „Jumbo" dodávku L4 s vysokou střechou. Takový model se pyšní užitečným zatížením 2 383 kg, objemem nákladového prostoru 15,1 m3 a podlahovou plochou dostatečně velkou pro přepravu až pěti europalet. Bočnice nákladového prostoru jsou s ohledem na možnost přepravy těžších břemen zesílené. Plochá podlaha s délkou ložné plochy 4 217 mm, kotevní body pro upevnění nákladu a stupínek integrovaný v zadním nárazníku usnadňují nakládání a přepravu velmi dlouhých předmětů, jako jsou například trubky.

Zákazníci požadující specializované řešení se mohou obrátit na některého ze 165 certifikovaných výrobců nástaveb ze 13 zemí, kteří splňují Fordem stanovené standardy výroby, řízení kvality i péče o zákazníky a garantují stejný rozsah záruky jako samotná automobilka.

img-responsive

ford transit | foto: Ford

Zesílená mechanika pro těžkou práci

Všechny varianty „pětitunového" Transitu mají kvůli optimální trakci při plném zatížení pohon zadních kol. Vznětový motor EcoBlue v provedení Heavy Duty Truck (HDT) dosahuje výkonu 125 kW (170 k) a točivého momentu 390 Nm.

Vyšší užitečné zatížení si vyžádalo také odpovídající úpravy podvozku. Náboje kol i samotná kola mají zesílenou konstrukci, zadní pneumatiky byly rozšířeny na 205 mm a posílením prošly rovněž zadní brzdy. Skříňová dodávka má navíc vyztuženou konstrukci karoserie v horní části.

S „pětitunovým" Transitem dále poprvé přichází do Evropy zesílená zadní náprava o nosnosti 3 500 kg, která již prokázala svoji robustnost a odolnost v severoamerických variantách Transitu.

 

Snadná obsluha i údržba

I nový „pětitunový" Transit těží z pokročilých bezpečnostních, komunikačních a asistenčních technologií zavedených do řady Transit koncem roku 2019.

Patří k nim komunikační a zábavní systém Ford SYNC 33 nebo Upfitter Interface Module, rozhraní mezi elektroinstalací vozu a nástavby. Díky němu může například výrobce sklápěče zajistit, aby se sklápěcí korbou nebylo možné manipulovat, pokud není vůz zaparkován a nemá zataženou ruční brzdu.

Inovativní online funkce Fordu navíc pomáhají provozovatelům plánovat údržbu a minimalizovat prostoje. Sériově dodávaný palubní modem FordPass Connect4 umožňuje například dálkové aktualizace softwaru bez návštěvy servisu nebo kontrolu některých provozních parametrů vozu přes aplikaci FordPass Pro.5

Vytisknout

Diskuze: Ford představuje Transit s celkovou hmotností pěti tun, který je předurčen pro přepravu větších nákladů a těžké nástavby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

Tesla Model Y

Mají zachránit planetu, přitom už tak drahé Tesly ještě přitvrdily

Toyota Compact Cruiser EV

Elektrický teréňák Compact Cruiser EV od Toyoty získal designovou cenu

Volkswagen Caddy 4Motion

Test: Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion – kříženec dodávky a MPV s pohonem všech kol

Ford

Ani Fordu se svolávací akce nevyhnuly. Tři miliony aut musí do servisu

reklama

Doporučujeme

Ukázka systému ISA v praxi (YouTube/European Transport Safety Council)

Až přijdeme v autě o další kus své svobody, tihle odborníci se na tom podepsali…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

  6. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud