Ford oznámil rozšíření nabídky o historicky první Transit s celkovou hmotností pěti tun. U prodejců Ford bude k dispozici od listopadu ve verzi Van nebo podvozek s kabinou.
Nejrobustnější model v historii Transitu prodělal rozsáhlé mechanické úpravy, aby si i při vysoké nosnosti zachoval spolehlivost, kultivovanost a jízdní vlastnosti podobné osobním vozům, protože právě těmto atributům vděčí řada Transit za svoji oblibu u živnostníků a firem.
„Pětitunovým" Transitem upevňuje Ford svoje postavení na evropském trhu užitkových automobilů.1 Tři sta kilogramů navíc oproti dosud největší variantě uvítají zejména zákazníci, kteří hledají robustnější základ pro přestavby typu sklápěčů, ambulancí, policejních vozidel, minibusů s 19 sedadly atd.
„Naslouchali jsme našim partnerům z oboru výroby nástaveb i jejich zákazníkům, kteří potřebovali pro svoje firmy vozy s větší nosností. Pětitunový Transit s robustní konstrukcí a velkou flexibilitou je pro ně ideální volbou," řekl Hans Schep, generální ředitel divize užitkových automobilů ve Ford of Europe.
Varianta pro každého zákazníka
Možnost vytvářet přestavby podle svých individuálních provozních potřeb bývá pro zákazníky „pětitunových" užitkových automobilů často zásadní. Proto Ford nabízí tento model v širokém rozpětí variant. Zákazníci mohou vybírat ze tří délek rozvoru, čtyř délek rámu a dvou provedení kabiny, přičemž do dvojkabiny se i s řidičem vejde až sedm osob. Nejvyšší přípustné zatížení podvozku s kabinou činí 2 886 kg,2 což odpovídá čisté nosnosti 2 558 kg při osazení tovární valníkovou nástavbou.
Transit podvozek s kabinou je ideální pro těžší přestavby od sklápěčů přes vysokozdvižné plošiny až po valníky na přepravu automobilů. Zvýšená celková hmotnost činí z této varianty vhodný základ pro výrobu sanitních nebo policejních automobilů, ale také minibusů nebo vysokokapacitních vozidel pro přepravu tělesně hendikepovaných.
„Pětitunový" Transit lze objednat rovněž jako „Jumbo" dodávku L4 s vysokou střechou. Takový model se pyšní užitečným zatížením 2 383 kg, objemem nákladového prostoru 15,1 m3 a podlahovou plochou dostatečně velkou pro přepravu až pěti europalet. Bočnice nákladového prostoru jsou s ohledem na možnost přepravy těžších břemen zesílené. Plochá podlaha s délkou ložné plochy 4 217 mm, kotevní body pro upevnění nákladu a stupínek integrovaný v zadním nárazníku usnadňují nakládání a přepravu velmi dlouhých předmětů, jako jsou například trubky.
Zákazníci požadující specializované řešení se mohou obrátit na některého ze 165 certifikovaných výrobců nástaveb ze 13 zemí, kteří splňují Fordem stanovené standardy výroby, řízení kvality i péče o zákazníky a garantují stejný rozsah záruky jako samotná automobilka.
Zesílená mechanika pro těžkou práci
Všechny varianty „pětitunového" Transitu mají kvůli optimální trakci při plném zatížení pohon zadních kol. Vznětový motor EcoBlue v provedení Heavy Duty Truck (HDT) dosahuje výkonu 125 kW (170 k) a točivého momentu 390 Nm.
Vyšší užitečné zatížení si vyžádalo také odpovídající úpravy podvozku. Náboje kol i samotná kola mají zesílenou konstrukci, zadní pneumatiky byly rozšířeny na 205 mm a posílením prošly rovněž zadní brzdy. Skříňová dodávka má navíc vyztuženou konstrukci karoserie v horní části.
S „pětitunovým" Transitem dále poprvé přichází do Evropy zesílená zadní náprava o nosnosti 3 500 kg, která již prokázala svoji robustnost a odolnost v severoamerických variantách Transitu.
Snadná obsluha i údržba
I nový „pětitunový" Transit těží z pokročilých bezpečnostních, komunikačních a asistenčních technologií zavedených do řady Transit koncem roku 2019.
Patří k nim komunikační a zábavní systém Ford SYNC 33 nebo Upfitter Interface Module, rozhraní mezi elektroinstalací vozu a nástavby. Díky němu může například výrobce sklápěče zajistit, aby se sklápěcí korbou nebylo možné manipulovat, pokud není vůz zaparkován a nemá zataženou ruční brzdu.
Inovativní online funkce Fordu navíc pomáhají provozovatelům plánovat údržbu a minimalizovat prostoje. Sériově dodávaný palubní modem FordPass Connect4 umožňuje například dálkové aktualizace softwaru bez návštěvy servisu nebo kontrolu některých provozních parametrů vozu přes aplikaci FordPass Pro.5
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?