Pozice Zetoru v Asii je historicky docela silná. Od začátku šedesátých do druhé poloviny osmdesátých let bylo například do Indie dovezeno na 21 tisíc traktorů a dalších 60 tisíc tam bylo vyrobeno. Do Myanmaru bylo za stejné dovezeno řádově několik tisíc strojů a vyrobeno dalších 15 tisíc vozidel. Proto se není co divit, že se brněnský výrobce na tyto trhy, a nejen tam, vrací.
Ačkoliv to v minulosti Zetor neměl lehké, dokázal se z nejhoršího dostat a dnes působí úspěšně především v západní Evropě. Pod sebou má brněnský výrobce sedm dceřiných zahraničních společností, tu poslední přitom jeho zástupci otevřeli v Indii teprve nedávno. Jejím cílem je zajistit vstup značky na nové trhy v oblasti Asie a Afriky. „Zetor India hledá a oslovuje nové partnery a napomáhá rozvoji distribuční sítě do oblastí trhů s nižšími emisními předpisy,“ upřesnil cíle společnosti ředitel indické pobočky Robert Harman.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se našim redaktorem.
„Aktuálně se nám podařilo například vstoupit do Myanmaru, kde jsme uzavřeli čtyřletý kontrakt se společností Green World Tractor. Do země dodáme několik stovek traktorů o výkonech od 50 do 110 koní. Pro klienty tam bude zajištěn také kompletní servis a dodávka náhradních dílů. O spolupráci jednáme i s dalšími státy,“ doplnil Harman. V plánu je příští rok prodat v Indii i Myanmaru několik stovek traktorů.
Naplnění vytyčených plánů je ale závislé na modelové nabídce. Proto se vedle i u nás známých řad Major, Proxima, Forterra a Crystal rozhodl představit řadu Global Range. Ta zahrnuje pět mechanicky jednoduchých typů traktorů (označení 1045, 1055, 1060, 1065 a 1075) s tří- a čtyřválcovými motory o výkonu od 37 kW (50 k) do 59 kW (80 k). Převodovky jsou částečně nebo plně synchronizované s počtem rychlostí 8/2 nebo 12/12, pohon zadních kol lze u typu 1075 vyměnit za čtyřkolku. Pro všechny typy je rovněž dodávána mechanicky polohovatelná hydraulika se silovou, plovoucí a smíšenou regulací. Maximální zvedací síla je 2600 kilogramů. Vedle mechanické jednoduchosti jsou velkou výhodou strojů také nízké provozní náklady, pořizovací cena a snadná údržba. Traktory jsou k dispozici v otevřeném provedení s dodatečně namontovanou stříškou, ve výbavě je též základní sada nářadí.
Výroba probíhá v Indii ve spolupráci s místním výrobcem traktorů, i proto tak splňují jen méně přísné místní emisní limity. Dovoz do Evropy nebo Severní Ameriky je tak nemyslitelný. Na druhou stranu právě v Asii a Africe by mohl být o podobně jednoduchý model velký zájem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?