Pozice Zetoru v Asii je historicky docela silná. Od začátku šedesátých do druhé poloviny osmdesátých let bylo například do Indie dovezeno na 21 tisíc traktorů a dalších 60 tisíc tam bylo vyrobeno. Do Myanmaru bylo za stejné dovezeno řádově několik tisíc strojů a vyrobeno dalších 15 tisíc vozidel. Proto se není co divit, že se brněnský výrobce na tyto trhy, a nejen tam, vrací.
Ačkoliv to v minulosti Zetor neměl lehké, dokázal se z nejhoršího dostat a dnes působí úspěšně především v západní Evropě. Pod sebou má brněnský výrobce sedm dceřiných zahraničních společností, tu poslední přitom jeho zástupci otevřeli v Indii teprve nedávno. Jejím cílem je zajistit vstup značky na nové trhy v oblasti Asie a Afriky. „Zetor India hledá a oslovuje nové partnery a napomáhá rozvoji distribuční sítě do oblastí trhů s nižšími emisními předpisy,“ upřesnil cíle společnosti ředitel indické pobočky Robert Harman.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se našim redaktorem.
„Aktuálně se nám podařilo například vstoupit do Myanmaru, kde jsme uzavřeli čtyřletý kontrakt se společností Green World Tractor. Do země dodáme několik stovek traktorů o výkonech od 50 do 110 koní. Pro klienty tam bude zajištěn také kompletní servis a dodávka náhradních dílů. O spolupráci jednáme i s dalšími státy,“ doplnil Harman. V plánu je příští rok prodat v Indii i Myanmaru několik stovek traktorů.
Naplnění vytyčených plánů je ale závislé na modelové nabídce. Proto se vedle i u nás známých řad Major, Proxima, Forterra a Crystal rozhodl představit řadu Global Range. Ta zahrnuje pět mechanicky jednoduchých typů traktorů (označení 1045, 1055, 1060, 1065 a 1075) s tří- a čtyřválcovými motory o výkonu od 37 kW (50 k) do 59 kW (80 k). Převodovky jsou částečně nebo plně synchronizované s počtem rychlostí 8/2 nebo 12/12, pohon zadních kol lze u typu 1075 vyměnit za čtyřkolku. Pro všechny typy je rovněž dodávána mechanicky polohovatelná hydraulika se silovou, plovoucí a smíšenou regulací. Maximální zvedací síla je 2600 kilogramů. Vedle mechanické jednoduchosti jsou velkou výhodou strojů také nízké provozní náklady, pořizovací cena a snadná údržba. Traktory jsou k dispozici v otevřeném provedení s dodatečně namontovanou stříškou, ve výbavě je též základní sada nářadí.
Výroba probíhá v Indii ve spolupráci s místním výrobcem traktorů, i proto tak splňují jen méně přísné místní emisní limity. Dovoz do Evropy nebo Severní Ameriky je tak nemyslitelný. Na druhou stranu právě v Asii a Africe by mohl být o podobně jednoduchý model velký zájem.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.