Ačkoliv to v minulosti Zetor neměl lehké, dokázal se z nejhoršího dostat a dnes působí úspěšně především v západní Evropě. Pod sebou má brněnský výrobce sedm dceřiných zahraničních společností, tu poslední přitom jeho zástupci otevřeli v Indii teprve nedávno. Jejím cílem je zajistit vstup značky na nové trhy v oblasti Asie a Afriky. „Zetor India hledá a oslovuje nové partnery a napomáhá rozvoji distribuční sítě do oblastí trhů s nižšími emisními předpisy,“ upřesnil cíle společnosti ředitel indické pobočky Robert Harman.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se našim redaktorem.
„Aktuálně se nám podařilo například vstoupit do Myanmaru, kde jsme uzavřeli čtyřletý kontrakt se společností Green World Tractor. Do země dodáme několik stovek traktorů o výkonech od 50 do 110 koní. Pro klienty tam bude zajištěn také kompletní servis a dodávka náhradních dílů. O spolupráci jednáme i s dalšími státy,“ doplnil Harman. V plánu je příští rok prodat v Indii i Myanmaru několik stovek traktorů.
Naplnění vytyčených plánů je ale závislé na modelové nabídce. Proto se vedle i u nás známých řad Major, Proxima, Forterra a Crystal rozhodl představit řadu Global Range. Ta zahrnuje pět mechanicky jednoduchých typů traktorů (označení 1045, 1055, 1060, 1065 a 1075) s tří- a čtyřválcovými motory o výkonu od 37 kW (50 k) do 59 kW (80 k). Převodovky jsou částečně nebo plně synchronizované s počtem rychlostí 8/2 nebo 12/12, pohon zadních kol lze u typu 1075 vyměnit za čtyřkolku. Pro všechny typy je rovněž dodávána mechanicky polohovatelná hydraulika se silovou, plovoucí a smíšenou regulací. Maximální zvedací síla je 2600 kilogramů. Vedle mechanické jednoduchosti jsou velkou výhodou strojů také nízké provozní náklady, pořizovací cena a snadná údržba. Traktory jsou k dispozici v otevřeném provedení s dodatečně namontovanou stříškou, ve výbavě je též základní sada nářadí.
Psali jsme
Výroba probíhá v Indii ve spolupráci s místním výrobcem traktorů, i proto tak splňují jen méně přísné místní emisní limity. Dovoz do Evropy nebo Severní Ameriky je tak nemyslitelný. Na druhou stranu právě v Asii a Africe by mohl být o podobně jednoduchý model velký zájem.