Nový Mercedes AMG E63 S je naprosto divoký. S propracovaným pohonem všech kol a přebytkem výkonu bylo jen otázkou času, než se někdo rozhodne postavit jej na závod ve sprintu s dosavadním elektrickým králem jménem Tesla. Podaří se E63 S sebrat Tesle dlouhodobou roli vítěze?
Nejprve informace k novému Mercedesu AMG E63 S, ten je poháněn dvakrát přeplňovaným osmiválcovým čtyřlitrem (4,0 V8 biturbo), který podává úctyhodný výkon 604 k a 850 N.m. točivého momentu. Tato střela sice vyjde na 3,5 milionu korun, jízdní vlastnosti které však nabízí jsou bezkonkurenční.
Spolu s devítistupňovou převodovkou MCT Speedshift a sofistikovaným pohonem všech kol dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 vteřiny, z 0 na 200 za 11 vteřin a z 0 na 300 km/h za 35 vteřin. Jak jsme řekli na začátku, bylo tedy jen otázkou času, než se někdo pokusí otestovat její akcelerační schopnosti v reálu. Ke zkoušce se nakonec přihlásil britský Top Gear a jako soupeře pro AMG si naši kolegové nemohli zvolit lepší vůz než Teslu Model S P100D.
Tesla má ve vínku dva elektromotory s celkovým výkonem 680 k. Papírové zrychlení z 0 na 100 má proběhnout za 2,7 vteřiny. Podaří se AMG smazat Tesle úsměv ze tváře?
Výsledek zde nechceme prozrazovat a nejlépe uděláte, když se o něm přesvědčíte v přiloženém videu sami. Oba vozy však nabízí úctyhodné množství výkonu a sofistikovaný pohon všech kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.