Lasvegaský autosalon SEMA představuje jeden upravený automobil za druhým. Nás zaujal Volkswagen Atlas, který vypadá, jako by se s ním majitel chystal na Rallye Dakar.
Dobrou zprávou je, že za úpravami nestojí žádný domácí kutil, ale profesionálové. Majitelem automobilu je totiž Tanner Foust, 44-letý úspěšný automobilový závodník, který za svou kariéru vyzkoušel snad všechny motoristické disciplíny. Pracuje i jako filmový kaskadér a stojí za mnoha světovými rekordy. A jak se říká, nejlepší nakonec - je spoluautorem americké verze motoristického televizního seriálu Top Gear. Je tedy více než zřejmé, že tento vůz je v těch nejlepších rukách.
Úpravy fyzicky prováděla firma "LGE-CTS Motorsports". Co na upraveném Atlasu zaujme nejvíce a tak říkajíc "na první pohled" je vyšší světlá výška, které bylo dosaženo kompletním přepracováním celého systému zavěšení. Díky zvýšené světlé výšce a použitým offroad pneumatikám se jistě průjezdové možnosti vozidla v terénu posunuly o několik úrovní dál, ve srovnání se sériovým rodinným SUV.
Pocit postapokaliptické budoucnosti a vozidla připraveného na opravdu tvrdé zacházení umocňuje chybějící přední nárazník, který byl nahrazen ocelovým krytem motoru. Vozidlo je samozřejmě vybaveno střešní zahrádkou a dalším, již běžnějším vybavením. Zatím není jasné, zda se s tímto vozem Tanner Foust připravuje na nějakou akci, a nebo se jedná pouze o jeho "radost". Doufáme ale, že v brzké době uvidíme, co tento stroj mimo silnici dovede. Závodní jezdec a kaskadér se s ním jistě "mazat" nebude.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?