A je to tu zas. Neustále soupeření jednotlivých automobilek o ten „nejrychlejší“ čas na Nurburgringu nebere konce. Tento týden už jsme vás informovali o Porsche 911 GT2 RS, které doslova zadupalo konkurenci do země. Jak je na tom ale kategorie nejrychlejší SUV?
Podle všeho si na nejrychlejšího okruhového krále v kategorii SUV brousí zuby Lamborghini Urus, jeho časy poznáme ale až příští rok. To nejlepší a nejrychlejší kolo zatím předvedla Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, která zdolala „zelené peklo“ za pouhých 7 minut a 51 vteřin.
Pokud se ptáte, jak je na tom konkurence, pak uvádíme časy předchozích vítězů. Mezi ty patřil například Range Rover SVR (výkon 542 k, čas 8:14) a Porsche Cayenne Turbo S o výkonu 562 koní s časem 7:59).
Je neuvěřitelné, že se výsledný čas tohoto SUV dokonce shoduje s nejrychlejším časem BMW M4, a pouze o pár vteřin zaostává za nejrychlejší předokolkou, kterou je aktuálně Honda Civic Type R (7:43). Neznáme pravdu ohledně toho, jak moc sériové vozy, se kterými se testy provádí, vlastně jsou. Soutěživost automobilek je v tomto ohledu ale neuvěřitelná. Pochyby a debaty o hodinách a hodinách tréninků, speciálních pneumatikách, které nikde jinde neseženete, a dalších „performance úpravách“ jsou ale běžné.
Stelvio Quadrifoglio pohání dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru poskytující výkon 505 k a úžasných 600 Nm. točivého momentu. Díky pohonu všech kol dosahuje také obdivuhodného zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny. Maximální rychlost je omezena na 285 km/h.
„Stelvio Quadrifoglio je speciálně navrhnuté tak, aby stanovilo vysokou úroveň testování a nezklamalo, což se mu díky rekordnímu času 7 minut a 51 vteřin na Nurburgringu opravdu povedlo,“ řekl Reid Bigland, vedoucí týmu Alfa Romeo. „Jsme hrdí na to, že máme hned dva časové rekordy Nurburgringu s Giulia Quadrifoglio jako nejrychlejší čtyřdvéřový sedan a nyní i Stelvio Quadrifoglio jako nejrychlejší sériové SUV.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.