A je to tu zas. Neustále soupeření jednotlivých automobilek o ten „nejrychlejší“ čas na Nurburgringu nebere konce. Tento týden už jsme vás informovali o Porsche 911 GT2 RS, které doslova zadupalo konkurenci do země. Jak je na tom ale kategorie nejrychlejší SUV?
Podle všeho si na nejrychlejšího okruhového krále v kategorii SUV brousí zuby Lamborghini Urus, jeho časy poznáme ale až příští rok. To nejlepší a nejrychlejší kolo zatím předvedla Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, která zdolala „zelené peklo“ za pouhých 7 minut a 51 vteřin.
Pokud se ptáte, jak je na tom konkurence, pak uvádíme časy předchozích vítězů. Mezi ty patřil například Range Rover SVR (výkon 542 k, čas 8:14) a Porsche Cayenne Turbo S o výkonu 562 koní s časem 7:59).
Je neuvěřitelné, že se výsledný čas tohoto SUV dokonce shoduje s nejrychlejším časem BMW M4, a pouze o pár vteřin zaostává za nejrychlejší předokolkou, kterou je aktuálně Honda Civic Type R (7:43). Neznáme pravdu ohledně toho, jak moc sériové vozy, se kterými se testy provádí, vlastně jsou. Soutěživost automobilek je v tomto ohledu ale neuvěřitelná. Pochyby a debaty o hodinách a hodinách tréninků, speciálních pneumatikách, které nikde jinde neseženete, a dalších „performance úpravách“ jsou ale běžné.
Stelvio Quadrifoglio pohání dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru poskytující výkon 505 k a úžasných 600 Nm. točivého momentu. Díky pohonu všech kol dosahuje také obdivuhodného zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny. Maximální rychlost je omezena na 285 km/h.
„Stelvio Quadrifoglio je speciálně navrhnuté tak, aby stanovilo vysokou úroveň testování a nezklamalo, což se mu díky rekordnímu času 7 minut a 51 vteřin na Nurburgringu opravdu povedlo,“ řekl Reid Bigland, vedoucí týmu Alfa Romeo. „Jsme hrdí na to, že máme hned dva časové rekordy Nurburgringu s Giulia Quadrifoglio jako nejrychlejší čtyřdvéřový sedan a nyní i Stelvio Quadrifoglio jako nejrychlejší sériové SUV.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.