Parkování do řady podélně stojících vozidel je dovednost, se kterou by se lidé měli seznámit již v autoškole a získat v ní alespoň základní jistotu. Někdy se to ale zkrátka nepodaří a řidiči pak při snaze o takové zaparkování vyloženě trpí. Naštěstí ale na internetu existuje spousta rad a návodů, jak tuhle dovednost ovládnout.
Zvládnout parkování do řady podélně stojících vozidel je pro mnoho řidičů stále velkým strašákem. Je potřeba říci, že tato praktika vyžaduje určité znalosti, zkušenosti i orientaci v prostoru. To všechno se ale dá naučit prostým zkoušením a trénováním. Pokud vám na místo zajet nejde, nic si z toho nedělejte a prostě to zkuste znovu. Pokud jste se tomu ale doteď zcela úmyslně vyhýbali, protože nevíte jak na to, máme pro vás video s pár jednoduchými kroky, jak tento typ parkování zvládnout:
1. Je potřeba nalézt místo, které je alespoň 1,5x větší, než váš automobil. Zkušení řidiči zvládnout zaparkovat i na menších prostorech, ovšem to už je samozřejmě náročnější a chce to už určité zkušenosti a také dostat do oka rozměry vašeho vozu.
2. Zastavte vedle vozidla, které stojí před vámi vybraným parkovacím místem. Nyní couvejte rovně dozadu, dokud v trojúhelníkovém výřezu skla zadních dveří neuvidíte konec vozidla, vedle kterého jste zastavili. Pokud zadní dveře nemáte, obvykle stačí zastavit tak, aby byly konce vašich vozidel cca na stejné úrovni. V ten moment stočte volant naplno doprava.
3. Dívejte se do svého levého zadního zrcátka a porkačujte v couvání. Jakmile ve zpětném zrcátku uvidíte celou masku vozu stojícího za vámi, srovnejte kola a pokračujte v couvání rovně.
4. Nyní se během couvání dívejte z pravého předního okénka. Jakmile v něm uvidíte obě koncová světla vozu stojícího před vámi, stočte kola naplno doleva a pokračujte v couvání.
5. Nyní už by váš vůz měl být v místě, kde jste chtěli zaparkovat. Stačí už jen srovnat vůz s chodníkem, s čímž vám pomůže pravé zpětné zrcátko. Některé vozy ho při zařazení zpátečky sklopí automaticky dolů - aby byl vidět okraj chodníku. Pokud máte elektricky nastavitelná zrcátka, můžete to udělat sami. Nezapomeňte pak ale zrcátko opět vrátit do původní pozice.
6. Srovnejte vůz na střed parkovacího místa, což později pomůže s vyjetím vám i ostatním řidičům. Nyní máte perfektně zaparkováno.
Během celého procesu parkování je samozřejmě potřeba hlídat celý automobil a pravidelně kontrolovat, v jaké vzdálenosti jste od vozidel kolem vás nebo od obrubníku. Nelze jen upřít pohled jedním směrem a doufat, že to vyjde. Celý proces paralelního parkování je také o tom, jak dobře znáte své vozidlo, jeho manévrovací schopnosti a jeho rozměry. Pak už je vše jen o zkoušení a opakování. Ničeho se tedy nebojte a zkoušejte to.
Ovšem v případě, že celý proces paralelního parkování považujete za temné Voodoo, i pro vás máme tip. Až si budete pořizovat nový vůz, ujistěte se, že má parkovací asistenty. Ty totiž dokáží v mnoha případech zaparkovat líp, než by to zvládl lecjaký řidič.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?