Parkování do řady podélně stojících vozidel je dovednost, se kterou by se lidé měli seznámit již v autoškole a získat v ní alespoň základní jistotu. Někdy se to ale zkrátka nepodaří a řidiči pak při snaze o takové zaparkování vyloženě trpí. Naštěstí ale na internetu existuje spousta rad a návodů, jak tuhle dovednost ovládnout.
Zvládnout parkování do řady podélně stojících vozidel je pro mnoho řidičů stále velkým strašákem. Je potřeba říci, že tato praktika vyžaduje určité znalosti, zkušenosti i orientaci v prostoru. To všechno se ale dá naučit prostým zkoušením a trénováním. Pokud vám na místo zajet nejde, nic si z toho nedělejte a prostě to zkuste znovu. Pokud jste se tomu ale doteď zcela úmyslně vyhýbali, protože nevíte jak na to, máme pro vás video s pár jednoduchými kroky, jak tento typ parkování zvládnout:
1. Je potřeba nalézt místo, které je alespoň 1,5x větší, než váš automobil. Zkušení řidiči zvládnout zaparkovat i na menších prostorech, ovšem to už je samozřejmě náročnější a chce to už určité zkušenosti a také dostat do oka rozměry vašeho vozu.
2. Zastavte vedle vozidla, které stojí před vámi vybraným parkovacím místem. Nyní couvejte rovně dozadu, dokud v trojúhelníkovém výřezu skla zadních dveří neuvidíte konec vozidla, vedle kterého jste zastavili. Pokud zadní dveře nemáte, obvykle stačí zastavit tak, aby byly konce vašich vozidel cca na stejné úrovni. V ten moment stočte volant naplno doprava.
3. Dívejte se do svého levého zadního zrcátka a porkačujte v couvání. Jakmile ve zpětném zrcátku uvidíte celou masku vozu stojícího za vámi, srovnejte kola a pokračujte v couvání rovně.
4. Nyní se během couvání dívejte z pravého předního okénka. Jakmile v něm uvidíte obě koncová světla vozu stojícího před vámi, stočte kola naplno doleva a pokračujte v couvání.
5. Nyní už by váš vůz měl být v místě, kde jste chtěli zaparkovat. Stačí už jen srovnat vůz s chodníkem, s čímž vám pomůže pravé zpětné zrcátko. Některé vozy ho při zařazení zpátečky sklopí automaticky dolů - aby byl vidět okraj chodníku. Pokud máte elektricky nastavitelná zrcátka, můžete to udělat sami. Nezapomeňte pak ale zrcátko opět vrátit do původní pozice.
6. Srovnejte vůz na střed parkovacího místa, což později pomůže s vyjetím vám i ostatním řidičům. Nyní máte perfektně zaparkováno.
Během celého procesu parkování je samozřejmě potřeba hlídat celý automobil a pravidelně kontrolovat, v jaké vzdálenosti jste od vozidel kolem vás nebo od obrubníku. Nelze jen upřít pohled jedním směrem a doufat, že to vyjde. Celý proces paralelního parkování je také o tom, jak dobře znáte své vozidlo, jeho manévrovací schopnosti a jeho rozměry. Pak už je vše jen o zkoušení a opakování. Ničeho se tedy nebojte a zkoušejte to.
Ovšem v případě, že celý proces paralelního parkování považujete za temné Voodoo, i pro vás máme tip. Až si budete pořizovat nový vůz, ujistěte se, že má parkovací asistenty. Ty totiž dokáží v mnoha případech zaparkovat líp, než by to zvládl lecjaký řidič.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.