Parkování do řady podélně stojících vozidel je dovednost, se kterou by se lidé měli seznámit již v autoškole a získat v ní alespoň základní jistotu. Někdy se to ale zkrátka nepodaří a řidiči pak při snaze o takové zaparkování vyloženě trpí. Naštěstí ale na internetu existuje spousta rad a návodů, jak tuhle dovednost ovládnout.
Zvládnout parkování do řady podélně stojících vozidel je pro mnoho řidičů stále velkým strašákem. Je potřeba říci, že tato praktika vyžaduje určité znalosti, zkušenosti i orientaci v prostoru. To všechno se ale dá naučit prostým zkoušením a trénováním. Pokud vám na místo zajet nejde, nic si z toho nedělejte a prostě to zkuste znovu. Pokud jste se tomu ale doteď zcela úmyslně vyhýbali, protože nevíte jak na to, máme pro vás video s pár jednoduchými kroky, jak tento typ parkování zvládnout:
1. Je potřeba nalézt místo, které je alespoň 1,5x větší, než váš automobil. Zkušení řidiči zvládnout zaparkovat i na menších prostorech, ovšem to už je samozřejmě náročnější a chce to už určité zkušenosti a také dostat do oka rozměry vašeho vozu.
2. Zastavte vedle vozidla, které stojí před vámi vybraným parkovacím místem. Nyní couvejte rovně dozadu, dokud v trojúhelníkovém výřezu skla zadních dveří neuvidíte konec vozidla, vedle kterého jste zastavili. Pokud zadní dveře nemáte, obvykle stačí zastavit tak, aby byly konce vašich vozidel cca na stejné úrovni. V ten moment stočte volant naplno doprava.
3. Dívejte se do svého levého zadního zrcátka a porkačujte v couvání. Jakmile ve zpětném zrcátku uvidíte celou masku vozu stojícího za vámi, srovnejte kola a pokračujte v couvání rovně.
4. Nyní se během couvání dívejte z pravého předního okénka. Jakmile v něm uvidíte obě koncová světla vozu stojícího před vámi, stočte kola naplno doleva a pokračujte v couvání.
5. Nyní už by váš vůz měl být v místě, kde jste chtěli zaparkovat. Stačí už jen srovnat vůz s chodníkem, s čímž vám pomůže pravé zpětné zrcátko. Některé vozy ho při zařazení zpátečky sklopí automaticky dolů - aby byl vidět okraj chodníku. Pokud máte elektricky nastavitelná zrcátka, můžete to udělat sami. Nezapomeňte pak ale zrcátko opět vrátit do původní pozice.
6. Srovnejte vůz na střed parkovacího místa, což později pomůže s vyjetím vám i ostatním řidičům. Nyní máte perfektně zaparkováno.
Během celého procesu parkování je samozřejmě potřeba hlídat celý automobil a pravidelně kontrolovat, v jaké vzdálenosti jste od vozidel kolem vás nebo od obrubníku. Nelze jen upřít pohled jedním směrem a doufat, že to vyjde. Celý proces paralelního parkování je také o tom, jak dobře znáte své vozidlo, jeho manévrovací schopnosti a jeho rozměry. Pak už je vše jen o zkoušení a opakování. Ničeho se tedy nebojte a zkoušejte to.
Ovšem v případě, že celý proces paralelního parkování považujete za temné Voodoo, i pro vás máme tip. Až si budete pořizovat nový vůz, ujistěte se, že má parkovací asistenty. Ty totiž dokáží v mnoha případech zaparkovat líp, než by to zvládl lecjaký řidič.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?