Parkování do řady podélně stojících vozidel je dovednost, se kterou by se lidé měli seznámit již v autoškole a získat v ní alespoň základní jistotu. Někdy se to ale zkrátka nepodaří a řidiči pak při snaze o takové zaparkování vyloženě trpí. Naštěstí ale na internetu existuje spousta rad a návodů, jak tuhle dovednost ovládnout.
Zvládnout parkování do řady podélně stojících vozidel je pro mnoho řidičů stále velkým strašákem. Je potřeba říci, že tato praktika vyžaduje určité znalosti, zkušenosti i orientaci v prostoru. To všechno se ale dá naučit prostým zkoušením a trénováním. Pokud vám na místo zajet nejde, nic si z toho nedělejte a prostě to zkuste znovu. Pokud jste se tomu ale doteď zcela úmyslně vyhýbali, protože nevíte jak na to, máme pro vás video s pár jednoduchými kroky, jak tento typ parkování zvládnout:
1. Je potřeba nalézt místo, které je alespoň 1,5x větší, než váš automobil. Zkušení řidiči zvládnout zaparkovat i na menších prostorech, ovšem to už je samozřejmě náročnější a chce to už určité zkušenosti a také dostat do oka rozměry vašeho vozu.
2. Zastavte vedle vozidla, které stojí před vámi vybraným parkovacím místem. Nyní couvejte rovně dozadu, dokud v trojúhelníkovém výřezu skla zadních dveří neuvidíte konec vozidla, vedle kterého jste zastavili. Pokud zadní dveře nemáte, obvykle stačí zastavit tak, aby byly konce vašich vozidel cca na stejné úrovni. V ten moment stočte volant naplno doprava.
3. Dívejte se do svého levého zadního zrcátka a porkačujte v couvání. Jakmile ve zpětném zrcátku uvidíte celou masku vozu stojícího za vámi, srovnejte kola a pokračujte v couvání rovně.
4. Nyní se během couvání dívejte z pravého předního okénka. Jakmile v něm uvidíte obě koncová světla vozu stojícího před vámi, stočte kola naplno doleva a pokračujte v couvání.
5. Nyní už by váš vůz měl být v místě, kde jste chtěli zaparkovat. Stačí už jen srovnat vůz s chodníkem, s čímž vám pomůže pravé zpětné zrcátko. Některé vozy ho při zařazení zpátečky sklopí automaticky dolů - aby byl vidět okraj chodníku. Pokud máte elektricky nastavitelná zrcátka, můžete to udělat sami. Nezapomeňte pak ale zrcátko opět vrátit do původní pozice.
6. Srovnejte vůz na střed parkovacího místa, což později pomůže s vyjetím vám i ostatním řidičům. Nyní máte perfektně zaparkováno.
Během celého procesu parkování je samozřejmě potřeba hlídat celý automobil a pravidelně kontrolovat, v jaké vzdálenosti jste od vozidel kolem vás nebo od obrubníku. Nelze jen upřít pohled jedním směrem a doufat, že to vyjde. Celý proces paralelního parkování je také o tom, jak dobře znáte své vozidlo, jeho manévrovací schopnosti a jeho rozměry. Pak už je vše jen o zkoušení a opakování. Ničeho se tedy nebojte a zkoušejte to.
Ovšem v případě, že celý proces paralelního parkování považujete za temné Voodoo, i pro vás máme tip. Až si budete pořizovat nový vůz, ujistěte se, že má parkovací asistenty. Ty totiž dokáží v mnoha případech zaparkovat líp, než by to zvládl lecjaký řidič.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?