Parkování do řady podélně stojících vozidel je dovednost, se kterou by se lidé měli seznámit již v autoškole a získat v ní alespoň základní jistotu. Někdy se to ale zkrátka nepodaří a řidiči pak při snaze o takové zaparkování vyloženě trpí. Naštěstí ale na internetu existuje spousta rad a návodů, jak tuhle dovednost ovládnout.
Zvládnout parkování do řady podélně stojících vozidel je pro mnoho řidičů stále velkým strašákem. Je potřeba říci, že tato praktika vyžaduje určité znalosti, zkušenosti i orientaci v prostoru. To všechno se ale dá naučit prostým zkoušením a trénováním. Pokud vám na místo zajet nejde, nic si z toho nedělejte a prostě to zkuste znovu. Pokud jste se tomu ale doteď zcela úmyslně vyhýbali, protože nevíte jak na to, máme pro vás video s pár jednoduchými kroky, jak tento typ parkování zvládnout:
1. Je potřeba nalézt místo, které je alespoň 1,5x větší, než váš automobil. Zkušení řidiči zvládnout zaparkovat i na menších prostorech, ovšem to už je samozřejmě náročnější a chce to už určité zkušenosti a také dostat do oka rozměry vašeho vozu.
2. Zastavte vedle vozidla, které stojí před vámi vybraným parkovacím místem. Nyní couvejte rovně dozadu, dokud v trojúhelníkovém výřezu skla zadních dveří neuvidíte konec vozidla, vedle kterého jste zastavili. Pokud zadní dveře nemáte, obvykle stačí zastavit tak, aby byly konce vašich vozidel cca na stejné úrovni. V ten moment stočte volant naplno doprava.
3. Dívejte se do svého levého zadního zrcátka a porkačujte v couvání. Jakmile ve zpětném zrcátku uvidíte celou masku vozu stojícího za vámi, srovnejte kola a pokračujte v couvání rovně.
4. Nyní se během couvání dívejte z pravého předního okénka. Jakmile v něm uvidíte obě koncová světla vozu stojícího před vámi, stočte kola naplno doleva a pokračujte v couvání.
5. Nyní už by váš vůz měl být v místě, kde jste chtěli zaparkovat. Stačí už jen srovnat vůz s chodníkem, s čímž vám pomůže pravé zpětné zrcátko. Některé vozy ho při zařazení zpátečky sklopí automaticky dolů - aby byl vidět okraj chodníku. Pokud máte elektricky nastavitelná zrcátka, můžete to udělat sami. Nezapomeňte pak ale zrcátko opět vrátit do původní pozice.
6. Srovnejte vůz na střed parkovacího místa, což později pomůže s vyjetím vám i ostatním řidičům. Nyní máte perfektně zaparkováno.
Během celého procesu parkování je samozřejmě potřeba hlídat celý automobil a pravidelně kontrolovat, v jaké vzdálenosti jste od vozidel kolem vás nebo od obrubníku. Nelze jen upřít pohled jedním směrem a doufat, že to vyjde. Celý proces paralelního parkování je také o tom, jak dobře znáte své vozidlo, jeho manévrovací schopnosti a jeho rozměry. Pak už je vše jen o zkoušení a opakování. Ničeho se tedy nebojte a zkoušejte to.
Ovšem v případě, že celý proces paralelního parkování považujete za temné Voodoo, i pro vás máme tip. Až si budete pořizovat nový vůz, ujistěte se, že má parkovací asistenty. Ty totiž dokáží v mnoha případech zaparkovat líp, než by to zvládl lecjaký řidič.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.