Bude Česká pošta ještě pomalejší? Renault ukázal zoufale slabou elektrickou dodávku

Renault Master ZE představuje novou kapitolu v bezemisních LUV.
Renault Master ZE představuje novou kapitolu v bezemisních LUV., foto: Renault
ar6 13. ledna 2017 17:23
Sdílej:

Volkswagen loni představil koncept elektrického Crafteru, který sice byl šetrný k životnímu prostředí, s nízkým výkonem a vysokou hmotností ale zároveň také zoufale pomalý. Přesto se ho dočkáme v sériové výrobě ještě do konce letošního roku. Mezi velkými dodávkami ale nepůjde o jediného elektrického zástupce. Renault na autosalonu v Bruselu ukázal Master ZE s ještě nižším výkonem než u e-Crafteru.

Segment elektrických automobilů je pro Renault velice důležitý, což podporuje také neustálou modernizací a rozšiřováním svého portfolia. Nedávno tak přišel ke slovu upravený hatchback Zoe, nyní se Francouzi zaměřili na elektromobily mezi užitkovými vozy. Lídrem této části trhu je dlouhodobě Kangoo ZE, o němž bude ještě řeč. Žhavou novinkou je potom Master ZE, určený především pro provoz po městě, a to už v rukách soukromých kurýrů nebo státní správy. Ačkoliv tomuto zaměření úplně neodpovídají rozměry vozu, Master je totiž pořád největší dodávkou Renaultu, pohonné ústrojí prakticky jinak využít nepůjde. Jen aby se pak ještě neprodloužily intervaly v dodávkách třeba České pošty...

Elektromotor R75 v útrobách dodávky má pouhých 57 kW (77 k), což stačí na maximální rychlost 115 km/h. Její hodnotu je ale možné omezit na ještě nižší číslo. Akumulátor, umístěný pod kabinou, má kapacitu 33 kWh a stačí k dojezdu 200 kilometrů, jeho plné nabití ze 7 kW WallBoxu zabere šest hodin. Podobně jako u verzí se spalovacím motorem zaujme šíře nabízených verzí. Klasická dodávka je k dispozici hned ve třech velikostech (L1H1, L2H2 a L3H2) s objemem nákladového prostoru 8 až 13 m3 a nosností mezi 1000 až 1100 kilogramy. Nechybí ani kabina s podvozkem pro nástavby v provedení L3 s nosností 1400 kilogramů. Oproti klasickému Masteru má elektrická verze rovněž specifické funkce infotainmentu R-Link a umělý generátor zvuku kvůli chodcům.

Vedle Masteru se výrazných úprav dočkalo Kangoo ZE, které ale na první pohled vypadá pořád stejně. V nabídce zůstaly délky 4,28 i 4,66 metru, kabina se dvěma nebo pěti sedadly, nákladový prostor o objemu 3 až 4,6 m3 a nosnost až 650 kilogramů. Hlavní novinkou je tak kompletně upravené pohonné ústrojí, počínaje elektromotorem o výkonu 44 kW (60 k). Nová baterie má kapacitu 33 kWh a umožňuje dojezd 270 kilometrů, její plné nabití pak stejně jako u Masteru zabere šest hodin, pokud k tomu využijete 7 kW WallBox. Na krátké vzdálenosti do 35 kilometrů pak stačí nechat auto v zásuvce pouhou hodinu. Zajímavostí je instalace tepelné pumpy, která je přímo spojená s klimatizací a pomáhá tak prodlužovat dojezd vozu ve chladném počasí.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.