Bude Česká pošta ještě pomalejší? Renault ukázal zoufale slabou elektrickou dodávku

Renault Master ZE představuje novou kapitolu v bezemisních LUV.
Renault Master ZE představuje novou kapitolu v bezemisních LUV., foto: Renault
ar6 13. ledna 2017 17:23
Sdílej:

Volkswagen loni představil koncept elektrického Crafteru, který sice byl šetrný k životnímu prostředí, s nízkým výkonem a vysokou hmotností ale zároveň také zoufale pomalý. Přesto se ho dočkáme v sériové výrobě ještě do konce letošního roku. Mezi velkými dodávkami ale nepůjde o jediného elektrického zástupce. Renault na autosalonu v Bruselu ukázal Master ZE s ještě nižším výkonem než u e-Crafteru.

Segment elektrických automobilů je pro Renault velice důležitý, což podporuje také neustálou modernizací a rozšiřováním svého portfolia. Nedávno tak přišel ke slovu upravený hatchback Zoe, nyní se Francouzi zaměřili na elektromobily mezi užitkovými vozy. Lídrem této části trhu je dlouhodobě Kangoo ZE, o němž bude ještě řeč. Žhavou novinkou je potom Master ZE, určený především pro provoz po městě, a to už v rukách soukromých kurýrů nebo státní správy. Ačkoliv tomuto zaměření úplně neodpovídají rozměry vozu, Master je totiž pořád největší dodávkou Renaultu, pohonné ústrojí prakticky jinak využít nepůjde. Jen aby se pak ještě neprodloužily intervaly v dodávkách třeba České pošty...

Elektromotor R75 v útrobách dodávky má pouhých 57 kW (77 k), což stačí na maximální rychlost 115 km/h. Její hodnotu je ale možné omezit na ještě nižší číslo. Akumulátor, umístěný pod kabinou, má kapacitu 33 kWh a stačí k dojezdu 200 kilometrů, jeho plné nabití ze 7 kW WallBoxu zabere šest hodin. Podobně jako u verzí se spalovacím motorem zaujme šíře nabízených verzí. Klasická dodávka je k dispozici hned ve třech velikostech (L1H1, L2H2 a L3H2) s objemem nákladového prostoru 8 až 13 m3 a nosností mezi 1000 až 1100 kilogramy. Nechybí ani kabina s podvozkem pro nástavby v provedení L3 s nosností 1400 kilogramů. Oproti klasickému Masteru má elektrická verze rovněž specifické funkce infotainmentu R-Link a umělý generátor zvuku kvůli chodcům.

Vedle Masteru se výrazných úprav dočkalo Kangoo ZE, které ale na první pohled vypadá pořád stejně. V nabídce zůstaly délky 4,28 i 4,66 metru, kabina se dvěma nebo pěti sedadly, nákladový prostor o objemu 3 až 4,6 m3 a nosnost až 650 kilogramů. Hlavní novinkou je tak kompletně upravené pohonné ústrojí, počínaje elektromotorem o výkonu 44 kW (60 k). Nová baterie má kapacitu 33 kWh a umožňuje dojezd 270 kilometrů, její plné nabití pak stejně jako u Masteru zabere šest hodin, pokud k tomu využijete 7 kW WallBox. Na krátké vzdálenosti do 35 kilometrů pak stačí nechat auto v zásuvce pouhou hodinu. Zajímavostí je instalace tepelné pumpy, která je přímo spojená s klimatizací a pomáhá tak prodlužovat dojezd vozu ve chladném počasí.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.