Volkswagen loni představil koncept elektrického Crafteru, který sice byl šetrný k životnímu prostředí, s nízkým výkonem a vysokou hmotností ale zároveň také zoufale pomalý. Přesto se ho dočkáme v sériové výrobě ještě do konce letošního roku. Mezi velkými dodávkami ale nepůjde o jediného elektrického zástupce. Renault na autosalonu v Bruselu ukázal Master ZE s ještě nižším výkonem než u e-Crafteru.
Segment elektrických automobilů je pro Renault velice důležitý, což podporuje také neustálou modernizací a rozšiřováním svého portfolia. Nedávno tak přišel ke slovu upravený hatchback Zoe, nyní se Francouzi zaměřili na elektromobily mezi užitkovými vozy. Lídrem této části trhu je dlouhodobě Kangoo ZE, o němž bude ještě řeč. Žhavou novinkou je potom Master ZE, určený především pro provoz po městě, a to už v rukách soukromých kurýrů nebo státní správy. Ačkoliv tomuto zaměření úplně neodpovídají rozměry vozu, Master je totiž pořád největší dodávkou Renaultu, pohonné ústrojí prakticky jinak využít nepůjde. Jen aby se pak ještě neprodloužily intervaly v dodávkách třeba České pošty...
Elektromotor R75 v útrobách dodávky má pouhých 57 kW (77 k), což stačí na maximální rychlost 115 km/h. Její hodnotu je ale možné omezit na ještě nižší číslo. Akumulátor, umístěný pod kabinou, má kapacitu 33 kWh a stačí k dojezdu 200 kilometrů, jeho plné nabití ze 7 kW WallBoxu zabere šest hodin. Podobně jako u verzí se spalovacím motorem zaujme šíře nabízených verzí. Klasická dodávka je k dispozici hned ve třech velikostech (L1H1, L2H2 a L3H2) s objemem nákladového prostoru 8 až 13 m3 a nosností mezi 1000 až 1100 kilogramy. Nechybí ani kabina s podvozkem pro nástavby v provedení L3 s nosností 1400 kilogramů. Oproti klasickému Masteru má elektrická verze rovněž specifické funkce infotainmentu R-Link a umělý generátor zvuku kvůli chodcům.
Vedle Masteru se výrazných úprav dočkalo Kangoo ZE, které ale na první pohled vypadá pořád stejně. V nabídce zůstaly délky 4,28 i 4,66 metru, kabina se dvěma nebo pěti sedadly, nákladový prostor o objemu 3 až 4,6 m3 a nosnost až 650 kilogramů. Hlavní novinkou je tak kompletně upravené pohonné ústrojí, počínaje elektromotorem o výkonu 44 kW (60 k). Nová baterie má kapacitu 33 kWh a umožňuje dojezd 270 kilometrů, její plné nabití pak stejně jako u Masteru zabere šest hodin, pokud k tomu využijete 7 kW WallBox. Na krátké vzdálenosti do 35 kilometrů pak stačí nechat auto v zásuvce pouhou hodinu. Zajímavostí je instalace tepelné pumpy, která je přímo spojená s klimatizací a pomáhá tak prodlužovat dojezd vozu ve chladném počasí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?