Mercedes nedávno představil formálně svůj první pickup. Třída X, stojící na základech Nissanu Navara, navíc již příští rok zamíří do sériové výroby a utká se tak nejen se svými sourozenci, ale i Volkswagenem Amarok nebo Fiatem Fullback. Přesto, pokud nechcete na praktický a schopný vůz s trojcípou hvězdou čekat, existuje jedno docela elegantní řešení.
Třída G platí za neúnavného dříče, navíc se v posledních měsících prodává jako nikdy před tím. Není to však jen luxusní off-road, co projede vším. Stále totiž existuje pracovně laděná řada Professional, patřící k modelům s kódovým označením W461, jejichž výroba začala již na počátku devadesátých let. A právě do řady Professional spadá také pickup, respektive podvozek s nástavbou pickupu, uvedený nedávno v Austrálii. Na tamním trhu přitom takové auto není ničím neobvyklým, s podobně stylizovanou korbou se zde prodávají i Isuzu D-Max, Ford Ranger nebo hlavní konkurent – Toyota Land Cruiser 70.
Géčko s korbou však rozhodně není žádným silničním náčiním, stačí se totiž podívat na vzhled, který je na míle vzdálen populárnímu luxusnímu provedení s kódovým označením W463. Professional má výraznou mříž před světly a maskou chladiče, vycházející z masivního ocelového nárazníku, příležitostně doplněném navijákem. Mřížku mají rovněž blinkry a světla, snad aby je nerozbil nějaký odletující kamínek. Zrcátka jsou posazená na prodloužené konstrukci, aby bylo dobře vidět dozadu na náklad, beztak nejdrsnějším doplňkem je ale podél A-sloupku vyvedené sání. 16palcová litá kola v černé barvě jsou standardem, stejně jako terénní pneumatiky. K nim je na výběr šest laků karosérie.
Terénu se vůbec off-road nezalekne. Nahrávají tomu nejen světlá výška 245 milimetrů, ale i nájezdové úhly 38 stupňů vpředu a 35 stupňů vzadu a brodivost 635 milimetrů. Pod kapotou nečekejte žádnou modernu, ale třílitrový šestiválcový turbodiesel o výkonu 135 kW (184 k) s točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoustupňovou redukcí a třemi uzamykatelnými diferenciály. Trochu překvapivě působí informace, že zatímco vpředu jsou kotoučové brzdy, vzadu nainstaloval Mercedes jen bubny. Nosnost třídy G je 2085 kilogramů, brzděný přívěs může mít maximálně 2250 kilogramů.
Kabina je taková, jakou od pracovního pickupu čekáte – spartánská, strohá a robustní. Sedadla, pod nimiž je úložný prostor, jsou čalouněná vinylem, koberečky vyrobili Němci z odolné gumy, na středové konzoli naleznete tak maximálně klimatizaci a volant pochází z více než deset let starých Mercedesů. Špetku komfortu zajišťuje kromě klimatizace snad už pouze příprava pro rádio, loketní opěrka pro oba cestující a uzamykatelná schránka. Bezpečnost mají na starosti pro změnu čelní airbagy, ESP nebo sledování tlaku v pneumatikách. Cena třídy G Professional 300 CDI Chassis Cab startuje na 119 900 australských dolarech (cca 2 263 000 korun).
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.