Pickup od Mercedesu koupíte již dnes. Má to jen jeden malý háček

ar6, 2. prosince 2016, 23:59 Google+

Mercedes nedávno představil formálně svůj první pickup. Třída X, stojící na základech Nissanu Navara, navíc již příští rok zamíří do sériové výroby a utká se tak nejen se svými sourozenci, ale i Volkswagenem Amarok nebo Fiatem Fullback. Přesto, pokud nechcete na praktický a schopný vůz s trojcípou hvězdou čekat, existuje jedno docela elegantní řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz uvedl v Austrálii do prodeje třídu G s karosérií pickup.

Mercedes-Benz uvedl v Austrálii do prodeje třídu G s karosérií pickup. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Třída G platí za neúnavného dříče, navíc se v posledních měsících prodává jako nikdy před tím. Není to však jen luxusní off-road, co projede vším. Stále totiž existuje pracovně laděná řada Professional, patřící k modelům s kódovým označením W461, jejichž výroba začala již na počátku devadesátých let. A právě do řady Professional spadá také pickup, respektive podvozek s nástavbou pickupu, uvedený nedávno v Austrálii. Na tamním trhu přitom takové auto není ničím neobvyklým, s podobně stylizovanou korbou se zde prodávají i Isuzu D-Max, Ford Ranger nebo hlavní konkurent – Toyota Land Cruiser 70.

Géčko s korbou však rozhodně není žádným silničním náčiním, stačí se totiž podívat na vzhled, který je na míle vzdálen populárnímu luxusnímu provedení s kódovým označením W463. Professional má výraznou mříž před světly a maskou chladiče, vycházející z masivního ocelového nárazníku, příležitostně doplněném navijákem. Mřížku mají rovněž blinkry a světla, snad aby je nerozbil nějaký odletující kamínek. Zrcátka jsou posazená na prodloužené konstrukci, aby bylo dobře vidět dozadu na náklad, beztak nejdrsnějším doplňkem je ale podél A-sloupku vyvedené sání. 16palcová litá kola v černé barvě jsou standardem, stejně jako terénní pneumatiky. K nim je na výběr šest laků karosérie.

Terénu se vůbec off-road nezalekne. Nahrávají tomu nejen světlá výška 245 milimetrů, ale i nájezdové úhly 38 stupňů vpředu a 35 stupňů vzadu a brodivost 635 milimetrů. Pod kapotou nečekejte žádnou modernu, ale třílitrový šestiválcový turbodiesel o výkonu 135 kW (184 k) s točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoustupňovou redukcí a třemi uzamykatelnými diferenciály. Trochu překvapivě působí informace, že zatímco vpředu jsou kotoučové brzdy, vzadu nainstaloval Mercedes jen bubny. Nosnost třídy G je 2085 kilogramů, brzděný přívěs může mít maximálně 2250 kilogramů.

Kabina je taková, jakou od pracovního pickupu čekáte – spartánská, strohá a robustní. Sedadla, pod nimiž je úložný prostor, jsou čalouněná vinylem, koberečky vyrobili Němci z odolné gumy, na středové konzoli naleznete tak maximálně klimatizaci a volant pochází z více než deset let starých Mercedesů. Špetku komfortu zajišťuje kromě klimatizace snad už pouze příprava pro rádio, loketní opěrka pro oba cestující a uzamykatelná schránka. Bezpečnost mají na starosti pro změnu čelní airbagy, ESP nebo sledování tlaku v pneumatikách. Cena třídy G Professional 300 CDI Chassis Cab startuje na 119 900 australských dolarech (cca 2 263 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Pickup od Mercedesu koupíte již dnes. Má to jen jeden malý háček

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bentley Mulsanne Bamford X (2016)

Milovníci černé budou mít orgasmus. Bentley představilo temný Mulsanne Bamford X

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud