Mercedes nedávno představil formálně svůj první pickup. Třída X, stojící na základech Nissanu Navara, navíc již příští rok zamíří do sériové výroby a utká se tak nejen se svými sourozenci, ale i Volkswagenem Amarok nebo Fiatem Fullback. Přesto, pokud nechcete na praktický a schopný vůz s trojcípou hvězdou čekat, existuje jedno docela elegantní řešení.
Třída G platí za neúnavného dříče, navíc se v posledních měsících prodává jako nikdy před tím. Není to však jen luxusní off-road, co projede vším. Stále totiž existuje pracovně laděná řada Professional, patřící k modelům s kódovým označením W461, jejichž výroba začala již na počátku devadesátých let. A právě do řady Professional spadá také pickup, respektive podvozek s nástavbou pickupu, uvedený nedávno v Austrálii. Na tamním trhu přitom takové auto není ničím neobvyklým, s podobně stylizovanou korbou se zde prodávají i Isuzu D-Max, Ford Ranger nebo hlavní konkurent – Toyota Land Cruiser 70.
Géčko s korbou však rozhodně není žádným silničním náčiním, stačí se totiž podívat na vzhled, který je na míle vzdálen populárnímu luxusnímu provedení s kódovým označením W463. Professional má výraznou mříž před světly a maskou chladiče, vycházející z masivního ocelového nárazníku, příležitostně doplněném navijákem. Mřížku mají rovněž blinkry a světla, snad aby je nerozbil nějaký odletující kamínek. Zrcátka jsou posazená na prodloužené konstrukci, aby bylo dobře vidět dozadu na náklad, beztak nejdrsnějším doplňkem je ale podél A-sloupku vyvedené sání. 16palcová litá kola v černé barvě jsou standardem, stejně jako terénní pneumatiky. K nim je na výběr šest laků karosérie.
Terénu se vůbec off-road nezalekne. Nahrávají tomu nejen světlá výška 245 milimetrů, ale i nájezdové úhly 38 stupňů vpředu a 35 stupňů vzadu a brodivost 635 milimetrů. Pod kapotou nečekejte žádnou modernu, ale třílitrový šestiválcový turbodiesel o výkonu 135 kW (184 k) s točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoustupňovou redukcí a třemi uzamykatelnými diferenciály. Trochu překvapivě působí informace, že zatímco vpředu jsou kotoučové brzdy, vzadu nainstaloval Mercedes jen bubny. Nosnost třídy G je 2085 kilogramů, brzděný přívěs může mít maximálně 2250 kilogramů.
Kabina je taková, jakou od pracovního pickupu čekáte – spartánská, strohá a robustní. Sedadla, pod nimiž je úložný prostor, jsou čalouněná vinylem, koberečky vyrobili Němci z odolné gumy, na středové konzoli naleznete tak maximálně klimatizaci a volant pochází z více než deset let starých Mercedesů. Špetku komfortu zajišťuje kromě klimatizace snad už pouze příprava pro rádio, loketní opěrka pro oba cestující a uzamykatelná schránka. Bezpečnost mají na starosti pro změnu čelní airbagy, ESP nebo sledování tlaku v pneumatikách. Cena třídy G Professional 300 CDI Chassis Cab startuje na 119 900 australských dolarech (cca 2 263 000 korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.