Víte, co dnes Tatra vyrábí? Projděte si omlazenou kopřivnickou nabídku

ar6, 9. září 2016, 03:15 Google+

Kopřivnická Tatra je, zdá se, z někdejších finančních i výrobních problémů venku. Nejen, že je delší dobu zpátky v českých rukách, postupně také přijímá nové zaměstnance a navyšuje výrobu. To se nyní odráží i modelové paletě, jež dostává upravená označení. Při té příležitosti také není na škodu připomenout si, jaká auta vlastně na Novojičínsku vznikají.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tatra mění písmo označení i obchodní názvy některých modelových řad.

Tatra mění písmo označení i obchodní názvy některých modelových řad. | foto: Tatra Trucks

Sdílejte článek

Tatra v současné době nabízí několik řad středně těžkých a těžkých nákladních automobilů. Aby se v nich bylo možné lépe orientovat, přichází pro nový modelový rok přehlednější členění do čtveřice obchodních řad. U některých došlo ke změněn názvu, všechny se potom pyšní logem s novým typem písma a jeho barevností. Jména modelů, objevující se nyní výhradně na dveřích jednotlivých kabin, mají uhlazenější a kulatější font písma, všechna jsou pak vyvedena ve stříbrné barvě. Nově rozdělená nabídka se pak řídí hesly modernost, dynamika, robustnost, solidnost, výdrž a efektivita.

Jak již bylo zmíněno, členění celého portfolia je nyní zjednodušeno na čtyři obchodní řady. Stěžejní je Phoenix s podvozkem takzvané tatrovácké koncepce (použití centrální nosné roury a náprav s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami sešroubovanými v jeden celek) a kabinou a motory od DAFu. K dispozici je několik typů nástaveb pro použití ve stavebnictví, těžařství, lesnictví nebo zemědělství. V útrobách se objevuje několik motorů, a to specifikace do Euro 5 (označení Phoenix) i specifikace Euro 6 (označení Phoenix Euro 6). Civilní klientele je určena rovněž řada těžkých nákladních automobilů Terrn01. U nich jsou zkombinovány již zmíněný podvozek tatrovácké koncepce s kabinou modelu 815 Terrn01 po faceliftu. V průběhu příštího roku tato řada z nabídky zmizí a bude nahrazena výrazně omlazenými modely s označením Terra.

Řada speciálních těžkých nákladních automobilů s nízkou kabinou nesla dříve označení T 815-7. Nově ji v nabídce najdeme jako Force, což mimo jiné údajně vystihuje určení a terénní schopnosti jednotlivých modelů této řady. V základní konfiguraci je opět podvozek tatrovácké koncepce, osazený vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem vlastní výroby v emisní specifikaci Euro 3 až Euro 5, vlastní převodovkou (na přání se systémem elektronického řazení) a přídavným (sestupným) převodem. V nabídce jsou rovněž kapalinou chlazené motory Cummins kombinované s převodovkami Tatra nebo Allison a přídavnou (sestupnou) převodovkou Tatra. Na přání lze vozidla osadit motory a převodovkami Caterpillar, včetně přídavné (distribuční) převodovky kopřivnické výroby. Poslední řada středně těžkých nákladních vozů nese označení Tactic a je určena především pro vojenské účely, čemuž ostatně odpovídá i označení. Modely, známé dříve pod označením T 810, mají portálové nápravy a pohon 4x4 nebo 6x6.

Vytisknout

Diskuze: Víte, co dnes Tatra vyrábí? Projděte si omlazenou kopřivnickou nabídku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Porsche Panamera 4 E-Hybrid je zatím nejúspornějším modelem celé řady.

Kdy tohle skončí? I Panamera má spotřebu jako miniauto

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud