Víte, co dnes Tatra vyrábí? Projděte si omlazenou kopřivnickou nabídku

Tatra mění písmo označení i obchodní názvy některých modelových řad.
Tatra mění písmo označení i obchodní názvy některých modelových řad., foto: Tatra Trucks
ar6 9. září 2016 03:15
Sdílej:

Kopřivnická Tatra je, zdá se, z někdejších finančních i výrobních problémů venku. Nejen, že je delší dobu zpátky v českých rukách, postupně také přijímá nové zaměstnance a navyšuje výrobu. To se nyní odráží i modelové paletě, jež dostává upravená označení. Při té příležitosti také není na škodu připomenout si, jaká auta vlastně na Novojičínsku vznikají.

Tatra v současné době nabízí několik řad středně těžkých a těžkých nákladních automobilů. Aby se v nich bylo možné lépe orientovat, přichází pro nový modelový rok přehlednější členění do čtveřice obchodních řad. U některých došlo ke změněn názvu, všechny se potom pyšní logem s novým typem písma a jeho barevností. Jména modelů, objevující se nyní výhradně na dveřích jednotlivých kabin, mají uhlazenější a kulatější font písma, všechna jsou pak vyvedena ve stříbrné barvě. Nově rozdělená nabídka se pak řídí hesly modernost, dynamika, robustnost, solidnost, výdrž a efektivita.

Jak již bylo zmíněno, členění celého portfolia je nyní zjednodušeno na čtyři obchodní řady. Stěžejní je Phoenix s podvozkem takzvané tatrovácké koncepce (použití centrální nosné roury a náprav s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami sešroubovanými v jeden celek) a kabinou a motory od DAFu. K dispozici je několik typů nástaveb pro použití ve stavebnictví, těžařství, lesnictví nebo zemědělství. V útrobách se objevuje několik motorů, a to specifikace do Euro 5 (označení Phoenix) i specifikace Euro 6 (označení Phoenix Euro 6). Civilní klientele je určena rovněž řada těžkých nákladních automobilů Terrn01. U nich jsou zkombinovány již zmíněný podvozek tatrovácké koncepce s kabinou modelu 815 Terrn01 po faceliftu. V průběhu příštího roku tato řada z nabídky zmizí a bude nahrazena výrazně omlazenými modely s označením Terra.

Řada speciálních těžkých nákladních automobilů s nízkou kabinou nesla dříve označení T 815-7. Nově ji v nabídce najdeme jako Force, což mimo jiné údajně vystihuje určení a terénní schopnosti jednotlivých modelů této řady. V základní konfiguraci je opět podvozek tatrovácké koncepce, osazený vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem vlastní výroby v emisní specifikaci Euro 3 až Euro 5, vlastní převodovkou (na přání se systémem elektronického řazení) a přídavným (sestupným) převodem. V nabídce jsou rovněž kapalinou chlazené motory Cummins kombinované s převodovkami Tatra nebo Allison a přídavnou (sestupnou) převodovkou Tatra. Na přání lze vozidla osadit motory a převodovkami Caterpillar, včetně přídavné (distribuční) převodovky kopřivnické výroby. Poslední řada středně těžkých nákladních vozů nese označení Tactic a je určena především pro vojenské účely, čemuž ostatně odpovídá i označení. Modely, známé dříve pod označením T 810, mají portálové nápravy a pohon 4x4 nebo 6x6.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.