Užitkové Renaulty míří do terénu, Master dokonce s pohonem všech kol

ar6, 21. dubna 2016, 03:15 Google+

Vrcholem terénních ambicí užitkových Renaultů Kangoo, Trafic a Master byl až doposud systém Extended Grip, což je v podstatě pouze vylepšená kontrola trakce pro povrchy s mírně zhoršenou přilnavostí. S technologií X-Track, nebo dokonce pohonem všech kol, se ale francouzské dodávky stávají mnohem schopnějšími.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Master může být nově vybaven pohonem všech kol.

Renault Master může být nově vybaven pohonem všech kol. | foto: Renault

Sdílejte článek

Technologie X-Track, pocházející od francouzského specialisty Poclain Véhicules, bude dostupná pro Kangoo, Trafic i Master a skládá se ze čtyř základních prvků. Tím asi nejdůležitějším je instalace diferenciálu s omezenou svorností, který umí až čtvrtinu točivého momentu kola, jenž ztratilo přilnavost, přenést na kolo s větší přilnavostí. Nahoru šla světlá výška, v případě Kangoo a Traficu o 30 milimetrů, u Masteru dokonce o 40 milimetrů. Podvozek před poškozením o odletující kamínky chrání třímilimetrový ocelový plát, standardem jsou rovněž celoroční pneumatiky. Aktivace celého systému probíhá automaticky, do prodeje zamíří v září.

Master ve skříňovém provedení nebo jako podvozek může být dále vybaven také pohonem všech kol, na jehož výrobě a instalaci spolupracuje Renault s německým specialistou Oberaigner Automotive. Pod kapotou čtyřkolky mohou být naftové motory o výkonu 125, 135 nebo 165 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, zákazník také může volit mezi rozvorem o délce 3682 milimetrů nebo 4332 milimetrů, případně mezi dvoukolovou nebo čtyřkolovou zadní nápravou.

Samotný systém pohonu je opatřen diferenciálem na přední nápravě (volitelně je možné sáhnout po uzamykatelném zadním diferenciálu) a redukční převodovkou, za běžných podmínek je ale síla posílána pouze na zadní nápravu. Po aktivaci pohonu všech kol (děje se tak za pomoci tlačítka na palubní desce a při rychlostech do 25 km/h) je síla posílána na obě nápravy s tím, že pokud je jedna z nich více zatížená, jde na ni i více točivého momentu. Pokud je čtyřkolka aktivní, dojde také k deaktivaci ABS a ESC. Vypnutí pohonu všech kol probíhá prostřednictvím stejného tlačítka, rychlost však musí být nižší než 20 km/h.

Vedle samotné technologie pohonu má Master 4x4 rovněž vyšší světlou výšku o 65 milimetrů vpředu a 58 milimetrů vzadu v případě dvoukolové nápravy, respektive o 45 milimetrů vzadu v případě čtyřkolové nápravy. Komponenty motoru, podvozku i převodovky jsou chráněny ocelovým plátem, kola jsou pak obuta do celoročních pneumatik. Brodivost je u dodávky i podvozku solidních 300 milimetrů (nesmíte jet více než 10 km/h), nájezdové úhly se pak liší podle zvolené karosérie a rozvoru. Přední se pohybuje od 23 do 24 stupňů, zadní od 10 do 17,4 stupňů. Prodej vozu by se měl rozběhnout do konce dubna, ceny zatím Francouzi nezveřejnili.

Vytisknout

Diskuze: Užitkové Renaulty míří do terénu, Master dokonce s pohonem všech kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Srážky se zvěří: Odškodnění za vlastní zranění je problematické

Lexus NX 300h

Na Japonce dobrý. Lexus zabodoval

Hennessey Ford Bronco

Hennessey Ford Bronco VelociRaptor, terénní šílenost s výkonem 760 koní

Modernizované Mini Clubman

MINI prozradilo své plány. Někteří budou jásat, jiní ne...

Ilustrační foto

Kdy a jak připravit auto na zimu?

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Toyota má opět největší hodnotu. Ten, kdo jí dýchá na záda překvapí a Tesla to rozhodně není

renault talisman

Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

reklama

Doporučujeme

BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence The Next 100 Years

BMW slaví 100 let, k té přiležitosti vyrobilo novu sedmičku v unikátní edici

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota má opět největší hodnotu. Ten, kdo jí dýchá na záda překvapí a Tesla to rozhodně není

  2. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

  3. Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

  4. Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

  5. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

  6. Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud