Speciální osmikolovou Tatru 815/7 převzali v muničním skladu ve Vrběticích minulý týden policejní pyrotechnici. Auto za 11,5 milionu korun bylo pořízeno z peněz Evropské unie, jeho hlavním úkolem bude převážet nebezpečný materiál v režimu ADR.
Základem kopřivnického speciálu je plněpohonný podvozek s nezávislými výkyvnými a vzduchem odpruženými polonápravami, který do kabiny i ložného prostoru přenáší minimum vibrací. Vzhledem k materiálu, jež bude ve speciálním kontejneru převážen, byla tato vlastnost jedním z hlavních požadavků.
Samotný kontejner byl umístěn pomocí hákového nakladače Multilift, vedle něj je na ložné ploše také hydraulická ruka, pomáhající posádce při manipulaci s těžkými předměty i s nakládáním nebezpečných látek či předmětů. Autonomně navíc zajišťuje nakládku a vykládku kontejneru. Celý vůz je opatřen balistickou ochranou, odpovídající jeho účelu.
Kabina je určena čtyřem osobám, v zadní části je dodatečně namontováno pancéřování, které ale může být v případě nutnosti odstraněno. O pohon se stará vzduchem chlazený motor o výkonu 442 koní, na kola pak tuto sílu přenáší automatizovaná převodovka Tatra - Norgern a přídavná dvourychlostní převodovka.
Vedle pyrotechniků dostali podobné stroje i hasiči, u nichž budou sloužit jako logistická a evakuační vozidla, z pochopitelných důvodů jim ale chybí balistická ochrana.
Zdroj: Tatra, policie.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.