Speciální osmikolovou Tatru 815/7 převzali v muničním skladu ve Vrběticích minulý týden policejní pyrotechnici. Auto za 11,5 milionu korun bylo pořízeno z peněz Evropské unie, jeho hlavním úkolem bude převážet nebezpečný materiál v režimu ADR.
Základem kopřivnického speciálu je plněpohonný podvozek s nezávislými výkyvnými a vzduchem odpruženými polonápravami, který do kabiny i ložného prostoru přenáší minimum vibrací. Vzhledem k materiálu, jež bude ve speciálním kontejneru převážen, byla tato vlastnost jedním z hlavních požadavků.
Samotný kontejner byl umístěn pomocí hákového nakladače Multilift, vedle něj je na ložné ploše také hydraulická ruka, pomáhající posádce při manipulaci s těžkými předměty i s nakládáním nebezpečných látek či předmětů. Autonomně navíc zajišťuje nakládku a vykládku kontejneru. Celý vůz je opatřen balistickou ochranou, odpovídající jeho účelu.
Kabina je určena čtyřem osobám, v zadní části je dodatečně namontováno pancéřování, které ale může být v případě nutnosti odstraněno. O pohon se stará vzduchem chlazený motor o výkonu 442 koní, na kola pak tuto sílu přenáší automatizovaná převodovka Tatra - Norgern a přídavná dvourychlostní převodovka.
Vedle pyrotechniků dostali podobné stroje i hasiči, u nichž budou sloužit jako logistická a evakuační vozidla, z pochopitelných důvodů jim ale chybí balistická ochrana.
Zdroj: Tatra, policie.cz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?