V sobotu 7. listopadu 2015 sjel z montážní linky závodu Française de Mécanique již 200 tisící benzínový přeplňovaný motor.
Tento kus vyrobili zaměstnanci víkendové směny, která byla nasazena od října 2015 s cílem uspokojit rostoucí poptávku po tomto motoru. Tento konkrétní motor bude expedován do Madridu, kde bude usazen do vozu Citroën C4 Cactus. Tímto tříválcovým přeplňovaným motorem PureTech je vybaveno téměř 20 % vozů Citroën C4 Cactus. Výroba motoru PureTech Turbo byl zahájena v březnu 2014 v továrně Française de Mécanique (Douvrin, Pas de Calais), kde denně čtyři týmy vyrobí 1 150 kusů, přičemž objem výroby neustále stoupá.
Modulární vysoce výkonný tříválcový motor se montuje do vozů Peugeot 208, 308, 2008 a 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus a C4 Picasso, dále do vozů DS 3 a DS 4. Díky technologii vysoce přesného přímého vstřikování došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v průměru o 18 % ve srovnání s atmosférickými čtyřválcovými verzemi motorů EP „Prince“, které již samy o sobě byly na trhu referencí. Menší a lehčí benzínový motor PureTech Turbo nabízí potěšení z jízdy a výkon, které jsou v této výkonové kategorii nevídané.
Motor PureTech získal v červnu 2015 ocenění „Motor roku“ v kategorii motorů o objemu 1–1,4 l. Cenu mu udělila porota soutěže „International Engine of the Year Awards“. Ředitel průmyslové divize pro region Sever Patrice Le Guyader v komentáři k dnešnímu oznámení uvedl: „Symbolická hranice 200 000 motorů EB Turbo PureTech vyrobených v továrně Française de Mécanique je milníkem symbolizujícím obchodní úspěch tohoto motoru. Je důkazem odborných znalostí a zkušenosti skupiny PSA v oblasti benzínových motorů, jimž jsou vybaveny naše základní modely.“
Tříválcový přeplňovaný benzínový motor PureTech
Řada tříválcových vysoce výkonných motorů PureTech, u nichž bylo v porovnání s předchozími motory dosaženo průměrné úspory spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 o 18 %, zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 l a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Siang-jang s kapacitou 200 000 motorů ročně.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.