A je to tady, současný ministr dopravy Dan Ťok dnes zveřejnil v televizi Prima plán razantního navýšení pokut za nejvážnější dopravní přestupky. Kolik zaplatí piráti silnic?
Největším důvodem pro zvýšení pokut je rostoucí počet smrtelných nehod na našich silnicích, takže i z toho důvodu bude maximální pokuta čini 25 tisíc korun. „Na našich silnicích umírá 700 lidí ročně a tak jak číslo klesalo, tak už zase stoupá. Nevím čím to je, jestli jeto dáno tím, že se systém vyčerpal. Chceme se podívat na výchovu a samozřejmě ruku v ruce s výchovou musí jít represe,“ řekl Ťok.
„Za posledních patnáct let se pokuty a bodový systém neměnil. Nechceme zdražovat o patnáct nebo dvacet procent. Chceme výrazně zdražit ty největší přestupky a bagatelní ponechat,“ prohlásil dále Ťok. A na kolik nás tedy vyjdou nejzávažnější přestupy? Při nejvyšším překročení rychlosti o 40 km/h ve městě a 50 km/h mimo obec nyní hrozí pokuta 5 až 10 tisíc ve správním řízení, jenže do budoucna to bude ve správním řízení 10 až 25 tisíc korun a blokově na místě rovných pět.
Plánuje se také zavést systém dvakrát a dost, to znamená, že za tento přestupek by bylo šest bodů. „Po druhém přestupku by platil roční zákaz řízení,“ řekl Ťok. Vysoké pokuty budou nejspíše i za vjezd na přejezd, kde právě svítí červená světla. „Při zakázaném vjíždění na přejezd je to nyní 2500 až 5000, ale my chceme navrhnout 5 až 25 tisíc,“ řekl Ťok. Bloková pokuta by opět měla být 5 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.