Velké zvýšení pokut za dopravní přestupky aneb ministr Ťok opět na scéně

ar5, 25. října 2015, 16:06 Aktualizováno 26.10.2015, 13:17 Google+

A je to tady, současný ministr dopravy Dan Ťok dnes zveřejnil v televizi Prima plán razantního navýšení pokut za nejvážnější dopravní přestupky. Kolik zaplatí piráti silnic?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
zákony - porušení maximální povolené rychlosti

zákony - porušení maximální povolené rychlosti | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Největším důvodem pro zvýšení pokut je rostoucí počet smrtelných nehod na našich silnicích, takže i z toho důvodu bude maximální pokuta čini 25 tisíc korun. „Na našich silnicích umírá 700 lidí ročně a tak jak číslo klesalo, tak už zase stoupá. Nevím čím to je, jestli jeto dáno tím, že se systém vyčerpal. Chceme se podívat na výchovu a samozřejmě ruku v ruce s výchovou musí jít represe,“ řekl Ťok.

„Za posledních patnáct let se pokuty a bodový systém neměnil. Nechceme zdražovat o patnáct nebo dvacet procent. Chceme výrazně zdražit ty největší přestupky a bagatelní ponechat,“ prohlásil dále Ťok. A na kolik nás tedy vyjdou nejzávažnější přestupy? Při nejvyšším překročení rychlosti o 40 km/h ve městě a 50 km/h mimo obec nyní hrozí pokuta 5 až 10 tisíc ve správním řízení, jenže do budoucna to bude ve správním řízení 10 až 25 tisíc korun a blokově na místě rovných pět.

Plánuje se také zavést systém dvakrát a dost, to znamená, že za tento přestupek by bylo šest bodů. „Po druhém přestupku by platil roční zákaz řízení,“ řekl Ťok. Vysoké pokuty budou nejspíše i za vjezd na přejezd, kde právě svítí červená světla. „Při zakázaném vjíždění na přejezd je to nyní 2500 až 5000, ale my chceme navrhnout 5 až 25 tisíc,“ řekl Ťok. Bloková pokuta by opět měla být 5 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Velké zvýšení pokut za dopravní přestupky aneb ministr Ťok opět na scéně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Nárazový test nového Hyundaie Sonata

Je bezpečnější Hyundai Sonata vyrobená v USA nebo v Koreji? Výsledek vás možná…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud