A je to tady, současný ministr dopravy Dan Ťok dnes zveřejnil v televizi Prima plán razantního navýšení pokut za nejvážnější dopravní přestupky. Kolik zaplatí piráti silnic?
Největším důvodem pro zvýšení pokut je rostoucí počet smrtelných nehod na našich silnicích, takže i z toho důvodu bude maximální pokuta čini 25 tisíc korun. „Na našich silnicích umírá 700 lidí ročně a tak jak číslo klesalo, tak už zase stoupá. Nevím čím to je, jestli jeto dáno tím, že se systém vyčerpal. Chceme se podívat na výchovu a samozřejmě ruku v ruce s výchovou musí jít represe,“ řekl Ťok.
„Za posledních patnáct let se pokuty a bodový systém neměnil. Nechceme zdražovat o patnáct nebo dvacet procent. Chceme výrazně zdražit ty největší přestupky a bagatelní ponechat,“ prohlásil dále Ťok. A na kolik nás tedy vyjdou nejzávažnější přestupy? Při nejvyšším překročení rychlosti o 40 km/h ve městě a 50 km/h mimo obec nyní hrozí pokuta 5 až 10 tisíc ve správním řízení, jenže do budoucna to bude ve správním řízení 10 až 25 tisíc korun a blokově na místě rovných pět.
Plánuje se také zavést systém dvakrát a dost, to znamená, že za tento přestupek by bylo šest bodů. „Po druhém přestupku by platil roční zákaz řízení,“ řekl Ťok. Vysoké pokuty budou nejspíše i za vjezd na přejezd, kde právě svítí červená světla. „Při zakázaném vjíždění na přejezd je to nyní 2500 až 5000, ale my chceme navrhnout 5 až 25 tisíc,“ řekl Ťok. Bloková pokuta by opět měla být 5 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.