Několik dlouhých měsíců budou muset motorkáři zapomenout na projížďky na svých strojích. Zima je za dveřmi a je tedy vhodný čas motorky zazimovat. Kromě péče o samotný technický stav je potřeba dbát také na její zabezpečení. Ať už spoléháme na vlastní garáž, nebo placené garážové stání, odpočívat by měla zejména v bezpečí a zabezpečena tak, abychom měli maximální jistotu, že případného zloděje veškeré bezpečnostní prvky odradí.
Ročně se podle statistik Policie ČR odcizí zhruba 800 jednostopých motorových vozidel v průměrné hodnotě kolem 38 000 korun (statistiky PČR 2012 – 2014). V letošním roce bylo odcizeno prozatím „jen“ 430 motorek v celkové hodnotě 15 277 000 korun. Podle odhadů by měl do konce roku počet krádeží stoupnout ještě o 200 motorek v celkové hodnotě přes 8 milionů korun. Poslední čtvrtletí 2015 by tak mělo být horší než vloni.
Krádež bývá dílem okamžiku, i malá zábrana může pomoci
Také v případě motocyklů platí tzv. pravidlo pěti minut – k čemu se zloděj během prvních pěti minut nedostane, to z největší pravděpodobností neodcizí. Dodatečné zabezpečení majetku je v rámci řešení celého bezpečnostního štítu často opomíjené. Přitom jsou to právě dodatkové zámky, jež lze pořídit za cenu v řádech stokorun, které mohou zloděje v jeho konání odradit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.