Sobota 15. února 2020 je termín, kdy se na zlínském Zimním stadionu Luďka Čajky od osmnácti hodin uskuteční již dvanácté benefiční hokejové zápolení rally jezdců a přátel rally pod názvem Rally Ice Tour.
Přestože se pořadatelé rozhodli po předchozích ročnících notně zredukovat doprovodný program, na kluzišti zlínského „zimáku“ parta lidí z prostředí domácí rallyové scény opět udělá něco pro dobrou věc. „Tradici benefičních zápasů jezdců rally jsme nechtěli přerušit, takže opět jdeme cestou dobročinnosti, což je hlavní motto naší akce,“ zdůraznil úvodem hlavní pořadatel Rally Ice Tour Vladimír Barvík. „Letos jsme si pro naši podporu vybrali dvanáctiletou Karolínku Dejovou z Kopřivnice, která je i přes svůj hendikep velmi aktivní holčičkou. Měli jsme ji možnost vidět i v televizní soutěži Československo má talent, kde se prezentovala se svou kamarádkou při krásném tanečním vystoupení na invalidním vozíčku,“ představil ve stručnosti hlavní postavu letošní benefice Vladimír Barvík.
Celý program se ovšem vrací do původní zkrácené podoby, kdy se akce odehraje v průběhu jedné a půl hodiny. Proto také došlo k redukci doprovodného programu. Jediným, ovšem pro podporu malé Karolínky docela důležitým bodem programu, mimo samotného hokeje, zůstala divácká tombola. „Tombola by při letošní absenci reklamních partnerů měla pomoci navýšit věnovanou částku od účastníků akce a pořadatelů. Proto věříme, že se příchozí diváci do tomboly zapojí a otevřou tak společně se závodníky své srdíčko pro talentovanou zdravotně znevýhodněnou holčičku,“ věří další z pořadatelů Roman Konečný. Další možností podpořit Karolínku a užít si navíc i „trochu“ závodního adrenalinu, bude dražba svezení s mistrem ČR v rally historických vozidel Vlastimilem Neumannem při testování jeho týmu.
Pro nejmenší fandy rallyového sportu budou jistě lákadlem vystavené soutěžní vozy před stadionem, ale také tradiční představení modelářského klubu RC klub ZedArt ze Zlína s jejich rádiem řízenými modely. „Vzhledem k tomu, že Zlín je město motorsportu i hokeji zaslíbené, věříme, že i přes omezený doprovodný program si v sobotu 15. února najde cestu na zlínský zimák opět hodně fandů. A to takových, kteří dokážou, podobně jako všichni účastníci akce otevřít své srdce, a s trochou nadsázky řečeno, snad i svou peněženku ku prospěchu dobré věci,“ věří hlavní organizátor Rally Ice Tour Vladimír Barvík, že malá Karolínka společně s babičkou a dědečkem budou ze Zlína odjíždět s velkým úsměvem na tváři.
Vzhledem k tomu, že soupisky pro zápas ještě nejsou naplněny na sto procent, přivítají pořadatelé mezi hráči velmi rádi nové tváře. A to nejen z řad jezdců či spolujezdců, ale také mechaniků či týmových členů, případně i z řad organizátorů soutěží. V případě zájmu o účast na této benefici se můžete registrovat u pořadatele Vladimíra Barvíka na telefonním čísle 604 200 359.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.