V případě pneumatik rozhodně platí, že za kvalitu se platí. Ano, část ceny výrobku tvoří samotná značka, nicméně mezi tzv. low-costovými a prémiovými pneumatikami jsou velké rozdíly. Níže jsme pro Vás připravili přehled výhod, které mají kvalitní pneumatiky. Snad Vás čtení těchto řádků motivuje k tomu, abyste zbytečně nehazardovali se zdravím Vaším a dalších účastníků silničního provozu.
A to na suché i mokré vozovce, kdy zejména mokré vozovky představují pro pneumatiky opravdovou výzvu. „Guma“ by Vám měla poskytnout maximálně stabilní kontakt s vozovkou a pomoci udržet jízdní dráhu i v zatáčkách na mokré vozovce (tato schopnost se v odborných testech hodnotí úhlem, o který auto v zatáčce „uhne“ od ideální jízdní dráhy).
Kromě toho kvalitní pneumatika musí odolat aquaplanningu a to i ve zvýšené rychlosti (60 km/h a více). Před ztrátou kontaktu s vozovkou na mokré vozovce při jízdě v rychlosti 30 km/h Vás samozřejmě ochrání i levné pneumatiky, při běžné jízdě na mimoměstských vozovkách či dálnici však tyto (levné) pneumatiky tuto schopnost ztrácí.
Rozhodně nesmí „škodit“ spotřeběMaximální přilnavost, ovšem ne za cenu výrazně vyššího valivého odporu, který by zvyšoval spotřebu vozidla. Kvalitní pneumatiky se musí s touto výzvou poprat a seriózní výrobce si dnes nemůže dovolit na trh pustit pneumatiku s výrazně negativním vlivem na spotřebu (dopad na spotřebu je zákazníkům komunikován na štítcích, kterými pneumatiky musí být označeny).
Na trhu jsou dokonce k dispozici tzv. ekologické pneumatiky, jejichž valivý odpor je dále snížen ( v porovnání s „běžnými“ prémiovými pneumatikami).
O tom, jak se předním výrobcům pneumatik daří tuto výzvu zvládnout. se můžete snadno přesvědčit právě na již zmíněných štítcích.
PohodlíMěřené nejen bezpečím, jemuž jsme se věnovali výše, ale také nízkým provozním hlukem. Údaje o míře hluku (měřeno decibely), který pneumatika vydává, najdete taktéž na štítku, jímž je daný výrobek označen. Vliv na vydávaný hluk má nejen dezén pneumatiky, ale také směs, z níž je vyrobena. Nízká úroveň hluku by pak rozhodně neměla být vykoupena horšími jízdními vlastnostmi pneumatiky, což se u kvalitních produktů nestává.
Stojí Vám to všechno za to?Pokud se podíváte na výčet výše uvedených výhod, stojí za to o ně přijít kvůli pár stovkám, které lze ušetřit koupí tzv. low-costové pneumatiky? Když rozdíl v ceně low-costových a prémiových pneumatik přepočtete na 1 km jízdy, jedná se o rozdíl v řádu jednotek či desítek haléřů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.