KOMERČNÍ SDĚLENÍ - Máte auto? Nemusíte s ním nutně jezdit rallye, jelikož dnes jsou automobily hlavně praktickými pomocníky v mnoha směrech našeho života. Stejně jako zkušení jezdci, i my od svých automobilů vždy požadujeme spolehlivost. S tím souvisí i nutnost pravidelné základní údržby vozu. Podívejme se proto, na co nezapomínat. Nebudeme se však soustředit na základy spojené se stavem provozních kapalin a podobných věcí. Zaměříme se hlavně na to, co má vliv na přímou bezpečnost.
Důležitý je stav našich pneumatikPrávě ty jsou tím jediným, co je během naší jízdy v kontaktu s asfaltovou silnicí, nebo jakýmkoliv jiným podkladem. Měli bychom tedy pravidelně kontrolovat nejenom hloubku jejich dezénu, ale také jejich stav, stejně jako to, zda se nesjíždějí. Pokud zaznamenáme problém, je dobré investovat do nových. Dnes na trhu bez potíží najdeme i levné pneumatiky, které nás svou kvalitou zcela určitě nadchnou. Co jistě připomínat nemusíme, to je nutnost zaměřit se jak na varianty určené na léto, tak i na varianty na zimu.
Poslouchejte během vaší jízdyPokud je problém, který je také velmi častý, je to rozhodně špatné ložisko v jednom z vašich kol. Případnou komplikaci poznáte velmi snadno – kolo vydává během jízdy nestandardní zvuk. Není nic jednoduššího, než si vše ověřit na heveru. Stačí auto zvednout, ručně zatočit kolem a i vám může být během chvíle jasné, že nová ložiska budou nezbytností. Ani toto nedoporučujeme podceňovat. Proč? Jelikož případné vysypání nebo zadření toho stávajícího není ve vysokých rychlostech nic příjemného. Zvláště, pokud nepatříte mezi zkušené řidiče, kteří by zvládli na danou situaci zareagovat.
Kontrola motoru je základSrdcem každého automobilu je zcela jistě motor. Zde je dobré zaměřit se také na jakýkoliv nestandardní zvuk, stejně jako je dobré zaměřit se na jakékoliv nestandardní úniky třeba oleje, nebo nafty či benzinu. Pokud je v tomto ohledu vše v pořádku, stačí pouze jediná údržba. Prioritou by mělo být motor nezadřít. S tím souvisí nejenom pravidelná kontrola stavu oleje, ale i jeho výměna. Nabízíme motorové oleje i jiné autodoplňky, které patří mezi špičku na našem trhu. Konkrétní typ, který je určený pro vaše auto, zjistíte třeba v servisní knížce. Mezi ty nejvyužívanější dnes patří:
5W-40 10W-40 15W-40Jak na další kontrolu? Nechte si poraditTeoretické základy sice může znát každý, ale s těmi praktickými už to může být problém. Pokud se necítíte na to, abyste vůz zkontrolovali sami, můžete ho svěřit do péče odborného servisu. Druhou cestou může být doporučená autoškola. Součástí jejich kurzů jsou také technické hodiny, které jsou zaměřeny nejenom na teorii, ale právě i praxi. Ta se vám může hodit nejenom při kontrole jako takové, ale může se vám hodit i ve chvíli, kdy bude třeba vyřešit problém na vašich cestách.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.