KOMERČNÍ SDĚLENÍ - Máte auto? Nemusíte s ním nutně jezdit rallye, jelikož dnes jsou automobily hlavně praktickými pomocníky v mnoha směrech našeho života. Stejně jako zkušení jezdci, i my od svých automobilů vždy požadujeme spolehlivost. S tím souvisí i nutnost pravidelné základní údržby vozu. Podívejme se proto, na co nezapomínat. Nebudeme se však soustředit na základy spojené se stavem provozních kapalin a podobných věcí. Zaměříme se hlavně na to, co má vliv na přímou bezpečnost.
Důležitý je stav našich pneumatikPrávě ty jsou tím jediným, co je během naší jízdy v kontaktu s asfaltovou silnicí, nebo jakýmkoliv jiným podkladem. Měli bychom tedy pravidelně kontrolovat nejenom hloubku jejich dezénu, ale také jejich stav, stejně jako to, zda se nesjíždějí. Pokud zaznamenáme problém, je dobré investovat do nových. Dnes na trhu bez potíží najdeme i levné pneumatiky, které nás svou kvalitou zcela určitě nadchnou. Co jistě připomínat nemusíme, to je nutnost zaměřit se jak na varianty určené na léto, tak i na varianty na zimu.
Poslouchejte během vaší jízdyPokud je problém, který je také velmi častý, je to rozhodně špatné ložisko v jednom z vašich kol. Případnou komplikaci poznáte velmi snadno – kolo vydává během jízdy nestandardní zvuk. Není nic jednoduššího, než si vše ověřit na heveru. Stačí auto zvednout, ručně zatočit kolem a i vám může být během chvíle jasné, že nová ložiska budou nezbytností. Ani toto nedoporučujeme podceňovat. Proč? Jelikož případné vysypání nebo zadření toho stávajícího není ve vysokých rychlostech nic příjemného. Zvláště, pokud nepatříte mezi zkušené řidiče, kteří by zvládli na danou situaci zareagovat.
Kontrola motoru je základSrdcem každého automobilu je zcela jistě motor. Zde je dobré zaměřit se také na jakýkoliv nestandardní zvuk, stejně jako je dobré zaměřit se na jakékoliv nestandardní úniky třeba oleje, nebo nafty či benzinu. Pokud je v tomto ohledu vše v pořádku, stačí pouze jediná údržba. Prioritou by mělo být motor nezadřít. S tím souvisí nejenom pravidelná kontrola stavu oleje, ale i jeho výměna. Nabízíme motorové oleje i jiné autodoplňky, které patří mezi špičku na našem trhu. Konkrétní typ, který je určený pro vaše auto, zjistíte třeba v servisní knížce. Mezi ty nejvyužívanější dnes patří:
5W-40 10W-40 15W-40Jak na další kontrolu? Nechte si poraditTeoretické základy sice může znát každý, ale s těmi praktickými už to může být problém. Pokud se necítíte na to, abyste vůz zkontrolovali sami, můžete ho svěřit do péče odborného servisu. Druhou cestou může být doporučená autoškola. Součástí jejich kurzů jsou také technické hodiny, které jsou zaměřeny nejenom na teorii, ale právě i praxi. Ta se vám může hodit nejenom při kontrole jako takové, ale může se vám hodit i ve chvíli, kdy bude třeba vyřešit problém na vašich cestách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.