Peugeot se vrací na Dakar. Carlos Sainz najel s Peugeotem 2008 DKR tisíce kilometrů při testech v Maroku a o konceptu vozu je zcela přesvědčen.
Většina závodních sérii má v těchto dnech mezisezónní pauzu, například týmy WRC ji však vyplňují testováním. Jinde ale vrcholí poslední testy před soutěží. Už za necelý měsíc začne Rally Dakar, která se letos dočká návratu týmu Peugeot. Francouzi v minulých měsících vyvíjeli a testovali speciál 2008 DKR.
Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres tvoří hvězdné trio "Lva". Francouzskou cestu jihoamerickou pouští podpoří navíc Red Bull. Dle Cyrila Desprese, který už s Red Bullem u KTM spolupracoval, vypadá teď design auta "o hodně víc agresivněji".
Také Sainz už jezdil v barvách rakouského limonádového mága Mateschitze (u VW a s Buggy). Pro Peterhansela jde o novinku, protože u Mini za ním stál Monster. Stéphane Peterhansel si ale všímá i detailů tohto barevného řešení: "Použití bílé v oblasti kokpitu nás chrání před horkem. Už jsem jezdil s autem s černou střechou a mohu říct, že je to velký rozdíl."
Design auta je ale druhořadý. Peugeot nastupuje proti přesile Mini. Tým má za sebou ale tisíce testovacích kilometrů, především v Maroku. Bruno Famin, sportovní ředitel Peugeotu, říká: "Náš testovací program dokázal, že technický koncept funguje. I tak se ale auto stále nachází v rané fázi vývoje. Je proto třeba zůstat obezřetní."
"Přestože máme vysoké cíle, jedeme na Dakar ve vší skromnosti." Famin ví, že na Dakaru se toho může pokazit opravdu hodně a že úspěch není nikdy zaručen: "Když jsme se rozhodli zahájit náš program pro tuto nejtěžší soutěž světa, bylo nám jasné, že nás potkají nepředvídatelné problémy. Je proto důležité postupovat krok po kroku. Při našem prvním startu na Dakaru je našim prvořadým cílem dovést do cíle co možná nejvíc aut."
Pro Desprese začíná po přestupu z motocyklů do aut nová etapa jeho kariéry. Při vývoji Peugeot spoléhal především na zkušenosti Sainze a Peterhansela. Dvojnásobný mistr světa v rally a vítěz Dakaru z roku 2010, Sainz, je o správnosti konceptu 2008 DKR přesvědčen: "Tým vytvořil jedinečné a inovativní auto."
"Auto slibuje všestrannost ve všech druzích terénu. Koncept funguje dobře. Testovací program ukázal, že je to hodně rychlé auto. Spolehlivost samozřejmě není u nového projektu ještě 100%," míní Carlos Sainz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?