Peugeot na Dakar s hvězdnou sestavou: Peterhansel, Sainz, Despres

Peugeot
Peugeot, foto: Archiv autora
iM2 7. prosince 2014 21:50
Sdílej:

Peugeot se vrací na Dakar. Carlos Sainz najel s Peugeotem 2008 DKR tisíce kilometrů při testech v Maroku a o konceptu vozu je zcela přesvědčen.

Většina závodních sérii má v těchto dnech mezisezónní pauzu, například týmy WRC ji však vyplňují testováním. Jinde ale vrcholí poslední testy před soutěží. Už za necelý měsíc začne Rally Dakar, která se letos dočká návratu týmu Peugeot. Francouzi v minulých měsících vyvíjeli a testovali speciál 2008 DKR.

Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres tvoří hvězdné trio "Lva". Francouzskou cestu jihoamerickou pouští podpoří navíc Red Bull. Dle Cyrila Desprese, který už s Red Bullem u KTM spolupracoval, vypadá teď design auta "o hodně víc agresivněji". 

Také Sainz už jezdil v barvách rakouského limonádového mága Mateschitze (u VW a s Buggy). Pro Peterhansela jde o novinku, protože u Mini za ním stál Monster. Stéphane Peterhansel si ale všímá i detailů tohto barevného řešení: "Použití bílé v oblasti kokpitu nás chrání před horkem. Už jsem jezdil s autem s černou střechou a mohu říct, že je to velký rozdíl."

Design auta je ale druhořadý. Peugeot nastupuje proti přesile Mini. Tým má za sebou ale tisíce testovacích kilometrů, především v Maroku. Bruno Famin, sportovní ředitel Peugeotu, říká: "Náš testovací program dokázal, že technický koncept funguje. I tak se ale auto stále nachází v rané fázi vývoje. Je proto třeba zůstat obezřetní."

"Přestože máme vysoké cíle, jedeme na Dakar ve vší skromnosti." Famin ví, že na Dakaru se toho může pokazit opravdu hodně a že úspěch není nikdy zaručen: "Když jsme se rozhodli zahájit náš program pro tuto nejtěžší soutěž světa, bylo nám jasné, že nás potkají nepředvídatelné problémy. Je proto důležité postupovat krok po kroku. Při našem prvním startu na Dakaru je našim prvořadým cílem dovést do cíle co možná nejvíc aut."

Pro Desprese začíná po přestupu z motocyklů do aut nová etapa jeho kariéry. Při vývoji Peugeot spoléhal především na zkušenosti Sainze a Peterhansela. Dvojnásobný mistr světa v rally a vítěz Dakaru z roku 2010, Sainz, je o správnosti konceptu 2008 DKR přesvědčen: "Tým vytvořil jedinečné a inovativní auto."

"Auto slibuje všestrannost ve všech druzích terénu. Koncept funguje dobře. Testovací program ukázal, že je to hodně rychlé auto. Spolehlivost samozřejmě není u nového projektu ještě 100%," míní Carlos Sainz. 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.