Peugeot se vrací na Dakar. Carlos Sainz najel s Peugeotem 2008 DKR tisíce kilometrů při testech v Maroku a o konceptu vozu je zcela přesvědčen.
Většina závodních sérii má v těchto dnech mezisezónní pauzu, například týmy WRC ji však vyplňují testováním. Jinde ale vrcholí poslední testy před soutěží. Už za necelý měsíc začne Rally Dakar, která se letos dočká návratu týmu Peugeot. Francouzi v minulých měsících vyvíjeli a testovali speciál 2008 DKR.
Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres tvoří hvězdné trio "Lva". Francouzskou cestu jihoamerickou pouští podpoří navíc Red Bull. Dle Cyrila Desprese, který už s Red Bullem u KTM spolupracoval, vypadá teď design auta "o hodně víc agresivněji".
Také Sainz už jezdil v barvách rakouského limonádového mága Mateschitze (u VW a s Buggy). Pro Peterhansela jde o novinku, protože u Mini za ním stál Monster. Stéphane Peterhansel si ale všímá i detailů tohto barevného řešení: "Použití bílé v oblasti kokpitu nás chrání před horkem. Už jsem jezdil s autem s černou střechou a mohu říct, že je to velký rozdíl."
Design auta je ale druhořadý. Peugeot nastupuje proti přesile Mini. Tým má za sebou ale tisíce testovacích kilometrů, především v Maroku. Bruno Famin, sportovní ředitel Peugeotu, říká: "Náš testovací program dokázal, že technický koncept funguje. I tak se ale auto stále nachází v rané fázi vývoje. Je proto třeba zůstat obezřetní."
"Přestože máme vysoké cíle, jedeme na Dakar ve vší skromnosti." Famin ví, že na Dakaru se toho může pokazit opravdu hodně a že úspěch není nikdy zaručen: "Když jsme se rozhodli zahájit náš program pro tuto nejtěžší soutěž světa, bylo nám jasné, že nás potkají nepředvídatelné problémy. Je proto důležité postupovat krok po kroku. Při našem prvním startu na Dakaru je našim prvořadým cílem dovést do cíle co možná nejvíc aut."
Pro Desprese začíná po přestupu z motocyklů do aut nová etapa jeho kariéry. Při vývoji Peugeot spoléhal především na zkušenosti Sainze a Peterhansela. Dvojnásobný mistr světa v rally a vítěz Dakaru z roku 2010, Sainz, je o správnosti konceptu 2008 DKR přesvědčen: "Tým vytvořil jedinečné a inovativní auto."
"Auto slibuje všestrannost ve všech druzích terénu. Koncept funguje dobře. Testovací program ukázal, že je to hodně rychlé auto. Spolehlivost samozřejmě není u nového projektu ještě 100%," míní Carlos Sainz.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.