Mezi lety 1987 a 1990 získal Peugeot čtyři vítězství na Dakaru. Dle nejnovějších zpráv bychom se na Dakaru 2015 mohli dočkat továrního týmu Peugeotu se sestavou Carlos Sainz, Giniel De Villiers a Stéphane Peterhansel, značka by svůj záměr vrátit se na Dakar měla oznámit ke konci měsíce.
Oficiální potvrzení zatím nikdo nemá, ale už delší dobu je takovým špatně střeženým tajemstvím to, že Peugeot se chce vrátit na Dakar. Španělský list AS teď přišel s dalšími detaily a kromě jiného také prozradil to, kteří jezdci by měli barvy Peugeotu na Dakaru hájit. Konkrétně by se mělo jednat o Carlose Sainze, Giniela de Villierse a Stéphana Peterhansela. Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak by měl Peugeot smluvně zavázány tři dřívější vítěze této slavné soutěže.
Dříve se hodně mluvilo také o Sébastienovi Loebovi, o tom se teď ale nikdo nezmiňuje. Dle předběžných informací by měli Francouzi nasadit Peugeot 2008 v kategorii Buggy a celý projekt by měl mít podporu Red Bullu. První testy by měly proběhnout v září v Maroku. Peugeot má přitom na co navazovat - mezi lety 1987 a 1990 na Dakaru získal čtyři vítězství v řadě.
A pokud by opravdu v barvách Peugeotu nastoupili tito jezdci, tak by měli velice silný kádr. Vždyť Peterhansel Dakar vyhrál jedenáctkrát (šestkrát na motorce a pětkrát s autem). Letos se musel po týmovém příkazu spokojit s druhým místem. Také Carlos Sainz už na Dakaru vyhrál a sice v roce 2010 s VW Race Touaregem. Letos jel s buggy SMG a nedopado to dle jeho představ, když chvíli i vedl, pak měl ale nehodu na spojovací etapě. I Jihoafričan, Giniel de Villiers, na Dakaru už vyhrál - v roce 2009 také s Touaregem a pak má na svém kontě ještě několik druhých míst. Letos dojel se svou Toyotou Hilux za třemi Mini na čtvrtém místě.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.