Mezi lety 1987 a 1990 získal Peugeot čtyři vítězství na Dakaru. Dle nejnovějších zpráv bychom se na Dakaru 2015 mohli dočkat továrního týmu Peugeotu se sestavou Carlos Sainz, Giniel De Villiers a Stéphane Peterhansel, značka by svůj záměr vrátit se na Dakar měla oznámit ke konci měsíce.
Oficiální potvrzení zatím nikdo nemá, ale už delší dobu je takovým špatně střeženým tajemstvím to, že Peugeot se chce vrátit na Dakar. Španělský list AS teď přišel s dalšími detaily a kromě jiného také prozradil to, kteří jezdci by měli barvy Peugeotu na Dakaru hájit. Konkrétně by se mělo jednat o Carlose Sainze, Giniela de Villierse a Stéphana Peterhansela. Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak by měl Peugeot smluvně zavázány tři dřívější vítěze této slavné soutěže.
Dříve se hodně mluvilo také o Sébastienovi Loebovi, o tom se teď ale nikdo nezmiňuje. Dle předběžných informací by měli Francouzi nasadit Peugeot 2008 v kategorii Buggy a celý projekt by měl mít podporu Red Bullu. První testy by měly proběhnout v září v Maroku. Peugeot má přitom na co navazovat - mezi lety 1987 a 1990 na Dakaru získal čtyři vítězství v řadě.
A pokud by opravdu v barvách Peugeotu nastoupili tito jezdci, tak by měli velice silný kádr. Vždyť Peterhansel Dakar vyhrál jedenáctkrát (šestkrát na motorce a pětkrát s autem). Letos se musel po týmovém příkazu spokojit s druhým místem. Také Carlos Sainz už na Dakaru vyhrál a sice v roce 2010 s VW Race Touaregem. Letos jel s buggy SMG a nedopado to dle jeho představ, když chvíli i vedl, pak měl ale nehodu na spojovací etapě. I Jihoafričan, Giniel de Villiers, na Dakaru už vyhrál - v roce 2009 také s Touaregem a pak má na svém kontě ještě několik druhých míst. Letos dojel se svou Toyotou Hilux za třemi Mini na čtvrtém místě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?