Mezi lety 1987 a 1990 získal Peugeot čtyři vítězství na Dakaru. Dle nejnovějších zpráv bychom se na Dakaru 2015 mohli dočkat továrního týmu Peugeotu se sestavou Carlos Sainz, Giniel De Villiers a Stéphane Peterhansel, značka by svůj záměr vrátit se na Dakar měla oznámit ke konci měsíce.
Oficiální potvrzení zatím nikdo nemá, ale už delší dobu je takovým špatně střeženým tajemstvím to, že Peugeot se chce vrátit na Dakar. Španělský list AS teď přišel s dalšími detaily a kromě jiného také prozradil to, kteří jezdci by měli barvy Peugeotu na Dakaru hájit. Konkrétně by se mělo jednat o Carlose Sainze, Giniela de Villierse a Stéphana Peterhansela. Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak by měl Peugeot smluvně zavázány tři dřívější vítěze této slavné soutěže.
Dříve se hodně mluvilo také o Sébastienovi Loebovi, o tom se teď ale nikdo nezmiňuje. Dle předběžných informací by měli Francouzi nasadit Peugeot 2008 v kategorii Buggy a celý projekt by měl mít podporu Red Bullu. První testy by měly proběhnout v září v Maroku. Peugeot má přitom na co navazovat - mezi lety 1987 a 1990 na Dakaru získal čtyři vítězství v řadě.
A pokud by opravdu v barvách Peugeotu nastoupili tito jezdci, tak by měli velice silný kádr. Vždyť Peterhansel Dakar vyhrál jedenáctkrát (šestkrát na motorce a pětkrát s autem). Letos se musel po týmovém příkazu spokojit s druhým místem. Také Carlos Sainz už na Dakaru vyhrál a sice v roce 2010 s VW Race Touaregem. Letos jel s buggy SMG a nedopado to dle jeho představ, když chvíli i vedl, pak měl ale nehodu na spojovací etapě. I Jihoafričan, Giniel de Villiers, na Dakaru už vyhrál - v roce 2009 také s Touaregem a pak má na svém kontě ještě několik druhých míst. Letos dojel se svou Toyotou Hilux za třemi Mini na čtvrtém místě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.