Mezi lety 1987 a 1990 získal Peugeot čtyři vítězství na Dakaru. Dle nejnovějších zpráv bychom se na Dakaru 2015 mohli dočkat továrního týmu Peugeotu se sestavou Carlos Sainz, Giniel De Villiers a Stéphane Peterhansel, značka by svůj záměr vrátit se na Dakar měla oznámit ke konci měsíce.
Oficiální potvrzení zatím nikdo nemá, ale už delší dobu je takovým špatně střeženým tajemstvím to, že Peugeot se chce vrátit na Dakar. Španělský list AS teď přišel s dalšími detaily a kromě jiného také prozradil to, kteří jezdci by měli barvy Peugeotu na Dakaru hájit. Konkrétně by se mělo jednat o Carlose Sainze, Giniela de Villierse a Stéphana Peterhansela. Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak by měl Peugeot smluvně zavázány tři dřívější vítěze této slavné soutěže.
Dříve se hodně mluvilo také o Sébastienovi Loebovi, o tom se teď ale nikdo nezmiňuje. Dle předběžných informací by měli Francouzi nasadit Peugeot 2008 v kategorii Buggy a celý projekt by měl mít podporu Red Bullu. První testy by měly proběhnout v září v Maroku. Peugeot má přitom na co navazovat - mezi lety 1987 a 1990 na Dakaru získal čtyři vítězství v řadě.
A pokud by opravdu v barvách Peugeotu nastoupili tito jezdci, tak by měli velice silný kádr. Vždyť Peterhansel Dakar vyhrál jedenáctkrát (šestkrát na motorce a pětkrát s autem). Letos se musel po týmovém příkazu spokojit s druhým místem. Také Carlos Sainz už na Dakaru vyhrál a sice v roce 2010 s VW Race Touaregem. Letos jel s buggy SMG a nedopado to dle jeho představ, když chvíli i vedl, pak měl ale nehodu na spojovací etapě. I Jihoafričan, Giniel de Villiers, na Dakaru už vyhrál - v roce 2009 také s Touaregem a pak má na svém kontě ještě několik druhých míst. Letos dojel se svou Toyotou Hilux za třemi Mini na čtvrtém místě.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.