Francouzký koncern PSA pod jehož křídla spadají automobilky Peugeot a Citroën hýbe světem soutěžního sportu. Ptáte se proč? Některá rozhodnutí, kterých jsme v poslední době byli svědky, se týkala převážně Citroënu nebo Peugeotu.
V živé paměti máme všichni poslední soutěž mistrovství světa v Austrálii, kde byli všichni jezdci s Citroëny C4 WRC penalizováni za použití nehomologovaných ramen stabilizátoru. Tato, vedením Citroën Racing prezentovaná administrativní chyba byla oceněna „jen“ jednou minutou penalizace. Za podobný prohřešek, za nehomologované přední brzdové kotouče byl Martin Prokop bez milosti vyloučen z rally Argentina. Je to tím, že sídlo mezinárodní automobilové federace je v Paříži? Na to si musí každý odpovědět sám. Ale že obě značky dělají pro úspěch maximum, v tom mě utvrdil další podnik Intercontinental Rally Challenge odehrávající ve Španělsku.Vítězem a dle mého soudu naprosto zaslouženým se stal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia S2000. Za celou soutěž neudělal jedinou chybu a vyhrál o „parník“ nad ostatními. Říkáte si, že ostatní byli postiženi defekty (všichni tři jezdci Kronos Racing s Peugeoty 207 S2000), ale proč tomu tak bylo? Jedou na hraně svých možností a možností vozu? Zřejmě ano. Nechci nijak snižovat jejich um a určitě ne um Krise Meekeho, ale ze sportovního hlediska se mě zdá rozhodnutí o „taktické“ penalizaci Vouiloze, jako znevážení výkonů jezdců a znehodnocení výsledků.Proč nepustil Juho Hänninen Jana Kopeckého na první místo v Rusku? Pokud by finský pilot Kopeckého „takticky“ pustil před sebe, měl by český pilot v této chvíli na kontě tři vítězství, byl by před Meekem a měl by i psychologickou výhodu před dalším podnikem, říjnovým San Remem. Je to snad znamení, že „frantíci“ neumějí prohrávat a nehrají fair play? Na to si opět odpovězte každý dle své úvahy.Asi opravdu žiju někde v „oblacích“ a předpokládal jsem, že závěr letošní sezony bude jedním z nejdramatičtějších za poslední léta, jak ve WRC tak v IRC a že se bude rozhodovat jen a jen na tratích rychlostních zkoušek. Bohužel jsem se šíleně mýlil a ani nechci domýšlet, čeho se můžeme dočkat v závěrečných dvou podnicích WRC a tří IRC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.