Už za týden se otevřou brány dalšímu podniku Dakar Series. Bude se závodit na Hedvábné stezce - pod názvem Silk Way Rally. Jede se v Rusku, Kazachstánu a Turkmenistánu.
V úterý proběhl na tatrováckém polygonu den s Loprais týmem. Na programu byly jízdy nejen ostrým závodním vozem, ale i řadou dalších Tater a nechyběla tisková konference.
Loprais tatra tým se včera vydal na cestu do centra rally v Kazani. Rally stratuje 5. září. Nyní ale necháme mluvit posádku ve složení Aleš Loprais - pilot, Milan Holáň - technický ředitel, Jaro Miškolci - navigátor.
Jak probíhá doprava týmu do Kazaně?
Aleš Loprais: Jedeme po ose do Hamburku a lodí do Petersburgu. Odtud už po vlastní ose až do Kazaně. Je to asi 1530 km.
Každý tým nějakým způsobem trénuje. Jak trénujete vy? A.L. U nás je trénink každý závod. Hlavní místo testování a tréninku jsou písky v okolí Senice. Máme taky jeden prostor na Valašsku. Technické věci se testují tady na polygonu v Kopřivnici. Kdysi jsme jezdili testovat i do Tunisu, ale nestabilní politická situace nezaručuje bezpečnost.
Jaké jsou novinky na závodní Tatře? Milan Holaň: Toto auto vychází z vozu , se kterým jsme jeli Dakar před dvěmi lety. Vůz má nový motor Deutz a nové tlumiče. Disponuje výkonem 950 koní a kroutícím momentem 3500 N.m, což je na limitu. Hlavním novým komponentem je speciální keramická spojka Sachs. Hlavní roura i polonápravy jsou de facto sériové.
Jak trénuje navigátor, nyní je nový.Aleš Loprais: Jaro do toho sedl a jde mu to se vším všudy. Dokonce si koupil GPS hodinky, takže můžeme si trasu zapsat a říct pak po závodě, kde jsme byli rychlí a kde pomalí. Jaro Miškolci: Známe se už dlouho. Nějaké testy proběhly v Senici a ukázalo se že to půjde a tak jedeme spolu.
Jaká je vlastně Silk Way Rally? Aleš Loprais: To v podstatě nikdo neví. Přesná trať bude známa až večer před závodem. Pomocí Google Earth nyní projíždíme možnou trasu a díváme se kde jsou bažiny a tak. Jaroslav Katriňák, který tam kdysi startoval nám říkal, že je velmi důležité vnímat a hlásit vykřičníky v roadbooku. Mlhou to být jak bažiym tak třeba trhliny v zemi, kde se dá zapadnout celým kolem a je po závodě.Milan Holaň: Hlavně je důležité říct to, že tato rally je pořádána více méně Kamazem, který je tam doma. Na startu tak budou jen auta a kamiony.
Váš tým kdysi už jel vlastně Paříž Peking, takže se trochu ví o čem tato soutěž bude.Karel Loprais: Důležité je říct, že my když jsme jeli do Pekingu, tak jsme závodili 14 dnů a najeli okolo 16 tis. kilometrů. Kluci pojedou týden. Soutěž se pojede také přes poušť Kysylkum a tam myslím je naše síla.
Kdo je hlavním Vašim konkurentem?Aleš Loprais: tím že to pořádá Kamaz tak Kamaz. Jak hlavní tým - Čagin, Mardějev tak třeba i juniorka Kamazu a třeba i Kazachstánský týnm v čele s autokrosařem Minikhanovem.Kamazů bude na startu asi deset. Záštitu nad tím má Putin. Dále také Stacey a De Royové.
Co se dá říct k rally, kolik etap soutěž má? Milan Loprais: Soutěž má osm etap. Uvádíme ostré etapy běz spojovaček.Nejprve jsou dvě na území Ruska - 141 a 231 km. Další tři jsou v Kazachstánu 581,425,514 km a tři v Turkmenistánu - 345, 458,151 km. start je 5.9.2009 cíl 13.9.2009. Celkem najedeme 2846 km rychlostních zkoušek.
Novinky budeme pravidelně přinášet zde na našich stránkách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?