VIDEO - Oba skandinávští jezdci se pokusí se svými Fiestami pokořit rekord trati.
Jak je již delší dobu známo Marcus Gronholm a Andreas Ericksson budou startovat na nejtěžším závodu do vrchu slavném Pikes Peak.
Vrchol Pikes Peak se nachází v Colorado Moutains, zhruba 16 km od města Colorado Spings. Samotný vrchol má 4302 metrů nad mořem. Závody do vrchu se konají, nebo jak se lidově říká Cesta do mraků, již od roku 1916.
Cesta samotná byla postavena v roce 1900. O rok později se na vrchol dostala dvouválcová lokomobila za více než devět hodin.
Závod do vrchu měří 19,99 km. Je na něm 156 zatáček. Trať startuje na asfaltové hlavní silnici na její sedmé míli ve výšce 1423m. Závodníci vystoupají se svými vozy nejprve po asfaltu, který pak přechází v šotolinu do výšky 2862m.
Jzedci mohou startovat v jedenácti automobilových kategoriích a deseti motocyklových. Mezi slavné účastníky patří Mario Andretti, Al Unser, Bobby Unser a Robby Unser ale také třeba rallykrosař Per Eklund držitel rekordu z roku 2000.
V roce 1994 stanovil nový rekord Robby Unser, když zvládnul závod za 10:05,85. Ještě v témže roce byl překonán Rodem Millenem na 10:04,06.
Od roku 2007 je držitelem Nobuhiro "Monster" Tajima, když se svým speciálem Suzuki XL7 Hill Climb Special vylétl na vrchol za 10:01,408
Letos se přihlásilo na 52 jezdců na automobilech a 114 motocyklistů a quadistů.
Gronholm s Erickssonem startují v kategorii Unlimited. V jejich kategorii samozřejmě nechybí Monster Tajima a ještě angličan Mark Rennison. ¨
Oba jezdci na Fiestách se natejí tím, že by chtěli překonat Tajimův rekord trati.
Počínání jezdců na vrcholu Pikes Peak můžete sledovat ZDE.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?