VIDEO - Oba skandinávští jezdci se pokusí se svými Fiestami pokořit rekord trati.
Jak je již delší dobu známo Marcus Gronholm a Andreas Ericksson budou startovat na nejtěžším závodu do vrchu slavném Pikes Peak.
Vrchol Pikes Peak se nachází v Colorado Moutains, zhruba 16 km od města Colorado Spings. Samotný vrchol má 4302 metrů nad mořem. Závody do vrchu se konají, nebo jak se lidově říká Cesta do mraků, již od roku 1916.
Cesta samotná byla postavena v roce 1900. O rok později se na vrchol dostala dvouválcová lokomobila za více než devět hodin.
Závod do vrchu měří 19,99 km. Je na něm 156 zatáček. Trať startuje na asfaltové hlavní silnici na její sedmé míli ve výšce 1423m. Závodníci vystoupají se svými vozy nejprve po asfaltu, který pak přechází v šotolinu do výšky 2862m.
Jzedci mohou startovat v jedenácti automobilových kategoriích a deseti motocyklových. Mezi slavné účastníky patří Mario Andretti, Al Unser, Bobby Unser a Robby Unser ale také třeba rallykrosař Per Eklund držitel rekordu z roku 2000.
V roce 1994 stanovil nový rekord Robby Unser, když zvládnul závod za 10:05,85. Ještě v témže roce byl překonán Rodem Millenem na 10:04,06.
Od roku 2007 je držitelem Nobuhiro "Monster" Tajima, když se svým speciálem Suzuki XL7 Hill Climb Special vylétl na vrchol za 10:01,408
Letos se přihlásilo na 52 jezdců na automobilech a 114 motocyklistů a quadistů.
Gronholm s Erickssonem startují v kategorii Unlimited. V jejich kategorii samozřejmě nechybí Monster Tajima a ještě angličan Mark Rennison. ¨
Oba jezdci na Fiestách se natejí tím, že by chtěli překonat Tajimův rekord trati.
Počínání jezdců na vrcholu Pikes Peak můžete sledovat ZDE.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?