VIDEO - Oba skandinávští jezdci se pokusí se svými Fiestami pokořit rekord trati.
Jak je již delší dobu známo Marcus Gronholm a Andreas Ericksson budou startovat na nejtěžším závodu do vrchu slavném Pikes Peak.
Vrchol Pikes Peak se nachází v Colorado Moutains, zhruba 16 km od města Colorado Spings. Samotný vrchol má 4302 metrů nad mořem. Závody do vrchu se konají, nebo jak se lidově říká Cesta do mraků, již od roku 1916.
Cesta samotná byla postavena v roce 1900. O rok později se na vrchol dostala dvouválcová lokomobila za více než devět hodin.
Závod do vrchu měří 19,99 km. Je na něm 156 zatáček. Trať startuje na asfaltové hlavní silnici na její sedmé míli ve výšce 1423m. Závodníci vystoupají se svými vozy nejprve po asfaltu, který pak přechází v šotolinu do výšky 2862m.
Jzedci mohou startovat v jedenácti automobilových kategoriích a deseti motocyklových. Mezi slavné účastníky patří Mario Andretti, Al Unser, Bobby Unser a Robby Unser ale také třeba rallykrosař Per Eklund držitel rekordu z roku 2000.
V roce 1994 stanovil nový rekord Robby Unser, když zvládnul závod za 10:05,85. Ještě v témže roce byl překonán Rodem Millenem na 10:04,06.
Od roku 2007 je držitelem Nobuhiro "Monster" Tajima, když se svým speciálem Suzuki XL7 Hill Climb Special vylétl na vrchol za 10:01,408
Letos se přihlásilo na 52 jezdců na automobilech a 114 motocyklistů a quadistů.
Gronholm s Erickssonem startují v kategorii Unlimited. V jejich kategorii samozřejmě nechybí Monster Tajima a ještě angličan Mark Rennison. ¨
Oba jezdci na Fiestách se natejí tím, že by chtěli překonat Tajimův rekord trati.
Počínání jezdců na vrcholu Pikes Peak můžete sledovat ZDE.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?