Extrémně malý časový rozdíl přinesl radost jednomu a zklamání druhému. Překvapením však byl výkon Bruno Spenglera.
Jean Alesi - Mercedes, 4. Jsem celkem spokojený, pro závod je to docela dobrý základ. Vyvážení vozu bylo dobré a lepší výsledek byl reálný. Ale jel jsem měřené kolo trochu opatrněji, než bylo potřeba. Mattias Ekström - Audi, 5. Udělal jsem malou chybu v prvním sektoru, ale pak už to bylo OK. Chybějící desetina na vítěze a až páté místo ukazuje, jak moc je DTM vyrovnané. Ale Audi je na Pole position, a to je vždy dobré. Manuel Reuter - Opel, 6. S naší třetí řadou na startu jsme spokojeni. V Super Pole jsme zopakovali naše dobré výkony z volných tréninků. Jsem spokojen a těším se na závod. Mika Häkkinen - Mercedes, 7. Na tomhle okruhu jen se čtyřmi zatáčkami jsem měl problém, jak zahřát rychle pneumatiky a brzdy. Být sedmý je ještě ok, i když jsem si přál více, ale zítra budu bojovat jako lev. Bernd Schneider - Mercedes, 10. Jsem zklamaný, dnes to mohlo být určitě lepší. Ve druhém sektoru jsem měl problémy a už jsem nenašel rytmus. Allan McNish - Audi, 12. Přes noc jsme udělali nějaké úpravy, které se mi osvědčily. Zprvu se mi zdálo, že se do Top 10 dostanu v pohodě, ale pak jsem jel za pomalejším vozem. Na tomto okruhu je však i 12. místo dobré. Martin Tomczyk - Audi, 14. 14. místo jsem rozhodně nečekal. Věřil jsem v Top10 a nezvládl jsem to, jsme zklamaný, ale pokusím se zítra dostat dopředu co nejdále. Loni jsem začínal taky 14. a skončil v cíli na 5. místě. Počkejme si, jestli to bude zítra fungovat taky.
Wolfgang Ullrich - Audi Motorsport Dnes to byla ukázka motorsportu v nejlepší podobě. Může být něco napínavějšího než dnešní Super Pole? Musím bohužel ale připustit, že náš výkon nebyl obzvlášť dobrý, ale podařilo se nám zajistit docela dobré startovní pozice. Budeme se snažit naše pozice zítra vylepšit. Norbert Haug - Mercedes Benz Motorsport Bruno Spengler je překvapením víkendu. Kvalifikovat se třetí s loňským vozem je mimořádným výkonem. Myslím si, že je to skvělé, navíc to ukazuje, že můžete mít úspěch i se starším vozem. Všechny značky jsou tentokrát vyrovnány, bude to velmi zajímavé. Volker Strycek - Opel Motorsport Dráha byla v průběhu Super Pole rychlejší a rychlejší, ale naše testy v závodním nastavení byly dobré a já očekávám, že i zítra na tom budeme podobně. Ale zde je vždy obtížné dojet do cíle bez nějakých nenadálých problémů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.