4.(StarKar): Počtvrté nové podmínky

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: StarKar
Karel Bařina 8. července 2005 23:30
Sdílej:

Druhý závod na Vysočině přinesl dosud nejnapínavější souboje.

Od minulého závodu v Jihlavě byla trať prodloužena na více než dvojnásobek. Jezdci opustili extrémně adhezivní povrh v kryté hale a vyjeli na nejhrbolatější trať na světě. Ani v kryté části tratě nebyly příliš použitelné zkušenosti z premiérového závodu - pneumatiky špinavé z venkovního zaprášeného asfaltu v hale postrádaly přilnavost.

Celkově se po celou hodinu zrychlovalo s rostoucí teplotou pneumatik a motorů a také očištěním a větším pogumováním asfaltu. Nejvíce tentokrát zářil jediný slovenský účastník seriálu Jozef Smrtník. V prvním závodu měl díky dobrému startu a kolizím jezdců za ním vítězství na dosah ruky, i přes velké potíže s problematickou motokárou č. 2. Bohužel technika selhala tři kola před cílem úplně a Jozef tak přišel o vítězství. A jak se později ukázalo, i o hattrick - v obou dalších závodech dokázal po dlouhém snažení prolomit úpornou obranu Karla Bařiny a zaslouženě zvítězil. Posunul se tak těsně na druhé místo, neboť Karel Bařina, na Vysočině domácí jezdec, tentokrát za tři rozjížďky nasbíral o bod méně. Jednoznačně vyhrál první rozjížďku, v dalších dvou musel více bránit než ujíždět.

Celkovému pořadí nadále kraluje Daniel Šupa. Tomu ale Jihlava opět přinesla trápení. V první rozjížďce kolidoval s Karlem Bařinou, ale oba si udrželi pozice a získali první dvě místa díky Jozefovu defektu a pádu na poslední místo. Ve druhé rozjížďce se Daniel úspěšně probojovával z konce startovního pole, až se po tuhém souboji dostal na druhé místo před Karla. Ihned v další šikaně však podlehl tlaku a udělal hrubou chybu, která jej odsunula zpět na konec před Petra Zelinku, který si tentokrát vylosoval smůlu v podobě motokáry č. 2. I mistr tesař se někdy utne.

Petr si spravil chuť až v poslední rozjížďce, když dojel druhý. Naopak Daniela čekalo jen další zklamání v podobě oné motokáry č. 2 a dalšího předposledního místa. Jak se zde minule dařilo Radkovi Hurbánkovi, tak se mu zde tentokrát nedařilo vůbec nic. Pouhých devět bodů hovoří jasně. Nepodařilo se mu sžít se s motokárou na vnější hrbolaté části tratě ani zaprášené části vnitřní.

Jozef Smrtník (21 b.): S celkovým výsledkom som nadmieru spokojný. Bol to zaujímavý deň a vďaka charakteru trate som zažil viacero dobrých súbojov, najmä s Karlom. Smutné boli pre mňa akurát prvé preteky, kde mi tri kolá pred koncom z vedúcej pozície zlyhala technika a vďaka defektu som sa zaradil na koniec. Čo narobím, aj to patrí k motošportu.

Karel Bařina (20 b.):  Tentokrát to byla opravdu zábava. Myslím, že jsme si všichni užívali nádherné souboje kolo na kolo. Doma na Vysočině závodím moc rád a vnější část tratě byla velmi zajímavá. Bohužel také velmi hrbolatá. Trať příliš nevyhovuje těmto kárám. Ale i tak to byl výborný závodní den. Mrzí mě nehoda s Danem a Petrem v první rozjížďce. Byl jsem přesvědčen o tom, že jsem Danovi nechal dost místa, ale asi ne. Ale každopádně to byla normální závodní nehoda.:-) Jsem rád, že jsem neudělal žádnou chybu, snad až na tu situaci v první jízdě. Víc jsem za daných okolností získat nemohl.

Petr Zelinka (12 b.): Vytáhnutí tratě mimo halu bylo velmi "příjemné" zpestření závodů. Nicméně los motokáry rozhodoval o výsledku závodů, protože motokáry měly mezi sebou velké výkonostní rozdíly. V posledním závodě jsem dlouhou dobu jel na první pozici a tu jsem si přál udržet. Bohužel Jozef s károu č. 6 letěl, jako by vypil Red Bull a přitom měl jen Semtex. Gratuluji mu a mrzí mě, že jej Kája ještě dvě kola nedržel za sebou. Snad vyhraji příště...

Startovní a výsledkové listiny - Jihlava, 7. července 2005 

Foto: StarKar 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?