Druhý závod na Vysočině přinesl dosud nejnapínavější souboje.
Od minulého závodu v Jihlavě byla trať prodloužena na více než dvojnásobek. Jezdci opustili extrémně adhezivní povrh v kryté hale a vyjeli na nejhrbolatější trať na světě. Ani v kryté části tratě nebyly příliš použitelné zkušenosti z premiérového závodu - pneumatiky špinavé z venkovního zaprášeného asfaltu v hale postrádaly přilnavost.
Celkově se po celou hodinu zrychlovalo s rostoucí teplotou pneumatik a motorů a také očištěním a větším pogumováním asfaltu. Nejvíce tentokrát zářil jediný slovenský účastník seriálu Jozef Smrtník. V prvním závodu měl díky dobrému startu a kolizím jezdců za ním vítězství na dosah ruky, i přes velké potíže s problematickou motokárou č. 2. Bohužel technika selhala tři kola před cílem úplně a Jozef tak přišel o vítězství. A jak se později ukázalo, i o hattrick - v obou dalších závodech dokázal po dlouhém snažení prolomit úpornou obranu Karla Bařiny a zaslouženě zvítězil. Posunul se tak těsně na druhé místo, neboť Karel Bařina, na Vysočině domácí jezdec, tentokrát za tři rozjížďky nasbíral o bod méně. Jednoznačně vyhrál první rozjížďku, v dalších dvou musel více bránit než ujíždět.
Celkovému pořadí nadále kraluje Daniel Šupa. Tomu ale Jihlava opět přinesla trápení. V první rozjížďce kolidoval s Karlem Bařinou, ale oba si udrželi pozice a získali první dvě místa díky Jozefovu defektu a pádu na poslední místo. Ve druhé rozjížďce se Daniel úspěšně probojovával z konce startovního pole, až se po tuhém souboji dostal na druhé místo před Karla. Ihned v další šikaně však podlehl tlaku a udělal hrubou chybu, která jej odsunula zpět na konec před Petra Zelinku, který si tentokrát vylosoval smůlu v podobě motokáry č. 2. I mistr tesař se někdy utne.
Petr si spravil chuť až v poslední rozjížďce, když dojel druhý. Naopak Daniela čekalo jen další zklamání v podobě oné motokáry č. 2 a dalšího předposledního místa. Jak se zde minule dařilo Radkovi Hurbánkovi, tak se mu zde tentokrát nedařilo vůbec nic. Pouhých devět bodů hovoří jasně. Nepodařilo se mu sžít se s motokárou na vnější hrbolaté části tratě ani zaprášené části vnitřní.
Jozef Smrtník (21 b.): S celkovým výsledkom som nadmieru spokojný. Bol to zaujímavý deň a vďaka charakteru trate som zažil viacero dobrých súbojov, najmä s Karlom. Smutné boli pre mňa akurát prvé preteky, kde mi tri kolá pred koncom z vedúcej pozície zlyhala technika a vďaka defektu som sa zaradil na koniec. Čo narobím, aj to patrí k motošportu.
Karel Bařina (20 b.): Tentokrát to byla opravdu zábava. Myslím, že jsme si všichni užívali nádherné souboje kolo na kolo. Doma na Vysočině závodím moc rád a vnější část tratě byla velmi zajímavá. Bohužel také velmi hrbolatá. Trať příliš nevyhovuje těmto kárám. Ale i tak to byl výborný závodní den. Mrzí mě nehoda s Danem a Petrem v první rozjížďce. Byl jsem přesvědčen o tom, že jsem Danovi nechal dost místa, ale asi ne. Ale každopádně to byla normální závodní nehoda.:-) Jsem rád, že jsem neudělal žádnou chybu, snad až na tu situaci v první jízdě. Víc jsem za daných okolností získat nemohl.
Petr Zelinka (12 b.): Vytáhnutí tratě mimo halu bylo velmi "příjemné" zpestření závodů. Nicméně los motokáry rozhodoval o výsledku závodů, protože motokáry měly mezi sebou velké výkonostní rozdíly. V posledním závodě jsem dlouhou dobu jel na první pozici a tu jsem si přál udržet. Bohužel Jozef s károu č. 6 letěl, jako by vypil Red Bull a přitom měl jen Semtex. Gratuluji mu a mrzí mě, že jej Kája ještě dvě kola nedržel za sebou. Snad vyhraji příště...
Startovní a výsledkové listiny - Jihlava, 7. července 2005
Foto: StarKar
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.