4.(StarKar): Počtvrté nové podmínky

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: StarKar
Karel Bařina 8. července 2005 23:30
Sdílej:

Druhý závod na Vysočině přinesl dosud nejnapínavější souboje.

Od minulého závodu v Jihlavě byla trať prodloužena na více než dvojnásobek. Jezdci opustili extrémně adhezivní povrh v kryté hale a vyjeli na nejhrbolatější trať na světě. Ani v kryté části tratě nebyly příliš použitelné zkušenosti z premiérového závodu - pneumatiky špinavé z venkovního zaprášeného asfaltu v hale postrádaly přilnavost.

Celkově se po celou hodinu zrychlovalo s rostoucí teplotou pneumatik a motorů a také očištěním a větším pogumováním asfaltu. Nejvíce tentokrát zářil jediný slovenský účastník seriálu Jozef Smrtník. V prvním závodu měl díky dobrému startu a kolizím jezdců za ním vítězství na dosah ruky, i přes velké potíže s problematickou motokárou č. 2. Bohužel technika selhala tři kola před cílem úplně a Jozef tak přišel o vítězství. A jak se později ukázalo, i o hattrick - v obou dalších závodech dokázal po dlouhém snažení prolomit úpornou obranu Karla Bařiny a zaslouženě zvítězil. Posunul se tak těsně na druhé místo, neboť Karel Bařina, na Vysočině domácí jezdec, tentokrát za tři rozjížďky nasbíral o bod méně. Jednoznačně vyhrál první rozjížďku, v dalších dvou musel více bránit než ujíždět.

Celkovému pořadí nadále kraluje Daniel Šupa. Tomu ale Jihlava opět přinesla trápení. V první rozjížďce kolidoval s Karlem Bařinou, ale oba si udrželi pozice a získali první dvě místa díky Jozefovu defektu a pádu na poslední místo. Ve druhé rozjížďce se Daniel úspěšně probojovával z konce startovního pole, až se po tuhém souboji dostal na druhé místo před Karla. Ihned v další šikaně však podlehl tlaku a udělal hrubou chybu, která jej odsunula zpět na konec před Petra Zelinku, který si tentokrát vylosoval smůlu v podobě motokáry č. 2. I mistr tesař se někdy utne.

Petr si spravil chuť až v poslední rozjížďce, když dojel druhý. Naopak Daniela čekalo jen další zklamání v podobě oné motokáry č. 2 a dalšího předposledního místa. Jak se zde minule dařilo Radkovi Hurbánkovi, tak se mu zde tentokrát nedařilo vůbec nic. Pouhých devět bodů hovoří jasně. Nepodařilo se mu sžít se s motokárou na vnější hrbolaté části tratě ani zaprášené části vnitřní.

Jozef Smrtník (21 b.): S celkovým výsledkom som nadmieru spokojný. Bol to zaujímavý deň a vďaka charakteru trate som zažil viacero dobrých súbojov, najmä s Karlom. Smutné boli pre mňa akurát prvé preteky, kde mi tri kolá pred koncom z vedúcej pozície zlyhala technika a vďaka defektu som sa zaradil na koniec. Čo narobím, aj to patrí k motošportu.

Karel Bařina (20 b.):  Tentokrát to byla opravdu zábava. Myslím, že jsme si všichni užívali nádherné souboje kolo na kolo. Doma na Vysočině závodím moc rád a vnější část tratě byla velmi zajímavá. Bohužel také velmi hrbolatá. Trať příliš nevyhovuje těmto kárám. Ale i tak to byl výborný závodní den. Mrzí mě nehoda s Danem a Petrem v první rozjížďce. Byl jsem přesvědčen o tom, že jsem Danovi nechal dost místa, ale asi ne. Ale každopádně to byla normální závodní nehoda.:-) Jsem rád, že jsem neudělal žádnou chybu, snad až na tu situaci v první jízdě. Víc jsem za daných okolností získat nemohl.

Petr Zelinka (12 b.): Vytáhnutí tratě mimo halu bylo velmi "příjemné" zpestření závodů. Nicméně los motokáry rozhodoval o výsledku závodů, protože motokáry měly mezi sebou velké výkonostní rozdíly. V posledním závodě jsem dlouhou dobu jel na první pozici a tu jsem si přál udržet. Bohužel Jozef s károu č. 6 letěl, jako by vypil Red Bull a přitom měl jen Semtex. Gratuluji mu a mrzí mě, že jej Kája ještě dvě kola nedržel za sebou. Snad vyhraji příště...

Startovní a výsledkové listiny - Jihlava, 7. července 2005 

Foto: StarKar 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.