V Bathurstu byla vyřešena tajenka jménem "kdo postoupí do superpole". Nejrychlejší čas a zároveň provizorní pole position ukořistilo Ferrari týmu Maranello Motorsport.
Trojice Vilander-Lowndes-Whincup, která hájí barvy týmu Maranello Motorsport, nepatří pouze k nejrychlejším posádkám ve startovním poli, ale především k nejvyrovnanějším, což soupeřům nahání opravdu husí kůži.
Ve skvělém světle se v Bathurstu prozatím předvádí i "ryze amatérské" BMW týmu Marc Cars Australia. Jak by také ne, když za jeho volantem sedí vítěz závodu Bathurst 1000 z roku 2014 Chaz Mostert. Díky němu se domácí skvadra podívá do odpoledního superpole.
Tam nakoukne i Marco Wittmann společně s Markem Winterbottomem a Stevem Richardem, kteří kočírují další BMW. O pole position se poperou i tovární posádky Porsche, Bentley, či McLarenu. Pokud však očekáváte, že o nejrychlejší čas v Bathurstu budou bojovat obhájci loňského vítězství Ledogar-Bell-Parente, tak se mýlíte. Těm unikl boj o pole position o pouhých 90 setin sekundy. Čest McLarenu tak bude hájit nová akvizice značky Ben Barnicoat, který v první kvalifikaci pořádně pocuchal zadní část svého 650S GT3 a do druhé kvalifikace tak ani nenastoupil, společně s Kanem a Davisonem.
V superpoli však budou chybět např. Nissany, či Mercedesy. Barvy Audi bude hájit pouze "amatérská" posádka týmu GT Motorsport.
Dařilo se naopak Tomáši Engemu a týmu M Motorsport, kteří do zítřejší dvanáctihodinovky odstartují z pole position ve třídě C, jenž je určena pro vozy třídy GT3.
Superpole začíná v 5:40 našeho času a můžete jej sledovat živě na tomto odkazu.
Výsledky druhé kvalifikace (pouze vozy GT3)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?