Týmy potvrzují, že zvažují pouze 6 aut na výrobce. Paffett chce další značku

Bude pole chudší?
Bude pole chudší?, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 27. srpna 2016 23:00
Sdílej:

Audi a Mercedes novinářům potvrdily, že se v současné době jedná o snížení počtu nasazovaných aut jedním výrobcem, konkrétně na 6 aut. DTM v posledních dvou letech mělo pole čítající 24 vozů, když všechny tři značky nasazovaly po 8 vozech.

Jenže v průběhu sezony 2016 se začaly šířit zprávy o tom, že se zvažuje redukce vozů na 6 za jednoho výrobce. To teď potvrdilo Audi a Mercedes. Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, řekl britskému Motorsport.com: "Ano, aktuálně o tom diskutujeme. Určitě je to jedna z možností. Ještě ale o tom povedeme další jednání.

Organizátoři šampionátu a značky ale o budoucnosti DTM debatují již od loňského srpna, takže už se probírala spousta věcí. Tohle je pouze jedna z nich. Před tím, než učiníme rozhodnutí, musíme získat lepší obrázek o tom, jaká situace přesně je."

A jaká je tedy pravděpodobnost, že toto pravidlo vstoupí v platnost? Na to odpověděl Motorsport.com šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Je těžké vyjádřit tuto pravděpodobnost v procentech. Snažíme se udělat lepší produkt, potřebovali bychom ujet více kilometrů v závodech s vozy, na druhou stranu je ale potřeba také kontrolovat náklady.

Je jasné, že čím méně aut v poli je, tím nižší náklady máte. A o tom teď diskutujeme. Vzhledem ke všem programům, kterých se účastníte, musíte porovnat náklady a přínosy. Snížit počet aut by bylo velkým krokem. Když totiž snížíte počet aut, tak klesnou náklady, ale nepoškodíte produkt."

Šéf BMW, Jens Marquardt, odmítl jít do detailů a jen prohlásil, že se diskutuje spouta detailů. Podle Garyho Paffetta, který jezdí za Mercedes již od roku 2003, je potřeba, aby "do DTM přišly další výrobci, kteří by zaplnily startovní pole.

Pro nás by samozřejmě bylo lepší, kdyby bylo více aut. Ale náklady pro výrobce, když nasazuje 8 aut, jsou extrémní. Ideální by proto bylo, kdyby do série vstoupil další výrobce. Toho bychom chtěli dosáhnout. Chápu, že pro Mercedes je velmi drahé nasazovat 8 aut. 

Nechtěl bych, aby došlo na redukci na 18 aut. Ale na druhou stranu pořád bychom měli 18 velmi konkurenceschopný aut, takže by to nemusel být takový problém." Tento argument podporuje také Ulrich Fritz: "Je bez debaty, že bychom chtěli přilákat dalšího výrobce. Ale i 18 aut může zajistit zajímavé závodění."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.