Audi a Mercedes novinářům potvrdily, že se v současné době jedná o snížení počtu nasazovaných aut jedním výrobcem, konkrétně na 6 aut. DTM v posledních dvou letech mělo pole čítající 24 vozů, když všechny tři značky nasazovaly po 8 vozech.
Jenže v průběhu sezony 2016 se začaly šířit zprávy o tom, že se zvažuje redukce vozů na 6 za jednoho výrobce. To teď potvrdilo Audi a Mercedes. Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, řekl britskému Motorsport.com: "Ano, aktuálně o tom diskutujeme. Určitě je to jedna z možností. Ještě ale o tom povedeme další jednání.
Organizátoři šampionátu a značky ale o budoucnosti DTM debatují již od loňského srpna, takže už se probírala spousta věcí. Tohle je pouze jedna z nich. Před tím, než učiníme rozhodnutí, musíme získat lepší obrázek o tom, jaká situace přesně je."
A jaká je tedy pravděpodobnost, že toto pravidlo vstoupí v platnost? Na to odpověděl Motorsport.com šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Je těžké vyjádřit tuto pravděpodobnost v procentech. Snažíme se udělat lepší produkt, potřebovali bychom ujet více kilometrů v závodech s vozy, na druhou stranu je ale potřeba také kontrolovat náklady.
Je jasné, že čím méně aut v poli je, tím nižší náklady máte. A o tom teď diskutujeme. Vzhledem ke všem programům, kterých se účastníte, musíte porovnat náklady a přínosy. Snížit počet aut by bylo velkým krokem. Když totiž snížíte počet aut, tak klesnou náklady, ale nepoškodíte produkt."
Šéf BMW, Jens Marquardt, odmítl jít do detailů a jen prohlásil, že se diskutuje spouta detailů. Podle Garyho Paffetta, který jezdí za Mercedes již od roku 2003, je potřeba, aby "do DTM přišly další výrobci, kteří by zaplnily startovní pole.
Pro nás by samozřejmě bylo lepší, kdyby bylo více aut. Ale náklady pro výrobce, když nasazuje 8 aut, jsou extrémní. Ideální by proto bylo, kdyby do série vstoupil další výrobce. Toho bychom chtěli dosáhnout. Chápu, že pro Mercedes je velmi drahé nasazovat 8 aut.
Nechtěl bych, aby došlo na redukci na 18 aut. Ale na druhou stranu pořád bychom měli 18 velmi konkurenceschopný aut, takže by to nemusel být takový problém." Tento argument podporuje také Ulrich Fritz: "Je bez debaty, že bychom chtěli přilákat dalšího výrobce. Ale i 18 aut může zajistit zajímavé závodění."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?