Audi a Mercedes novinářům potvrdily, že se v současné době jedná o snížení počtu nasazovaných aut jedním výrobcem, konkrétně na 6 aut. DTM v posledních dvou letech mělo pole čítající 24 vozů, když všechny tři značky nasazovaly po 8 vozech.
Jenže v průběhu sezony 2016 se začaly šířit zprávy o tom, že se zvažuje redukce vozů na 6 za jednoho výrobce. To teď potvrdilo Audi a Mercedes. Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, řekl britskému Motorsport.com: "Ano, aktuálně o tom diskutujeme. Určitě je to jedna z možností. Ještě ale o tom povedeme další jednání.
Organizátoři šampionátu a značky ale o budoucnosti DTM debatují již od loňského srpna, takže už se probírala spousta věcí. Tohle je pouze jedna z nich. Před tím, než učiníme rozhodnutí, musíme získat lepší obrázek o tom, jaká situace přesně je."
A jaká je tedy pravděpodobnost, že toto pravidlo vstoupí v platnost? Na to odpověděl Motorsport.com šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Je těžké vyjádřit tuto pravděpodobnost v procentech. Snažíme se udělat lepší produkt, potřebovali bychom ujet více kilometrů v závodech s vozy, na druhou stranu je ale potřeba také kontrolovat náklady.
Je jasné, že čím méně aut v poli je, tím nižší náklady máte. A o tom teď diskutujeme. Vzhledem ke všem programům, kterých se účastníte, musíte porovnat náklady a přínosy. Snížit počet aut by bylo velkým krokem. Když totiž snížíte počet aut, tak klesnou náklady, ale nepoškodíte produkt."
Šéf BMW, Jens Marquardt, odmítl jít do detailů a jen prohlásil, že se diskutuje spouta detailů. Podle Garyho Paffetta, který jezdí za Mercedes již od roku 2003, je potřeba, aby "do DTM přišly další výrobci, kteří by zaplnily startovní pole.
Pro nás by samozřejmě bylo lepší, kdyby bylo více aut. Ale náklady pro výrobce, když nasazuje 8 aut, jsou extrémní. Ideální by proto bylo, kdyby do série vstoupil další výrobce. Toho bychom chtěli dosáhnout. Chápu, že pro Mercedes je velmi drahé nasazovat 8 aut.
Nechtěl bych, aby došlo na redukci na 18 aut. Ale na druhou stranu pořád bychom měli 18 velmi konkurenceschopný aut, takže by to nemusel být takový problém." Tento argument podporuje také Ulrich Fritz: "Je bez debaty, že bychom chtěli přilákat dalšího výrobce. Ale i 18 aut může zajistit zajímavé závodění."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?