Audi a Mercedes novinářům potvrdily, že se v současné době jedná o snížení počtu nasazovaných aut jedním výrobcem, konkrétně na 6 aut. DTM v posledních dvou letech mělo pole čítající 24 vozů, když všechny tři značky nasazovaly po 8 vozech.
Jenže v průběhu sezony 2016 se začaly šířit zprávy o tom, že se zvažuje redukce vozů na 6 za jednoho výrobce. To teď potvrdilo Audi a Mercedes. Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, řekl britskému Motorsport.com: "Ano, aktuálně o tom diskutujeme. Určitě je to jedna z možností. Ještě ale o tom povedeme další jednání.
Organizátoři šampionátu a značky ale o budoucnosti DTM debatují již od loňského srpna, takže už se probírala spousta věcí. Tohle je pouze jedna z nich. Před tím, než učiníme rozhodnutí, musíme získat lepší obrázek o tom, jaká situace přesně je."
A jaká je tedy pravděpodobnost, že toto pravidlo vstoupí v platnost? Na to odpověděl Motorsport.com šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Je těžké vyjádřit tuto pravděpodobnost v procentech. Snažíme se udělat lepší produkt, potřebovali bychom ujet více kilometrů v závodech s vozy, na druhou stranu je ale potřeba také kontrolovat náklady.
Je jasné, že čím méně aut v poli je, tím nižší náklady máte. A o tom teď diskutujeme. Vzhledem ke všem programům, kterých se účastníte, musíte porovnat náklady a přínosy. Snížit počet aut by bylo velkým krokem. Když totiž snížíte počet aut, tak klesnou náklady, ale nepoškodíte produkt."
Šéf BMW, Jens Marquardt, odmítl jít do detailů a jen prohlásil, že se diskutuje spouta detailů. Podle Garyho Paffetta, který jezdí za Mercedes již od roku 2003, je potřeba, aby "do DTM přišly další výrobci, kteří by zaplnily startovní pole.
Pro nás by samozřejmě bylo lepší, kdyby bylo více aut. Ale náklady pro výrobce, když nasazuje 8 aut, jsou extrémní. Ideální by proto bylo, kdyby do série vstoupil další výrobce. Toho bychom chtěli dosáhnout. Chápu, že pro Mercedes je velmi drahé nasazovat 8 aut.
Nechtěl bych, aby došlo na redukci na 18 aut. Ale na druhou stranu pořád bychom měli 18 velmi konkurenceschopný aut, takže by to nemusel být takový problém." Tento argument podporuje také Ulrich Fritz: "Je bez debaty, že bychom chtěli přilákat dalšího výrobce. Ale i 18 aut může zajistit zajímavé závodění."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.