Skotský pilot, Paul di Resta, by se měl pro letošní sezonu dle britské BBC vrátit do Formule 1 na pozici rezervního jezdce Williamsu.
Di Resta, který hájil barvy týmu Force India mezi lety 2011 až 2013, by se měl účastnit většiny závodů v roli náhradníka za Valtteri Bottas anebo Felipeho Massu v případě potřeby. Avšak 29 letý jezdec bude i v následující sezoně pokračovat v barvách Mercedesu v DTM. Williams toto spojení zatím oficiálně nepotvrdil, ale potvrzení bychom se měli dočkat v následujících dnech.
Tento návrat Paula di Resty do F1 je poměrně překvapující, když se obecně mělo za to, že kariéra Skota ve Formuli 1 je po jeho odchodu z Force Indie před sezonou 2014 u konce. Navíc k jeho jmenování do role náhradního pilota dochází dost těsně před začátkem sezony. V případě toho, že by jeden ze stabilních pilotů Williamsu nemohl, tak by se di Resta ještě mohl v nějakém závodu F1 objevit.
Připomeňme, že Williams vloni začal sezonu bez rezervního pilota a následně jmenoval někdejšího týmového kolegu Paula di Resty, Andriana Sutila poté, co Valtteri Bottas nemohl v GP Austrálie startovat po problémech se zády. Ve hře tehdy bylo, že by Sutil nahradil Bottase v Malajsii, nakonec se ale Fin dokázal vyzdravit.
U Williamsu figuruje v roli vývojového pilota také 22 letý britský jezdec GP2, Alex Lynn. V roli vývojového pilota u britského týmu je však také 17 letý Kanaďan, Lance Stroll. Jen dodejme, že Williamsu dodává motory Mercedes, který Paula v DTM zaměstnává.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?