Kevin Magnussen, který se nakonec stal jezdcem týmu Renault ve Formuli 1, přiznal, že měl těsně před podpisem smlouvy v DTM. Teď je ale rád, že smlouvu nepodepsal a může jezdit v F1.
Dánský pilot, Kevin Magnussen, nezažil letos zrovna pohodovou zimu. V den svých narozenin dostal od McLarenu, svého tehdejšího zaměstnavatele, výpověď. Následovaly testy pro Mercedes a Porsche pro sérii WEC s tím, že doufal, že v roce 2016 dostane šanci závodit v nějaké sérii. Dán se kromě DTM zajímal také o americké IndyCar. Pak měl ale už těsně před podpisem smlouvy v DTM, jak teď přiznává. Nakonec se ale mladík rozhodl počkat si, což se mu vyplatilo, když si ve finále plácl s nově vznikajícím týmem Renaultu v F1.
"Angažmá v DTM jsem byl velmi blízko. Musím přiznat, že na mě působili opravdu přitažlivě. Nějakým způsobem mě to k nim přitahovalo," říká Kevin Magnussen, který testoval zkraje prosince speciál Mercedesu pro DTM. Po tomto testu byl často medii označován jako vážný kandidát na testovací nebo závodní sedačku u Mercedesu v DTM. Už jeho otec, Jan Magnussen, se v DTM, respektive ITC, prezentoval, když v letech 1995 až 1996 pilotoval závodní C-Klasse.
"Ale teď jsem opravdu rád, že se nic neudálo," pokračuje mistr Formule Renault 3,5 World Series z roku 2013. "Jsem rád, že jsem nepropadl panice a nepodepsal žádný kontrakt, který by nebyl mojí absolutně prvotní volbou, a také že jsem byl dostatečně smělý a počkal si, až se naskytlo něco lepšího. Teď mohu opravdu říci, že jsem opravdu tam, kde chci být."
Jen připomeňme, že smlouva mezi Renaultem a Magnussenem spatřila světlo světa velice rychle. Jejím základem bylo, že sponzor tehdejšího pilota týmu, Pastora Maldonada, společnost PDVSA nemohla kvůli klesajícím cenám ropy dostát svým závazkům a Venezuelan tak o svoje místo přišel. "Mezi podpisem na smlouvě a oficiálním zveřejněním uplynuly přesně dva dny. Byl to příjemný nástup k Renaultu. Atmosféra v Enstone na mě ihned zapůsobila. To, co jsem tam viděl, mě od prvního momentu přesvědčilo, že mě tam čeká zářivá budoucnost."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?