Kevin Magnussen, který se nakonec stal jezdcem týmu Renault ve Formuli 1, přiznal, že měl těsně před podpisem smlouvy v DTM. Teď je ale rád, že smlouvu nepodepsal a může jezdit v F1.
Dánský pilot, Kevin Magnussen, nezažil letos zrovna pohodovou zimu. V den svých narozenin dostal od McLarenu, svého tehdejšího zaměstnavatele, výpověď. Následovaly testy pro Mercedes a Porsche pro sérii WEC s tím, že doufal, že v roce 2016 dostane šanci závodit v nějaké sérii. Dán se kromě DTM zajímal také o americké IndyCar. Pak měl ale už těsně před podpisem smlouvy v DTM, jak teď přiznává. Nakonec se ale mladík rozhodl počkat si, což se mu vyplatilo, když si ve finále plácl s nově vznikajícím týmem Renaultu v F1.
"Angažmá v DTM jsem byl velmi blízko. Musím přiznat, že na mě působili opravdu přitažlivě. Nějakým způsobem mě to k nim přitahovalo," říká Kevin Magnussen, který testoval zkraje prosince speciál Mercedesu pro DTM. Po tomto testu byl často medii označován jako vážný kandidát na testovací nebo závodní sedačku u Mercedesu v DTM. Už jeho otec, Jan Magnussen, se v DTM, respektive ITC, prezentoval, když v letech 1995 až 1996 pilotoval závodní C-Klasse.
"Ale teď jsem opravdu rád, že se nic neudálo," pokračuje mistr Formule Renault 3,5 World Series z roku 2013. "Jsem rád, že jsem nepropadl panice a nepodepsal žádný kontrakt, který by nebyl mojí absolutně prvotní volbou, a také že jsem byl dostatečně smělý a počkal si, až se naskytlo něco lepšího. Teď mohu opravdu říci, že jsem opravdu tam, kde chci být."
Jen připomeňme, že smlouva mezi Renaultem a Magnussenem spatřila světlo světa velice rychle. Jejím základem bylo, že sponzor tehdejšího pilota týmu, Pastora Maldonada, společnost PDVSA nemohla kvůli klesajícím cenám ropy dostát svým závazkům a Venezuelan tak o svoje místo přišel. "Mezi podpisem na smlouvě a oficiálním zveřejněním uplynuly přesně dva dny. Byl to příjemný nástup k Renaultu. Atmosféra v Enstone na mě ihned zapůsobila. To, co jsem tam viděl, mě od prvního momentu přesvědčilo, že mě tam čeká zářivá budoucnost."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.