Letos jsme v DTM málem viděli Kevina Magnussena

Aktuálně už Kevin Magnussen testuje s týmem Renault v Barceloně
Aktuálně už Kevin Magnussen testuje s týmem Renault v Barceloně, foto: Renault Sport F1
iM2 4. března 2016 13:57
Sdílej:

Kevin Magnussen, který se nakonec stal jezdcem týmu Renault ve Formuli 1, přiznal, že měl těsně před podpisem smlouvy v DTM. Teď je ale rád, že smlouvu nepodepsal a může jezdit v F1.

Dánský pilot, Kevin Magnussen, nezažil letos zrovna pohodovou zimu. V den svých narozenin dostal od McLarenu, svého tehdejšího zaměstnavatele, výpověď. Následovaly testy pro Mercedes a Porsche pro sérii WEC s tím, že doufal, že v roce 2016 dostane šanci závodit v nějaké sérii. Dán se kromě DTM zajímal také o americké IndyCar. Pak měl ale už těsně před podpisem smlouvy v DTM, jak teď přiznává. Nakonec se ale mladík rozhodl počkat si, což se mu vyplatilo, když si ve finále plácl s nově vznikajícím týmem Renaultu v F1.

"Angažmá v DTM jsem byl velmi blízko. Musím přiznat, že na mě působili opravdu přitažlivě. Nějakým způsobem mě to k nim přitahovalo," říká Kevin Magnussen, který testoval zkraje prosince speciál Mercedesu pro DTM. Po tomto testu byl často medii označován jako vážný kandidát na testovací nebo závodní sedačku u Mercedesu v DTM. Už jeho otec, Jan Magnussen, se v DTM, respektive ITC, prezentoval, když v letech 1995 až 1996 pilotoval závodní C-Klasse.

"Ale teď jsem opravdu rád, že se nic neudálo," pokračuje mistr Formule Renault 3,5 World Series z roku 2013. "Jsem rád, že jsem nepropadl panice a nepodepsal žádný kontrakt, který by nebyl mojí absolutně prvotní volbou, a také že jsem byl dostatečně smělý a počkal si, až se naskytlo něco lepšího. Teď mohu opravdu říci, že jsem opravdu tam, kde chci být."

Jen připomeňme, že smlouva mezi Renaultem a Magnussenem spatřila světlo světa velice rychle. Jejím základem bylo, že sponzor tehdejšího pilota týmu, Pastora Maldonada, společnost PDVSA nemohla kvůli klesajícím cenám ropy dostát svým závazkům a Venezuelan tak o svoje místo přišel. "Mezi podpisem na smlouvě a oficiálním zveřejněním uplynuly přesně dva dny. Byl to příjemný nástup k Renaultu. Atmosféra v Enstone na mě ihned zapůsobila. To, co jsem tam viděl, mě od prvního momentu přesvědčilo, že mě tam čeká zářivá budoucnost."

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.