Paul di Resta, jezdec Mercedesu, chce v roce 2016 zajíždět stabilnější výkony. To by mu mělo pomoci k tomu, aby opět mohl bojovat na čele. Závěr sezony 2015 je pro šampiona DTM z roku 2010 příslibem do budoucna.
Sezonu 2015 zakončil jezdec na celkovém 8. místě, po Pascalu Wehrleinovi byl tedy druhým nejlepším Mercedesem. Skot se třikrát postavil na bednu a především ve druhé polovině roku pravidelně bojoval na čele. V roce 2016 doufá Paul di Resta v další pokrok: "Klíčem je, aby všechno klaplo dohromady."
"Když se nám to povede, tak už jsme ukázali, že dokážeme bojovat na čele." Jezdec označil za zlomový víkend v jeho sezoně závod ve Spielbergu v Rakousku. Paul sice stanul hned během prvního závodu roku na podium, jenže v dalších 7 závodech si pro body dojel pouze jednou.
"Vše zde - tým, auto, mechanici - funguje dobře. Jenže občas jsme v kvalifikacích udělali nějaké chyby. V některých závodech jsme se přimíchali do kolizí. Když se nad tím zamyslíte, tak výsledky vlastně neříkají celou historii. Když všechno klapalo, tak si myslím, že jsme dokázali, že jsme schopni bojovat na čele," uvažuje di Resta.
V Rakousku získal Paul další podium sezony - opravdu spolehlivé výsledky začal podávat ale až ke konci sezony. 29 letý jezdec zakončil sezonu druhým místem z Nürburgringu a dvěma čtvrtými místy z Hockenheimringu. Tyto výsledky dle něj odráží sílu auta.
"Jsou tratě, které nám víc sedí než jiné. Myslím, že Lausitzring byl největším zklamáním," vzpomíná di Resta na závod, kde Mercedes neměl proti Audi šanci. "Tým ale může být na celkové výsledky velmi pyšný. Nemyslím si, že by někdo na konci minulého roku čekal, že budeme tam, kde jsme teď."
Paul di Resta se v sezoně 2014 vrátil do DTM, avšak obsadil až 15. místo v tabulce jezdců. Před tím jezdil tři roky u Force India v F1. Výsledky, kterých dosahoval před svým odchodem do F1, však zatím zůstávájí jezdci vzdálené.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?