Paul di Resta, jezdec Mercedesu, chce v roce 2016 zajíždět stabilnější výkony. To by mu mělo pomoci k tomu, aby opět mohl bojovat na čele. Závěr sezony 2015 je pro šampiona DTM z roku 2010 příslibem do budoucna.
Sezonu 2015 zakončil jezdec na celkovém 8. místě, po Pascalu Wehrleinovi byl tedy druhým nejlepším Mercedesem. Skot se třikrát postavil na bednu a především ve druhé polovině roku pravidelně bojoval na čele. V roce 2016 doufá Paul di Resta v další pokrok: "Klíčem je, aby všechno klaplo dohromady."
"Když se nám to povede, tak už jsme ukázali, že dokážeme bojovat na čele." Jezdec označil za zlomový víkend v jeho sezoně závod ve Spielbergu v Rakousku. Paul sice stanul hned během prvního závodu roku na podium, jenže v dalších 7 závodech si pro body dojel pouze jednou.
"Vše zde - tým, auto, mechanici - funguje dobře. Jenže občas jsme v kvalifikacích udělali nějaké chyby. V některých závodech jsme se přimíchali do kolizí. Když se nad tím zamyslíte, tak výsledky vlastně neříkají celou historii. Když všechno klapalo, tak si myslím, že jsme dokázali, že jsme schopni bojovat na čele," uvažuje di Resta.
V Rakousku získal Paul další podium sezony - opravdu spolehlivé výsledky začal podávat ale až ke konci sezony. 29 letý jezdec zakončil sezonu druhým místem z Nürburgringu a dvěma čtvrtými místy z Hockenheimringu. Tyto výsledky dle něj odráží sílu auta.
"Jsou tratě, které nám víc sedí než jiné. Myslím, že Lausitzring byl největším zklamáním," vzpomíná di Resta na závod, kde Mercedes neměl proti Audi šanci. "Tým ale může být na celkové výsledky velmi pyšný. Nemyslím si, že by někdo na konci minulého roku čekal, že budeme tam, kde jsme teď."
Paul di Resta se v sezoně 2014 vrátil do DTM, avšak obsadil až 15. místo v tabulce jezdců. Před tím jezdil tři roky u Force India v F1. Výsledky, kterých dosahoval před svým odchodem do F1, však zatím zůstávájí jezdci vzdálené.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.