Co chybělo v roce 2015 di Restovi, aby se víc prosadil?

Paul di Resta potřebuje pravidelnější výkony
Paul di Resta potřebuje pravidelnější výkony, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 13. ledna 2016 22:57
Sdílej:

Paul di Resta, jezdec Mercedesu, chce v roce 2016 zajíždět stabilnější výkony. To by mu mělo pomoci k tomu, aby opět mohl bojovat na čele. Závěr sezony 2015 je pro šampiona DTM z roku 2010 příslibem do budoucna.

Sezonu 2015 zakončil jezdec na celkovém 8. místě, po Pascalu Wehrleinovi byl tedy druhým nejlepším Mercedesem. Skot se třikrát postavil na bednu a především ve druhé polovině roku pravidelně bojoval na čele. V roce 2016 doufá Paul di Resta v další pokrok: "Klíčem je, aby všechno klaplo dohromady."

"Když se nám to povede, tak už jsme ukázali, že dokážeme bojovat na čele." Jezdec označil za zlomový víkend v jeho sezoně závod ve Spielbergu v Rakousku. Paul sice stanul hned během prvního závodu roku na podium, jenže v dalších 7 závodech si pro body dojel pouze jednou.

"Vše zde - tým, auto, mechanici - funguje dobře. Jenže občas jsme v kvalifikacích udělali nějaké chyby. V některých závodech jsme se přimíchali do kolizí. Když se nad tím zamyslíte, tak výsledky vlastně neříkají celou historii. Když všechno klapalo, tak si myslím, že jsme dokázali, že jsme schopni bojovat na čele," uvažuje di Resta.

V Rakousku získal Paul další podium sezony - opravdu spolehlivé výsledky začal podávat ale až ke konci sezony. 29 letý jezdec zakončil sezonu druhým místem z Nürburgringu a dvěma čtvrtými místy z Hockenheimringu. Tyto výsledky dle něj odráží sílu auta.

"Jsou tratě, které nám víc sedí než jiné. Myslím, že Lausitzring byl největším zklamáním," vzpomíná di Resta na závod, kde Mercedes neměl proti Audi šanci. "Tým ale může být na celkové výsledky velmi pyšný. Nemyslím si, že by někdo na konci minulého roku čekal, že budeme tam, kde jsme teď."

Paul di Resta se v sezoně 2014 vrátil do DTM, avšak obsadil až 15. místo v tabulce jezdců. Před tím jezdil tři roky u Force India v F1. Výsledky, kterých dosahoval před svým odchodem do F1, však zatím zůstávájí jezdci vzdálené.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?