Třikrát hrála během závodního víkendu FIA ETCC na Masarykově okruhu česká hymna. Ve dvou případech Adamu Koutovi, který zvítězil v obou závodech SUPERKART a také Michalu Matějovskému, který suverénně ovládl svoji kategorii TC2 v sérii FIA ETCC. Třetí série – BOSS GP – se pak postarala o nový oficiální rekord Masarykova okruhu. Jeho novým držitelem je rakouský jezdec Ingo Gerstl s monopostem F1 Toro Rosso STR1.
Hned dva čeští zástupci se měli rvát v Brně o nejlepší umístění v „pilotním“ šampionátu závodního víkendu – Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC. Svá očekávání ovšem naplnil jen Michal Matějovský, který suverénně ovládl kvalifikaci své třídy TC2 a kraloval i v závodu. V celkovém pořadí skončil osmý, resp. pátý ve druhém závodu, do kterého startoval po „otočení“ startovního roštu z pole position.
Petr Fulín mohl bojovat jen v prvním závodu. V něm si až do posledního kola držel třetí místo za Slovákem Maťo Homolou a Srbem Dušanem Borkovićem, kvůli technické závadě na zavěšení musel ale zpomalit a skončil těsně pod stupni vítězů. Do druhého závodu pak Fulín neodstartoval. „V prvním závodu si Petr Fulín rozbil pravé boční okno a byl upozorněn technickým komisařem, že je třeba jej na druhý závod vyměnit. Okno bylo nicméně jen provizorně zalepeno, proto technický komisař nedovolil jezdci odstartovat do druhého závodu,“ vysvětil ředitel závodu Miroslav Bartoš.
První závod vyhrál Maťo Homola, druhý pak Srb Borković.
Traťový rekord padl o víc jak čtyři vteřiny1:39,089. To je nový oficiální rekord Masarykova okruhu. S monopostem F1 Toro Rosso STR1 jej zajel rakouský závodník Ingo Gerstl. Ten také po atraktivním souboji s Nizozemcem Klaasem Zwartem na monopostu F1 Jaguar R5 zvítězil v prvním závodu BOSS GP. Stejná dvojice bojovala o vítězství i ve druhém závodu, Gerstl v něm ale chyboval a Zwart si dojel pohodlně pro vítězství.
Čas 1:39,089 bude zapsán jako oficiální rekord Masarykova okruhu, který byl zajet v závodu. Nejrychlejší čas víkendu byl nicméně ještě lepší – v sobotní kvalifikaci zajel Gerstl dokonce 1:37,695. Oficiální rekord však musí být vytvořen v závodu, proto platí až nedělní čas. Dosavadní maximum 1:43,260 držel Ital Luca Filippi na monopostu AutoGP.
Česká závodnice Veronika Cichá skončila na dvanáctém místě v prvním závodu, ve druhém pak kvůli technickým problémům v závěru zpomalila a dojela čtrnáctá.
Suverénní Kout ovládl závod SUPERKARTV závodu „velkých“ motokár nedal svým soupeřům šanci čerstvě korunovaný mistr Evropy Adam Kout. Jezdec týmu MS Kart se sobotou protrápil s technickými problémy, které vyvrcholily zadřeným motorem v kvalifikaci, do závodu i tak startoval z druhé pozice. Okamžitě se ale propracoval do čela startovního pole a soupeřům nedal šanci. Suverénní výkon zopakoval i v nedělním závodu.
Skvěle si vedl i druhý český závodník Jiří Forman. V prvním závodu skončil těsně pod stupni vítězů, ve druhém dojel devátý.
Závodní víkend FIA ETCC navštívilo 14 367 lidí. Návštěvnost byla výrazně silnější v nedělní závodní den. „Pro mě to byl velmi povedený víkend a věřím, že i pro fanoušky. Představilo se nám pět českých jezdců a nejen v jejich podání jsme viděli celou řadu napínavých soubojů, včetně boje o vítězství mezi dvěma formulemi 1. To se popravdě ve skutečné formuli 1 stává málokdy,“ říká s úsměvem výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. „Jsem ráda, že jsme mohli na Masarykův okruh přinést takto atraktivní automobilový závodní víkend a i podle reakcí jezdců vím, že se s nimi shodneme na tom, že za rok bychom se tu chtěli potkat znovu,“ konstatovala.
Automobilová sezona na Masarykově okruhu pokračuje během podzimu ještě dalšími dvěma atraktivními závody. Už za dva týdny se na Masaryk Racing Days představí středoevropská elita v závodu mezinárodního mistrovství ČR, druhý říjnový víkend pak bude patřit tradičnímu Epilogu, který se však nově jede ve dvanáctihodinovém formátu a jako součást prestižních 24H Series. Díky tomu je závod extrémně dobře obsazen, na start se podle předběžné startovní listiny postaví víc jak šedesát vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.