Třikrát hrála během závodního víkendu FIA ETCC na Masarykově okruhu česká hymna. Ve dvou případech Adamu Koutovi, který zvítězil v obou závodech SUPERKART a také Michalu Matějovskému, který suverénně ovládl svoji kategorii TC2 v sérii FIA ETCC. Třetí série – BOSS GP – se pak postarala o nový oficiální rekord Masarykova okruhu. Jeho novým držitelem je rakouský jezdec Ingo Gerstl s monopostem F1 Toro Rosso STR1.
Hned dva čeští zástupci se měli rvát v Brně o nejlepší umístění v „pilotním“ šampionátu závodního víkendu – Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC. Svá očekávání ovšem naplnil jen Michal Matějovský, který suverénně ovládl kvalifikaci své třídy TC2 a kraloval i v závodu. V celkovém pořadí skončil osmý, resp. pátý ve druhém závodu, do kterého startoval po „otočení“ startovního roštu z pole position.
Petr Fulín mohl bojovat jen v prvním závodu. V něm si až do posledního kola držel třetí místo za Slovákem Maťo Homolou a Srbem Dušanem Borkovićem, kvůli technické závadě na zavěšení musel ale zpomalit a skončil těsně pod stupni vítězů. Do druhého závodu pak Fulín neodstartoval. „V prvním závodu si Petr Fulín rozbil pravé boční okno a byl upozorněn technickým komisařem, že je třeba jej na druhý závod vyměnit. Okno bylo nicméně jen provizorně zalepeno, proto technický komisař nedovolil jezdci odstartovat do druhého závodu,“ vysvětil ředitel závodu Miroslav Bartoš.
První závod vyhrál Maťo Homola, druhý pak Srb Borković.
Traťový rekord padl o víc jak čtyři vteřiny1:39,089. To je nový oficiální rekord Masarykova okruhu. S monopostem F1 Toro Rosso STR1 jej zajel rakouský závodník Ingo Gerstl. Ten také po atraktivním souboji s Nizozemcem Klaasem Zwartem na monopostu F1 Jaguar R5 zvítězil v prvním závodu BOSS GP. Stejná dvojice bojovala o vítězství i ve druhém závodu, Gerstl v něm ale chyboval a Zwart si dojel pohodlně pro vítězství.
Čas 1:39,089 bude zapsán jako oficiální rekord Masarykova okruhu, který byl zajet v závodu. Nejrychlejší čas víkendu byl nicméně ještě lepší – v sobotní kvalifikaci zajel Gerstl dokonce 1:37,695. Oficiální rekord však musí být vytvořen v závodu, proto platí až nedělní čas. Dosavadní maximum 1:43,260 držel Ital Luca Filippi na monopostu AutoGP.
Česká závodnice Veronika Cichá skončila na dvanáctém místě v prvním závodu, ve druhém pak kvůli technickým problémům v závěru zpomalila a dojela čtrnáctá.
Suverénní Kout ovládl závod SUPERKARTV závodu „velkých“ motokár nedal svým soupeřům šanci čerstvě korunovaný mistr Evropy Adam Kout. Jezdec týmu MS Kart se sobotou protrápil s technickými problémy, které vyvrcholily zadřeným motorem v kvalifikaci, do závodu i tak startoval z druhé pozice. Okamžitě se ale propracoval do čela startovního pole a soupeřům nedal šanci. Suverénní výkon zopakoval i v nedělním závodu.
Skvěle si vedl i druhý český závodník Jiří Forman. V prvním závodu skončil těsně pod stupni vítězů, ve druhém dojel devátý.
Závodní víkend FIA ETCC navštívilo 14 367 lidí. Návštěvnost byla výrazně silnější v nedělní závodní den. „Pro mě to byl velmi povedený víkend a věřím, že i pro fanoušky. Představilo se nám pět českých jezdců a nejen v jejich podání jsme viděli celou řadu napínavých soubojů, včetně boje o vítězství mezi dvěma formulemi 1. To se popravdě ve skutečné formuli 1 stává málokdy,“ říká s úsměvem výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. „Jsem ráda, že jsme mohli na Masarykův okruh přinést takto atraktivní automobilový závodní víkend a i podle reakcí jezdců vím, že se s nimi shodneme na tom, že za rok bychom se tu chtěli potkat znovu,“ konstatovala.
Automobilová sezona na Masarykově okruhu pokračuje během podzimu ještě dalšími dvěma atraktivními závody. Už za dva týdny se na Masaryk Racing Days představí středoevropská elita v závodu mezinárodního mistrovství ČR, druhý říjnový víkend pak bude patřit tradičnímu Epilogu, který se však nově jede ve dvanáctihodinovém formátu a jako součást prestižních 24H Series. Díky tomu je závod extrémně dobře obsazen, na start se podle předběžné startovní listiny postaví víc jak šedesát vozů.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.