Třikrát hrála během závodního víkendu FIA ETCC na Masarykově okruhu česká hymna. Ve dvou případech Adamu Koutovi, který zvítězil v obou závodech SUPERKART a také Michalu Matějovskému, který suverénně ovládl svoji kategorii TC2 v sérii FIA ETCC. Třetí série – BOSS GP – se pak postarala o nový oficiální rekord Masarykova okruhu. Jeho novým držitelem je rakouský jezdec Ingo Gerstl s monopostem F1 Toro Rosso STR1.
Hned dva čeští zástupci se měli rvát v Brně o nejlepší umístění v „pilotním“ šampionátu závodního víkendu – Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC. Svá očekávání ovšem naplnil jen Michal Matějovský, který suverénně ovládl kvalifikaci své třídy TC2 a kraloval i v závodu. V celkovém pořadí skončil osmý, resp. pátý ve druhém závodu, do kterého startoval po „otočení“ startovního roštu z pole position.
Petr Fulín mohl bojovat jen v prvním závodu. V něm si až do posledního kola držel třetí místo za Slovákem Maťo Homolou a Srbem Dušanem Borkovićem, kvůli technické závadě na zavěšení musel ale zpomalit a skončil těsně pod stupni vítězů. Do druhého závodu pak Fulín neodstartoval. „V prvním závodu si Petr Fulín rozbil pravé boční okno a byl upozorněn technickým komisařem, že je třeba jej na druhý závod vyměnit. Okno bylo nicméně jen provizorně zalepeno, proto technický komisař nedovolil jezdci odstartovat do druhého závodu,“ vysvětil ředitel závodu Miroslav Bartoš.
První závod vyhrál Maťo Homola, druhý pak Srb Borković.
Traťový rekord padl o víc jak čtyři vteřiny1:39,089. To je nový oficiální rekord Masarykova okruhu. S monopostem F1 Toro Rosso STR1 jej zajel rakouský závodník Ingo Gerstl. Ten také po atraktivním souboji s Nizozemcem Klaasem Zwartem na monopostu F1 Jaguar R5 zvítězil v prvním závodu BOSS GP. Stejná dvojice bojovala o vítězství i ve druhém závodu, Gerstl v něm ale chyboval a Zwart si dojel pohodlně pro vítězství.
Čas 1:39,089 bude zapsán jako oficiální rekord Masarykova okruhu, který byl zajet v závodu. Nejrychlejší čas víkendu byl nicméně ještě lepší – v sobotní kvalifikaci zajel Gerstl dokonce 1:37,695. Oficiální rekord však musí být vytvořen v závodu, proto platí až nedělní čas. Dosavadní maximum 1:43,260 držel Ital Luca Filippi na monopostu AutoGP.
Česká závodnice Veronika Cichá skončila na dvanáctém místě v prvním závodu, ve druhém pak kvůli technickým problémům v závěru zpomalila a dojela čtrnáctá.
Suverénní Kout ovládl závod SUPERKARTV závodu „velkých“ motokár nedal svým soupeřům šanci čerstvě korunovaný mistr Evropy Adam Kout. Jezdec týmu MS Kart se sobotou protrápil s technickými problémy, které vyvrcholily zadřeným motorem v kvalifikaci, do závodu i tak startoval z druhé pozice. Okamžitě se ale propracoval do čela startovního pole a soupeřům nedal šanci. Suverénní výkon zopakoval i v nedělním závodu.
Skvěle si vedl i druhý český závodník Jiří Forman. V prvním závodu skončil těsně pod stupni vítězů, ve druhém dojel devátý.
Závodní víkend FIA ETCC navštívilo 14 367 lidí. Návštěvnost byla výrazně silnější v nedělní závodní den. „Pro mě to byl velmi povedený víkend a věřím, že i pro fanoušky. Představilo se nám pět českých jezdců a nejen v jejich podání jsme viděli celou řadu napínavých soubojů, včetně boje o vítězství mezi dvěma formulemi 1. To se popravdě ve skutečné formuli 1 stává málokdy,“ říká s úsměvem výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. „Jsem ráda, že jsme mohli na Masarykův okruh přinést takto atraktivní automobilový závodní víkend a i podle reakcí jezdců vím, že se s nimi shodneme na tom, že za rok bychom se tu chtěli potkat znovu,“ konstatovala.
Automobilová sezona na Masarykově okruhu pokračuje během podzimu ještě dalšími dvěma atraktivními závody. Už za dva týdny se na Masaryk Racing Days představí středoevropská elita v závodu mezinárodního mistrovství ČR, druhý říjnový víkend pak bude patřit tradičnímu Epilogu, který se však nově jede ve dvanáctihodinovém formátu a jako součást prestižních 24H Series. Díky tomu je závod extrémně dobře obsazen, na start se podle předběžné startovní listiny postaví víc jak šedesát vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?