Třikrát hrála během závodního víkendu FIA ETCC na Masarykově okruhu česká hymna. Ve dvou případech Adamu Koutovi, který zvítězil v obou závodech SUPERKART a také Michalu Matějovskému, který suverénně ovládl svoji kategorii TC2 v sérii FIA ETCC. Třetí série – BOSS GP – se pak postarala o nový oficiální rekord Masarykova okruhu. Jeho novým držitelem je rakouský jezdec Ingo Gerstl s monopostem F1 Toro Rosso STR1.
Hned dva čeští zástupci se měli rvát v Brně o nejlepší umístění v „pilotním“ šampionátu závodního víkendu – Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC. Svá očekávání ovšem naplnil jen Michal Matějovský, který suverénně ovládl kvalifikaci své třídy TC2 a kraloval i v závodu. V celkovém pořadí skončil osmý, resp. pátý ve druhém závodu, do kterého startoval po „otočení“ startovního roštu z pole position.
Petr Fulín mohl bojovat jen v prvním závodu. V něm si až do posledního kola držel třetí místo za Slovákem Maťo Homolou a Srbem Dušanem Borkovićem, kvůli technické závadě na zavěšení musel ale zpomalit a skončil těsně pod stupni vítězů. Do druhého závodu pak Fulín neodstartoval. „V prvním závodu si Petr Fulín rozbil pravé boční okno a byl upozorněn technickým komisařem, že je třeba jej na druhý závod vyměnit. Okno bylo nicméně jen provizorně zalepeno, proto technický komisař nedovolil jezdci odstartovat do druhého závodu,“ vysvětil ředitel závodu Miroslav Bartoš.
První závod vyhrál Maťo Homola, druhý pak Srb Borković.
Traťový rekord padl o víc jak čtyři vteřiny1:39,089. To je nový oficiální rekord Masarykova okruhu. S monopostem F1 Toro Rosso STR1 jej zajel rakouský závodník Ingo Gerstl. Ten také po atraktivním souboji s Nizozemcem Klaasem Zwartem na monopostu F1 Jaguar R5 zvítězil v prvním závodu BOSS GP. Stejná dvojice bojovala o vítězství i ve druhém závodu, Gerstl v něm ale chyboval a Zwart si dojel pohodlně pro vítězství.
Čas 1:39,089 bude zapsán jako oficiální rekord Masarykova okruhu, který byl zajet v závodu. Nejrychlejší čas víkendu byl nicméně ještě lepší – v sobotní kvalifikaci zajel Gerstl dokonce 1:37,695. Oficiální rekord však musí být vytvořen v závodu, proto platí až nedělní čas. Dosavadní maximum 1:43,260 držel Ital Luca Filippi na monopostu AutoGP.
Česká závodnice Veronika Cichá skončila na dvanáctém místě v prvním závodu, ve druhém pak kvůli technickým problémům v závěru zpomalila a dojela čtrnáctá.
Suverénní Kout ovládl závod SUPERKARTV závodu „velkých“ motokár nedal svým soupeřům šanci čerstvě korunovaný mistr Evropy Adam Kout. Jezdec týmu MS Kart se sobotou protrápil s technickými problémy, které vyvrcholily zadřeným motorem v kvalifikaci, do závodu i tak startoval z druhé pozice. Okamžitě se ale propracoval do čela startovního pole a soupeřům nedal šanci. Suverénní výkon zopakoval i v nedělním závodu.
Skvěle si vedl i druhý český závodník Jiří Forman. V prvním závodu skončil těsně pod stupni vítězů, ve druhém dojel devátý.
Závodní víkend FIA ETCC navštívilo 14 367 lidí. Návštěvnost byla výrazně silnější v nedělní závodní den. „Pro mě to byl velmi povedený víkend a věřím, že i pro fanoušky. Představilo se nám pět českých jezdců a nejen v jejich podání jsme viděli celou řadu napínavých soubojů, včetně boje o vítězství mezi dvěma formulemi 1. To se popravdě ve skutečné formuli 1 stává málokdy,“ říká s úsměvem výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. „Jsem ráda, že jsme mohli na Masarykův okruh přinést takto atraktivní automobilový závodní víkend a i podle reakcí jezdců vím, že se s nimi shodneme na tom, že za rok bychom se tu chtěli potkat znovu,“ konstatovala.
Automobilová sezona na Masarykově okruhu pokračuje během podzimu ještě dalšími dvěma atraktivními závody. Už za dva týdny se na Masaryk Racing Days představí středoevropská elita v závodu mezinárodního mistrovství ČR, druhý říjnový víkend pak bude patřit tradičnímu Epilogu, který se však nově jede ve dvanáctihodinovém formátu a jako součást prestižních 24H Series. Díky tomu je závod extrémně dobře obsazen, na start se podle předběžné startovní listiny postaví víc jak šedesát vozů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?