Janiš neměl v domácím závodu štěstí

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
Daniel Šupa 20. září 2004 21:32
Sdílej:

Domácí závod Jarka Janiše trval jen pár stovek metrů, kdy do něj narazil Markus Winkelhock a poškodil jeho vůz.

Český jezdec týmu Dark Dog Sonax AMG-Mercedes tak neměl možnost navázat na výborný výkon ze včerejší kvalifikace. První závod nové éry DTM v Brně sliboval zajímavý závod a solidně zaplněné tribuny očekávaly tuhý boj. Janiš v dopoledním zahřívacím tréninku pracoval na nastavení pro závod a po celou dobu jezdil s plnou nádrží. Tým se poté rozhodnul provést drobné úpravy nastavení, aby vylepšil vyvážení vozu. Janiš startoval ze 17. místa a byl nejlépe postaveným loňským vozem na startu. Bohužel jeho závod skončil v první zatáčce, kde do něj dvakrát narazil Winkelhock a Janiš musel v boxech odstoupit, protože poškození vozu bylo příliš rozsáhlé. Událostmi nabitý závod přinesl mnoho kolizí a soubojů kolo na kolo. Vedoucí muž šampionátu Mattias Ekström plně zužitkoval výhodu pole position a nedal svým rivalům šanci k sesazení z vedení. Čtvrtým vítězstvím sezony definitivně získal jezdecký titul. Christian Albers tvrdě bojoval o to, aby udržel své naděje na titul, ale po jednom ze soubojů poškodil vůz a musel odstoupit. Organizátoři z BPA sport marketing a automotodromu Brno odvedli dobrou práci a odměnou jim byly nejen zaplněné tribuny, ale také spokojené týmy. Norbert Haug, viceprezident Mercedes-Benz Motorsport, a Volker Strycek, sportovní šéf Opelu, už po kvalifikaci pochválili organizaci brněnského závodu. Jarek Janiš, nedokončil „O průběhu závodu jsem měl samozřejmě odlišné představy. Jsem zklamán nejen kvůli sobě ale i kvůli všem českým fanouškům, kteří neměli šanci mě vidět v závodu. Start byl ok, ale před první zatáčkou do mě někdo zezadu narazil, dostal jsem smyk a potom následoval další náraz. Vůz byl příliš poškozen na to, abych pokračoval. Až později jsem zjistil, že do mě narazil Winkelhock. Byl to vzrušující závod se spoustou kolizí a doufám, že se divákům líbil. Velmi si cením podpory, které se mi tady dostalo a rád bych poděkoval všem, kteří přišli na okruh.“ Karl Jennings, Janišův inženýr: „Jarkův závod byl příliš krátký. Po zahřívacím tréninku jsme nebyli zcela spokojeni s nastavením a udělali jsme pár změn. Jarek po odjetí několika kol před najetím na rošt hlásil, že vůz se chová dobře, takže to vypadalo nadějně. V první zatáčce byl nevinnou obětí a náraz poškodil nejen karoserii ale i zavěšení levého zadního kola. Je nám líto, že Jarek nemohl dokončit svůj domácí závod, ale nic jsme s tím nemohli dělat.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: BPA sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.