Bařina přes veškerou snahu opět druhý

Bařina, Karel
Bařina, Karel, foto: www.auto-news.cz
Karel Bařina 29. června 2004 11:58
Sdílej:

Vítěz minulého závodu v Modřicích hodnotí svoji včerejší jízdu, která k zopakování úspěchu nestačila.

Včera se od začátku jezdilo příjemně, kára se dobře ovládala motor šlapal jak měl. Viděl jsem, že Dan jede rychleji, ale to je první trénink, nijak mne to netrápilo. Je ale pravda, že jsme jeli od začátku pořádně rychle. Nevím čím to je, že jsem ve druhé desetiminutovce jel pomaleji. Zkoušel jsem různé stopy a hledal hranice možností, takže jsem občas udělal chybu, ale i tak bych čekal podstatně lepší čas. Dan to zvládl lépe a ještě se přede mne vešel Petr. Kvalifikace musela být po opravě tří zatáček nutně pomalejší. Ale mně se podařilo znovu najít rytmus a pár kol jsem zajel dobrých. Na Dana to prostě nestačilo, ale první řada je vždycky dobrá, takže jsem byl vcelku spokojen. No start byl zase jednou zážitek. Startovní procedura musí probíhat jinak, o tom se ještě bude hodně diskutovat. Podruhé byl problém s nejasným startem, tentokrát jsem na to doplatil já. Že svítí zelená jsem si všiml náhodou a než se mi vykoktal motor, Dan najížděl do první zatáčky! Že jsem udržel druhé místo je zázrak. Prvních pět kol bylo dobrých, chvílemi jsem se Danovi přibližoval, chvílemi vzdaloval, ale nikdy jsem nebyl těsně za ním. Potom se mi začal vzdalovat a pokračovalo to tak až do konce. Kolem poloviny závodu jsem chvíli jezdil rychleji, ale nebylo to nic platné. Definitivně moje šance pohřbil o kolo zpět jedoucí Vladan, když mne na cestě k odstoupení ze závodu celé jedno kolo držel za sebou. Jinak musím uznat, že jel čistě a rychle. Petr postupně ztrácel, ještě o něco víc Michal. Mám radost z mého prvního nejrychlejšího kola závodu. Byl to zatím asi nejúnavnější závod, tempo bylo rychlé a nedošlo na žádou větší akci, pořád se jelo o nejlepší časy. Na Dana jsem prostě neměl. Nevím, jak na tom byla technika, ale asi bych tam příčinu nehledal. Dan nakonec o moc rychlejší nebyl, ostatně nejrychlejší kolo také o něčem svědčí. Ale ve většině kol mi vždy aspoň o tu desetinu ujel, ať jsem dělal co jsem dělal. Jezdí velice vyrovnaně a proklatě rychle. Blahopřeji. Příště se jede v Břeclavi, což je zase jednou pro všechny neznámá trať. Už jsem ji několikrát viděl a těším se, několik míst tam vypadá zajímavě, dá se tam i předjíždět a je to asi jasně nejkrásnější trať.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.