Bařina přes veškerou snahu opět druhý

Bařina, Karel
Bařina, Karel, foto: www.auto-news.cz
Karel Bařina 29. června 2004 11:58
Sdílej:

Vítěz minulého závodu v Modřicích hodnotí svoji včerejší jízdu, která k zopakování úspěchu nestačila.

Včera se od začátku jezdilo příjemně, kára se dobře ovládala motor šlapal jak měl. Viděl jsem, že Dan jede rychleji, ale to je první trénink, nijak mne to netrápilo. Je ale pravda, že jsme jeli od začátku pořádně rychle. Nevím čím to je, že jsem ve druhé desetiminutovce jel pomaleji. Zkoušel jsem různé stopy a hledal hranice možností, takže jsem občas udělal chybu, ale i tak bych čekal podstatně lepší čas. Dan to zvládl lépe a ještě se přede mne vešel Petr.
Kvalifikace musela být po opravě tří zatáček nutně pomalejší. Ale mně se podařilo znovu najít rytmus a pár kol jsem zajel dobrých. Na Dana to prostě nestačilo, ale první řada je vždycky dobrá, takže jsem byl vcelku spokojen. No start byl zase jednou zážitek. Startovní procedura musí probíhat jinak, o tom se ještě bude hodně diskutovat. Podruhé byl problém s nejasným startem, tentokrát jsem na to doplatil já. Že svítí zelená jsem si všiml náhodou a než se mi vykoktal motor, Dan najížděl do první zatáčky! Že jsem udržel druhé místo je zázrak.
Prvních pět kol bylo dobrých, chvílemi jsem se Danovi přibližoval, chvílemi vzdaloval, ale nikdy jsem nebyl těsně za ním. Potom se mi začal vzdalovat a pokračovalo to tak až do konce. Kolem poloviny závodu jsem chvíli jezdil rychleji, ale nebylo to nic platné. Definitivně moje šance pohřbil o kolo zpět jedoucí Vladan, když mne na cestě k odstoupení ze závodu celé jedno kolo držel za sebou. Jinak musím uznat, že jel čistě a rychle. Petr postupně ztrácel, ještě o něco víc Michal. Mám radost z mého prvního nejrychlejšího kola závodu. Byl to zatím asi nejúnavnější závod, tempo bylo rychlé a nedošlo na žádou větší akci, pořád se jelo o nejlepší časy. Na Dana jsem prostě neměl. Nevím, jak na tom byla technika, ale asi bych tam příčinu nehledal. Dan nakonec o moc rychlejší nebyl, ostatně nejrychlejší kolo také o něčem svědčí. Ale ve většině kol mi vždy aspoň o tu desetinu ujel, ať jsem dělal co jsem dělal. Jezdí velice vyrovnaně a proklatě rychle. Blahopřeji.
Příště se jede v Břeclavi, což je zase jednou pro všechny neznámá trať. Už jsem ji několikrát viděl a těším se, několik míst tam vypadá zajímavě, dá se tam i předjíždět a je to asi jasně nejkrásnější trať.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.