Bařina přes veškerou snahu opět druhý

Bařina, Karel
Bařina, Karel, foto: www.auto-news.cz
Karel Bařina 29. června 2004 11:58
Sdílej:

Vítěz minulého závodu v Modřicích hodnotí svoji včerejší jízdu, která k zopakování úspěchu nestačila.

Včera se od začátku jezdilo příjemně, kára se dobře ovládala motor šlapal jak měl. Viděl jsem, že Dan jede rychleji, ale to je první trénink, nijak mne to netrápilo. Je ale pravda, že jsme jeli od začátku pořádně rychle. Nevím čím to je, že jsem ve druhé desetiminutovce jel pomaleji. Zkoušel jsem různé stopy a hledal hranice možností, takže jsem občas udělal chybu, ale i tak bych čekal podstatně lepší čas. Dan to zvládl lépe a ještě se přede mne vešel Petr. Kvalifikace musela být po opravě tří zatáček nutně pomalejší. Ale mně se podařilo znovu najít rytmus a pár kol jsem zajel dobrých. Na Dana to prostě nestačilo, ale první řada je vždycky dobrá, takže jsem byl vcelku spokojen. No start byl zase jednou zážitek. Startovní procedura musí probíhat jinak, o tom se ještě bude hodně diskutovat. Podruhé byl problém s nejasným startem, tentokrát jsem na to doplatil já. Že svítí zelená jsem si všiml náhodou a než se mi vykoktal motor, Dan najížděl do první zatáčky! Že jsem udržel druhé místo je zázrak. Prvních pět kol bylo dobrých, chvílemi jsem se Danovi přibližoval, chvílemi vzdaloval, ale nikdy jsem nebyl těsně za ním. Potom se mi začal vzdalovat a pokračovalo to tak až do konce. Kolem poloviny závodu jsem chvíli jezdil rychleji, ale nebylo to nic platné. Definitivně moje šance pohřbil o kolo zpět jedoucí Vladan, když mne na cestě k odstoupení ze závodu celé jedno kolo držel za sebou. Jinak musím uznat, že jel čistě a rychle. Petr postupně ztrácel, ještě o něco víc Michal. Mám radost z mého prvního nejrychlejšího kola závodu. Byl to zatím asi nejúnavnější závod, tempo bylo rychlé a nedošlo na žádou větší akci, pořád se jelo o nejlepší časy. Na Dana jsem prostě neměl. Nevím, jak na tom byla technika, ale asi bych tam příčinu nehledal. Dan nakonec o moc rychlejší nebyl, ostatně nejrychlejší kolo také o něčem svědčí. Ale ve většině kol mi vždy aspoň o tu desetinu ujel, ať jsem dělal co jsem dělal. Jezdí velice vyrovnaně a proklatě rychle. Blahopřeji. Příště se jede v Břeclavi, což je zase jednou pro všechny neznámá trať. Už jsem ji několikrát viděl a těším se, několik míst tam vypadá zajímavě, dá se tam i předjíždět a je to asi jasně nejkrásnější trať.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.